Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

aktualizováno 
Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších automobilových designérů všech dob Giogretta Giugiara.

Tipnete si, jak může být toto nádherné, přísně geometrické kupátko staré? Asso di Picche bylo hvězdou frankfurtského autosalonu v roce 1973. Dnes je to trochu pozapomenutá perla.

Giugiarovo studio Italdesign tehdy oslovila slavná německá karosárna Karmann, aby navrhlo 2+2místné kupátko na základech Audi 80.

Fotogalerie

Designér zkrátil zadní převis a naopak prodloužil ten přední, aby kupé dostalo agresivnější postoj. Hranatá karoserie má ostrý klínovitý profil a jediné, co koncept převzal ze sériového auta, jsou světla. Parádní je i futuristický kůží čalouněný interiér s neotřelými nápady.

Karmann chtěl dokonce rozjet malosériovou výrobu toho futuristického vozu, pod kapotu měl montovat čtyřválcovou třinácti nebo patnáctistovku Audi, pohánějící přední kola přes čtyřstupňový manuál. Z projektu však nakonec sešlo.

Giugiaro dokonce plánoval postavit všechna čtyři karetní esa jako frajerská kupátka. Kárové stálo na základech BMW 320, křížové vyšlo z Isuzu Gemini a nakonec se dokonce vyrábělo jako Isuzu Piazza, na srdcové už bohužel nedošlo.

Asso Di Fiori vzešlo z Isuzu Gemini

Asso Di Fiori vzešlo z Isuzu Gemini

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Asso Di Quadri vzešlo z BMW 320

Isuzu Piazza

Isuzu Piazza



Témata: Audi, BMW, autosalon


Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Další z rubriky

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.