Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Asijská auta udeří na Evropu, Hyundai plánuje útok z Česka

Už na začátku ženevského autosalonu je zřejmé, že evropské výrobce aut nečekají na jejich kontinentě lehké časy. Souboj o klienty dramatizuje zejména nástup asijské konkurence, především z Japonska a Koreje. Tamní automobilky na evropském trhu čím dál víc posilují. V Ženevě je to víc než patrné: prakticky všechny asijské značky na něm předvedly novinky, kterými chtějí přetáhnout evropské zákazníky od zavedených značek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rebbe

7. 3. 2006 21:48
Můj Nissan
byl na petrolej, měl 65 PS a jmenoval se Bluebird. Auto k neroztrhání, na Rodosu mi známý taxikář tvrdil, že s tím autem najel 380 tkm bez oprav na motoru. Můj měl jenom 120tkm, když mně najel zfetovaný Turek a auto skoro roztrhl napůl. Odtáhli jsme toho Bluebirda do Česka (ten kamíkazé byl z Mnichova) a můj mechanik mínil, s tím se nedá už nic udělat. Auto bylo teprve 6 roků staré, ale na těch trhlinách bylo vidět, že je v prazích a ve dveřích už hodně zkorodované. Jinak mám jako hlavní vozidlo už od 1982 Mercedesa, 220/8, W123, W124, dnes W210, pětiválec s 170 PS. Po 6 letech se objevují první drobné koroze, u zámku na zadních dveřích, na kapotě po kamenech. Jeho předchůdce, 250DT, neměl ani po 13 letech nejmenší nálet rezu. Ceny náhradních dílů neznám, žádné jsem nepotřeboval, pokud nejde o filtry nebo brzdové destičky.
0 0
možnosti

Killbilly

5. 3. 2006 11:37
Mno
je jasne ze se tim padem vubec nepocita s tim ze by u nas mely platy a zivotni uroven do budoucna nejak rust,protoze sazeji na nase nizke mzdy! no myslim ze asi maji pravdu,ale aspon to preju skodovce at ztrati trochu toho sveho monopolu.
0 0
možnosti

Nissanforever

5. 3. 2006 16:49
Re: Mno
By mě zajímalo, co udělá škodovka až se na trhu objeví nové, vybavené a cenově dostupné vozy srovnatelné, ne-li lepší kvality a v pěknějším kabátu?
0 0
možnosti

PeTe

3. 3. 2006 9:32
Thyronx
Mam pocit ze ty americke automobilky maji momentalne vetsi problemy nez evropske. Tim samozrejme nevylucuji ze i v Evrope nastane behem par let krize. Ale myslim ze nejvetsi krize ceka spis zapadni Evropu tj. Peugeot, Citroen pripadne VW v Nemecku.
 
 
0 0
možnosti

rebbe

5. 3. 2006 9:35
Re: Thyronx
V Americe zaspali zvyšování cen nafty, dnes je i méně inteligentnímu Američanovi jasné, že s autem, jehož spotřeba je přes 20 litrů nejlepšího benzínu na 100 km (tam ještě mluví o gallonech a mílích) toho už moc nenajezdí. Tato monstra začínají být neprodejná, kupují se evropské vozy s pouhou třetinou spotřeby. Zde má Toyota, Nissan, BMW, Audi, Mercedes a VW ještě dlouho zajištěný odbyt, na úkor Dodge, Fordu atd. Hyundai má také dobré šance. Ale pozor, nejde jenom o vzhled, sílu motoru atd., ale i o životnost, ne každý vymění své auto každý rok. A ceny ojetin jsou zpravidla dány i náklady na údržbu. Česko má jednu zvláštnost, obliba Renaultů a Peugeotů se vymyká z evropských měřítek, zde patří tyto vozy do kategorie Fiat a pod.
0 0
možnosti

balalajka01

3. 3. 2006 9:18
už aby to bylo
konečně si normální lidi s průměrnýma příjmama a s malýma dětma budou moct koupit nové auto a nebudou se muset zadlužit na 10 let dopředu a nebudou muset jenom poslouchat stesky ze Škodovky, že auto fakt nejde vyrobit levněji...
0 0
možnosti

rebbe

5. 3. 2006 9:42
Re: už aby to bylo
Možná si děláš marné naděje, ty všechny airbagy, počítače, klima, navigace atd. udělají i z nejlevnějšího vozu luxusní káru. Snad by se našel kompromis mezi bezpečností a ekonomií, který by i dnes vyhovoval, třeba jako Logan. V Česku je velký trh pro kvalitní vozy s tříletou zárukou pod 200 tis. ten je ještě velmi slabě obsazený.
0 0
možnosti

briza

3. 3. 2006 8:45
Jeste se maji co ucit.
Design by uz celkem usel, motory porad nic moc a bezpecnost :-/ ... http://news.auto.cz/bezpecnost/euro-ncap-alfa-159-hyundai-tucson-kia-cerato-peugeot-207-suzuki-sx4.html
0 0
možnosti

