náhledy
Aprilia Dorsoduro 900 nabízí pořádnou porci zábavy a v případě potřeby zvládne i delší cestování nebo svezení se spolujezdcem.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Delší přesun po dálnici ve vzpřímené jízdní pozici a bez plexištítku byl i ve sto dvaceti docela očistec a přiměl mě sjet vedle a užívat si jízdu po okreskách.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Design a stavba připomíná závodní supermotardy. Italové umí „ušít“ dokonalé módní tvary bočních kapotáží.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Přední štítek s nahoru vykousnutou linkou světlometu vypadá agresivně.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Jízdní pozice s vysokým posazem a širokými řídítky opravdu láká k supermotardovému stylu s vystrčenou botou dovnitř do zatáčky.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Pokud máte nad 175 cm, průlety městem si opravdu užijete, ale pokud jste nižší, tahle motorka pro vás asi nebude.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Odpružení zadního kola asymetricky vyvedené na levý bok motocyklu už od Aprilie během deseti let okopírovali skoro všichni výrobci.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Jasně červené trubky jsou sice doplněné opticky schovaným litým rámem v dolní části kolem motoru.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Všechny elektronické funkce si lze nastavit na pěkně řešeném TFT displeji, celou přístrojovku supluje jeden displej.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Nad displejem je navíc kontrolka řazení s možností nastavení, v jakých otáčkách vám má signalizovat řazení další rychlosti.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Sedlo je docela tuhé a zadek o sobě dá vědět už po stovce kilometrů.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Zadní část s výfuky integrovanými pod sedlem může směle útočit na první místa v soutěži o nejhezčí zadek mezi motorkami.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Na přístrojovce si lze nastavit tři úrovně zásahů elektroniky, případně úplně vypnout ABS.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
I na zadní kyvce se může vyřádit designér. Tam, kde ostatní výrobci mají kus kovového jeklu, zdobí Aprilli dělený odlitek.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
A můžeme pokračovat, svérázný design si nese třeba i pryž na stupačkách.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Přední maska je tou nejdůležitější části designu, který dává celé motorce „tvář“.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Pravoúhlý dvouválec nabízí 95 koní, důležitější je ale razantní zátah.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Odpružení je plně nastavitelné i vzadu, to je v porovnání s konkurencí hodně nadstandardní nabídka.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Celkový sportovní dojem ještě doplňují plastové kryty rukou a podobně tvarovaná zrcátka.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Přední plastový „zoban“ prozrazuje příslušnost ke kategorii Motard, tedy k závodním motorkám určeným pro jízdu na kombinované trati s asfaltovou i hliněnou částí.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Zatáčky na Dorsoduru vyžadují pečlivé nastavení odpružení, pak si je ale neskutečně užijete.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Když přijde delší rovinka a je nutné začít točit nad 7tisíc otáček, přeci jen motoru chybí výraznější výkonová špička a motor při dalším vytáčení vadne.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Při svižněji pojatém testu se motorka spokojila se sedmi litry na sto kilometrů a věřím, že při běžném cestovním tempu spotřeba klesne k pěti litrům.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz
Při běžné svižné jízdě mají brzdy pohodový a nezáludný nástup i a dostatečnou výkonovou rezervu, při ostřejším tempu trochu chybí ostřejší počáteční „zakousnutí“ radiálních brzdičů.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz