Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

aktualizováno 
Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších automobilových designérů všech dob Giogretta Giugiara.

Tipnete si, jak může být toto nádherné, přísně geometrické kupátko staré? Asso di Picche bylo hvězdou frankfurtského autosalonu v roce 1973. Dnes je to trochu pozapomenutá perla.

Giugiarovo studio Italdesign tehdy oslovila slavná německá karosárna Karmann, aby navrhlo 2+2místné kupátko na základech Audi 80.

Fotogalerie

Designér zkrátil zadní převis a naopak prodloužil ten přední, aby kupé dostalo agresivnější postoj. Hranatá karoserie má ostrý klínovitý profil a jediné, co koncept převzal ze sériového auta, jsou světla. Parádní je i futuristický kůží čalouněný interiér s neotřelými nápady.

Karmann chtěl dokonce rozjet malosériovou výrobu toho futuristického vozu, pod kapotu měl montovat čtyřválcovou třinácti nebo patnáctistovku Audi, pohánějící přední kola přes čtyřstupňový manuál. Z projektu však nakonec sešlo.

Giugiaro dokonce plánoval postavit všechna čtyři karetní esa jako frajerská kupátka. Kárové stálo na základech BMW 320, křížové vyšlo z Isuzu Gemini a nakonec se dokonce vyrábělo jako Isuzu Piazza, na srdcové už bohužel nedošlo.

Asso Di Fiori vzešlo z Isuzu Gemini

Asso Di Fiori vzešlo z Isuzu Gemini

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Isuzu Piazza

Isuzu Piazza



Témata: Audi, BMW, autosalon


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.