Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ochrana před supy silnic: jednotná linka asistenčních služeb 1224

aktualizováno 
Jednoduché telefonní číslo 1224 se v době, kdy většina silnic v Česku klouže, vyplatí zapamatovat. Česká kancelář pojistitelů, která sdružuje pojišťovny, speciální linku zřídila jako ochranu před takzvanými crash huntery, supy, kteří loví vystresované účastníky nehod.

Přívaly sněhu zasypaly s přelomem roku silnice, o nehody není nouze. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Od konce loňského roku funguje linka pomoci řidičům 1224, která pomůže po nehodě nebo při poruše vozidla. Je to jakýsi rozcestník, který vede na oficiální asistenční služby pojišťoven, které poskytují odtahovou službu a servis. Operátor ověří, u jaké pojišťovny má vůz sjednané pojištění, a hovor bude přesměrován na příslušnou asistenční společnost.

Česká kancelář pojistitelů se tak snaží eliminovat často nekvalitní služby neautorizovaných poskytovatelů - supů, kteří číhají na exponovaných místech a jsou napojeni na různé dispečinky, takže bývají u nehody ještě před policií, záchrankou a často i dřív, než účastníci nehod stačí kamkoliv zavolat.

Auta lovců nehod se neustále pohybují po frekventovaných tepnách, postávají u benzinek, nájezdů na dálnice a nabízejí bourajícím řidičům opravu, odtah, vyřízení všech náležitostí a často zapůjčení náhradního vozu. Tvrdí, že všechno uhradí pojišťovny. Často předražené servisní práce a půjčovné za náhradní vozy ale odmítají pojišťovny platit, supové je pak vymáhají po řidičích. Mnohdy jde o desítky tisíc.

Nová linka pomoci řidičům platí bez ohledu na to, u jaké pojišťovny je klient pojištěn, takže nahradí kontakt na jednotlivé asistenční služby, funguje ale jen v Česku. Číslo na novou jednotnou telefonní linku má být vytištěno i na nově vydávaných zelených kartách, které jsou dokladem o sjednaném povinném ručení.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Europoslanci navrhli povinné asistenční systémy v nových autech

Asistent udržování v jízdním pruhu

Evropští poslanci ve Štrasburku podpořili návrh, aby součástí nových motorových vozidel byly v budoucnu povinně...

VIDEO: Papež dostal lamborghini, ale užije si ho jen do května

Nový papamobil? Papež František dostal Lamborghini

Papež František dostal od šéfa Lamborghini Stefana Domenicaliho supersport. Huracán v provedení RWD (to znamená pohon...

Čínské pneumatiky na cestě do Evropy. Linglongu pomáhají Španělé i Češi

Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli...

Čínský výrobce pneumatik Linglong plánuje expanzi v Evropě. V Číně nyní otevírají nejmodernější testovací trať na...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.