Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Asfalt z brněnského okruhu jde do dražby

  14:30aktualizováno  14:30
Masarykův okruh, jedno z nejvýznamnějších světových motoristických kolbišť, ukáže návštěvníkům novou podobu. Část té staré si lidé budou moci koupit.

Mluvčí Automotodromu Brno Lenka Nestrojilová se starým asfaltem z okruhu, který se bude dražit v charitativní aukci. | foto: Radek MičaMF DNES

Modernizace autodromu se chýlí ke konci, přičemž nejdůležitější změnou bude nepochybně nový povrch na celé pět a půl kilometru dlouhé trase.

Výrazně díky tomu vzroste bezpečnost jezdců. "Kvůli zvlněné vozovce v některých zatáčkách mohli mít potíže především motorkáři, jejichž stroje nejsou tak stabilní a jezdí vysokou rychlostí," řekla mluvčí Automotodromu Brno Lenka Nestrojilová.

Vylepšené závodiště má upevnit pozici brněnských organizátorů v mezinárodní soutěži Grand Prix, která každým rokem přiláká do Brna desetitisíce návštěvníků, z toho velkou část cizinců. Loni závod zaznamenal rekordní návštěvu 245 tisíc lidí.

Na začátku oprav panovaly obavy, že by hladký průběh prací mohlo zhatit špatné počasí. V současnosti už je jasné, že budou hotové počátkem května.

Představitelé okruhu se rozhodli vydražit asfaltové kostky, které vyřízli ze silnice před rekonstrukcí.

"Výtěžek dražby poputuje na charitu. Zatím pro ni nemáme vybraného partnera, ale do května jej najdeme," říká Nestrojilová. Dražby se může účastnit každý, kdo se 18. května přijde podívat na slavnostní přestřižení pásky opraveného Masarykova okruhu.

Vyššího komfortu si jistě všimnou milovníci jednostopých strojů, kteří budou stát či sedět na tribuně a povzbuzovat své oblíbence. Hlavně diváci na tribuně F.

Dříve nepříliš pohodlný a kamenitý sektor ve svahu se již loni částečně proměnil ve schůdky, jež by měly být k sezení příjemnější. A letos se modul prodlouží o několik dalších řad.

Aby byl zachován stejný standard pro všechny diváky, bude tato zóna nově vybavena. "Přikoupili jsme tam obrazovku," říká ředitelka okruhu Ivana Ulmanová.

I v letošním roce zůstanou zachovány doplňkové služby pro veřejnost. Automotodrom již tradičně nabídne motoškolu, kde pokročilejší jezdce seznamuje se zásadami bezpečné jízdy a učí je, jak najít optimální stopu v zatáčce.

Zůstanou i jízdy veřejnosti, přestože tam loni jeden ze zákazníků vlastní vinou utrpěl smrtelný úraz. Přibude i možnost jít si zajezdit po okruhu na kolečkových bruslích.

Investice 150 milionů do nové závodní dráhy nejspíš není pro nejbližší roky posledním výdajem. "Chtěli bychom opravit řídící věž, asi za čtyři roky. Je to socialistická stavba, v níž se potýkáme například s katastrofální izolací. A promotéři jsou ze světa zvyklí na dokonalý komfort," uvedla Ulmanová.

Jinou podobu by mohly mít také stupně vítězů. Jsou totiž na úrovni země, což není pro jezdce úplně bezpečné.

"Takový Lorenzo nebo Rossi, to jsou VIP osoby. Neměli by být níže než diváci, ale nad nimi. Fanoušci by je totiž mohli, třeba i nechtěně, zranit," vysvětlila ředitelka.

Hudbou budoucnosti jsou stálé tribuny. Na okruhu musejí za vypůjčení přenosných tribun platit každoročně miliony korun. "Nové pevné tribuny jsou pro nás zcela finančně nedostupné," posteskla si ředitelka. Pochvaluje si ale dosavadní práce na rekonstrukci. Zatím se prý neobjevil jediný problém.

Výměna povrchu na Brněnském okruhu

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.