Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Applu smartphony nestačí, pouští se do aut

aktualizováno 
Elektronický gigant a v současnosti největší firma světa z hlediska tržní hodnoty hledá nové oblasti, ve kterých by se mohla dále rozvíjet. S nástupem elektromobilů se tak Apple poohlíží po automobilové branži. Firma prý řeší, jak postavit vlastní auto. A to prý dokonce samořiditelné.

Šéf Applu Tim Cook | foto: Profimedia.cz

Apple je znám svým přístupem, kdy rád přináší zásadní změny do některé z oblastí, a tu se tak snaží definovat. Povedlo se mu to s hudebními přehrávači iPod, smartphony iPhone a teď se pouští do chytrých hodinek. Vlastně i notebooky a klasické počítače Apple byly ve své době neobvyklými a definujícími objevy. Teď se Apple dívá, kam se posunout dál.

A jednou z oblastí, kam by mohla firma expandovat, jsou překvapivě automobily. Spekulací na toto téma se vyrojilo v poslední době více a souvisejí s tím, že Apple začal najímat inženýry z automobilového průmyslu. Speciální oddělení prý vzniklo v závěru loňského roku, práce jsou tedy teprve na začátku. Na čem konkrétně Apple pracuje, zatím nikdo s jistotou neví – tedy krom zaměstnanců, kteří to samozřejmě nemohou prozradit.

Různé zdroje však prozrazují, kam by mohl Apple směřovat. Spekulace mají velmi široký rozsah – od toho, že Apple chce sám vyvíjet lepši palubní systémy aut, přes to, že chce firma vyvíjet různá softwarová řešení pro automobily včetně algoritmů pro automatické řízení vozidel až po záměr, že Apple připraví vlastní vůz.

O vývoji samořiditelného auta hovoří například zdroje agentury Reuters. Podle zdroje, který si nepřál být jmenován, nechce Apple při vývoji pomoc od ostatních automobilek, naopak od nich přetáhl experty a snaží se postupovat vlastními silami. Firma se samozřejmě soustředí na to, co jí jde nejvíc – elektrické komponenty a software. Apple auto by samozřejmě, pokud vznikne, mělo být elektromobilem.

O podobných plánech hovoří i zdroje deníku Wall Street Journal. Podle nich Apple najal stovky zaměstnanců, kteří se novému projektu věnují jen pár kilometrů od současné centrály společnosti. Nejvyšší představitelé firmy se prý údajně měli setkat s vedením továren, které umějí vyrábět automobily na zakázku. Auto, které by mělo vzejít z projektu Titan, by se tak mohlo vyrábět třeba v továrnách Magna Steyr. WSJ však tvrdí, že chystané auto by nemělo být samořiditelné.

Že se Apple zajímá o automobilovou oblast, se může zdát na první pohled zvláštní, ale ve skutečnosti je to logické. Řada dalších firem v Silicon Valley totiž vidí v této oblasti obrovský potenciál k růstu. Vlastní samořiditelná auta vyvíjí i úhlavní rival Applu, internetový gigant Google. A třeba výrobce elektromobilů Tesla je v současnosti považován za jednu z nejprogresivnějších společností v Kalifornii a to navzdory neuspokojivým hospodářským výsledkům. Právě Tesla bývá označována za novodobý Apple, výrobce elektromobilů také firmě z Cupertina přetáhl celou řadu zaměstnanců.

A Apple nechce, aby mu odcházeli další. Měli by kam, protože vývoji samořiditelných aut se v Kalifornii věnují třeba i Mercedes a Audi. Vytvoření projektu vlastního vozu je tak možná z části obranným krokem, ale z části také cestou k dalšímu růstu firmy. Apple je navíc jednou z mála firem, pro kterou nemusí být vstup do tak náročného odvětví, jakým automobilový průmysl je, investičně problematický. Firma drží v hotovosti asi 178 miliard dolarů. To by stačilo na koupi hned několika automobilek, na vývoj a start výroby vlastního auta jsou to královské zásoby.





Nejčtenější

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Další z rubriky

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.