Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ochrana před supy silnic: jednotná linka asistenčních služeb 1224

aktualizováno 
Jednoduché telefonní číslo 1224 se v době, kdy většina silnic v Česku klouže, vyplatí zapamatovat. Česká kancelář pojistitelů, která sdružuje pojišťovny, speciální linku zřídila jako ochranu před takzvanými crash huntery, supy, kteří loví vystresované účastníky nehod.

Přívaly sněhu zasypaly s přelomem roku silnice, o nehody není nouze. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Od konce loňského roku funguje linka pomoci řidičům 1224, která pomůže po nehodě nebo při poruše vozidla. Je to jakýsi rozcestník, který vede na oficiální asistenční služby pojišťoven, které poskytují odtahovou službu a servis. Operátor ověří, u jaké pojišťovny má vůz sjednané pojištění, a hovor bude přesměrován na příslušnou asistenční společnost.

Česká kancelář pojistitelů se tak snaží eliminovat často nekvalitní služby neautorizovaných poskytovatelů - supů, kteří číhají na exponovaných místech a jsou napojeni na různé dispečinky, takže bývají u nehody ještě před policií, záchrankou a často i dřív, než účastníci nehod stačí kamkoliv zavolat.

Auta lovců nehod se neustále pohybují po frekventovaných tepnách, postávají u benzinek, nájezdů na dálnice a nabízejí bourajícím řidičům opravu, odtah, vyřízení všech náležitostí a často zapůjčení náhradního vozu. Tvrdí, že všechno uhradí pojišťovny. Často předražené servisní práce a půjčovné za náhradní vozy ale odmítají pojišťovny platit, supové je pak vymáhají po řidičích. Mnohdy jde o desítky tisíc.

Nová linka pomoci řidičům platí bez ohledu na to, u jaké pojišťovny je klient pojištěn, takže nahradí kontakt na jednotlivé asistenční služby, funguje ale jen v Česku. Číslo na novou jednotnou telefonní linku má být vytištěno i na nově vydávaných zelených kartách, které jsou dokladem o sjednaném povinném ručení.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.