Fitipaldi

3. 3. 2006 9:30
Re: Jeste se maji co ucit.
No to už taky není pravda. KIA RIO 1.4 benzin je v porovnání s ostatními na špici . 1.5 DCi je úplně na špici-výkon 81 kW Euro 4 - to nenabízí nikdo.
0 0
možnosti

TECH

3. 3. 2006 8:17
CLO
Se zavede clo a máme to pořešený
0 0
možnosti

briza

3. 3. 2006 8:42
Re: CLO
Pro auta vyrabena v zemich EU zadne clo nezavedes.
0 0
možnosti

Jirka-Praha

3. 3. 2006 7:37
souhlas s thyronxem
puvodni evropsky automobilky budou mit velky problemy a min jedna z tech velkejch samostatne myslim neprezije.. a to je zatim jen japonsko a korea...
pockejte az  technologicky pokroci cinsky automobilky- ani bych se nedivil kdyby koupili nakou automobilku v evrope kera ma problemy aby to trochu urychlili.. rover taky urcite nekupovali kvuli budovam...
a viteze se na to docela tesim  chce to trochu cerstvej vitr do evropskyho auto prumyslu
0 0
možnosti

Thyronx

3. 3. 2006 4:14
Zasoby u vyrobni linky..
Moderni zavod jako je ten nas ma zasoby u vyrobnich pasu na 20 minut !!! Nektere dily dovazime i z Kanady ci Mexika.Organizace prace musi klapat lip nez svycarske hodinky. KAZDE auto na vyrobnim pase ma uz adresata (prodejnu ktera si ho objednala). Tedy s presnym vybavenim, barvou,prip stresnim oknem,barva interieru. Cena,vybaveni,adresat,jsou na samolepce na oknu u spolujezdce. Zaruka je 3 roky nebo 55,000km.Bez dohadu od predniho po zadni naraznik. Prodejna dava nekdy plnou nadrz benzinu, nekdy prida nekolik vymen oleje zdarma, ...
0 0
možnosti

Thyronx

3. 3. 2006 4:07
Kdyz jde o existenci...
a kdz jde o existenci automobilek v silne konkurenci, tak podobne jako vsechny 3 americke - se pak prodavaji auta s minimalni marzi, a na pujcky financovane automobilkou s nulovym urokem i na 3 az 5 let. Hledaji se uspory, socialni vydobytky jdou vite kam? A maka se treba 12 hodin a 7 dni v tydnu, kdyz jde vuz na odbyt. Kdyz se automobilka zavira tak jako v USA: do 2 tydnu po poslednim vyrobnim dni, jsou tam jen hole zdi.A ze jsem jich tu uz par videl... Prvnim priznakem krize byva nadvyroba aut. Musi se s cenou dolu, a postupne zavirani zavodu. My ve Fordu ted mame flexibilni karosarny a tady jakykoliv zavod je schopen behem 14ti dnu,najet na jakekoliv vozidlo znacky Ford. To znamena, ze delame ted v nasem zavode Ford Expeditions a Lincoln Navigators a behem 14ti dnu muzem delat Focusy, nebo trucky F-150..
0 0
možnosti

MB

3. 3. 2006 19:10
Re: Kdyz jde o existenci...
Mohl by ses trochu rozepsat o te flexibilite karosarny? Myslis tim konkretneji svarovnu? Tzn. ze do 14dnu zvladnou prevezt svarovaci pripravky z jedne tovarny do druhe? Nebo jak jsi to myslel? Diky
0 0
možnosti

Thyronx

3. 3. 2006 4:00
Prevalcuji...
Japonci a Korea evropske automobilky doslova prevalcuji. Duvod? Socialni podminky zamestnancu delaji nemecka auta drahymi, kvalita Opelu a VW dokonce i Mercedesu klesa. Technicky (i technologidky a produktivne) a kvalitou jsou Toyoty neprekonatelne, Nissan se peclive uci, Hyundai uz dnes ma v kvalite ve svete respekt, a zaruka na jejich vozy jsou minimalne 3 roky (nektere podstatne delsi). Skodovka dava zaruku (udajne) jen 2 roky. To je ostuda. Nastane obrat i v kvalite servisu a pojistovnach.: Jakekoliv dohadovani pojistovny a klienta o zaplaceni zarucnich oprav je nemyslitelna. V silne konkurenci ( podobne jako u nas v USA) vyhravaji nejlepsi a nejsilnejsi a na konci predevsim zakaznici. Toyota je vzor v kvalite pro VESCHNY automobilky sveta. Ano i pro vsechny americke.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...