Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

aktualizováno 
Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších automobilových designérů všech dob Giogretta Giugiara.

Tipnete si, jak může být toto nádherné, přísně geometrické kupátko staré? Asso di Picche bylo hvězdou frankfurtského autosalonu v roce 1973. Dnes je to trochu pozapomenutá perla.

Giugiarovo studio Italdesign tehdy oslovila slavná německá karosárna Karmann, aby navrhlo 2+2místné kupátko na základech Audi 80.

Fotogalerie

Designér zkrátil zadní převis a naopak prodloužil ten přední, aby kupé dostalo agresivnější postoj. Hranatá karoserie má ostrý klínovitý profil a jediné, co koncept převzal ze sériového auta, jsou světla. Parádní je i futuristický kůží čalouněný interiér s neotřelými nápady.

Karmann chtěl dokonce rozjet malosériovou výrobu toho futuristického vozu, pod kapotu měl montovat čtyřválcovou třinácti nebo patnáctistovku Audi, pohánějící přední kola přes čtyřstupňový manuál. Z projektu však nakonec sešlo.

Giugiaro dokonce plánoval postavit všechna čtyři karetní esa jako frajerská kupátka. Kárové stálo na základech BMW 320, křížové vyšlo z Isuzu Gemini a nakonec se dokonce vyrábělo jako Isuzu Piazza, na srdcové už bohužel nedošlo.

Asso Di Fiori vzešlo z Isuzu Gemini

Asso Di Fiori vzešlo z Isuzu Gemini

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Isuzu Piazza

Isuzu Piazza



Témata: Audi, BMW, autosalon

Nejčtenější

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...

Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...



Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...

Filtr pevných částic z druhovýroby: Příliš drahá atrapa

Použitý filtr pevných částic

Problém s drahými filtry pevných částic řeší tisíce řidičů. Často se snaží ušetřit a vybírají mezi lacinými kopiemi....



Další z rubriky

Přesně před čtvrt stoletím představil Ford světu přelomové mondeo

Ford Mondeo první generace

Nástupce veleúspěšného modelu Sierra představil Ford na den přesně před 25 lety, bylo to 23. listopadu 1992. Mondeo se...

Duroplastová pomsta za Sudety slaví na VŘSR šedesátiny

Trabant 500, fotografie z dobového prospektu (1961)

Ať se to někomu líbí či nelíbí, malý východoněmecký Trabant s dvoutaktním motorem a duroplastovou karosérií udělal díru...

VIDEO: Geniální reklama na ojetinu - luxus je stav mysli

Reklama na Hondu Accord z roku 1996

Prodat auto, které už má nejlepší léta za sebou, je občas oříšek. Přítel majitelky Hondy Accord 1996 nechtěl jít cestou...

Hyundai H 350 2,5 CRDI  záruka
Hyundai H 350 2,5 CRDI záruka

r.v. 2016, naj. 3 501 km, diesel
465 000 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz