Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

aktualizováno 
Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská automobilka z Gaydonu představila v posledních měsících. Výsledkem převýchovy klasického GT na supersport je nejvýkonnější a nejrychlejší sériový Aston Martin všech dob.

Aston Martin DBS Superleggera | foto: Aston Martin

DBS Superleggera je nejkrásnějším vozem automobilky Aston Martin současnosti a zároveň posouvá design, který v podání automobilky poslední roky trochu přešlapuje na místě.

Novinka vychází z modelu DB11 a k tomu přidává označení Superleggera, které vozily speciální provedení vozů této značky už v šedesátých letech, kdy spolupracovala s italskou karosárnou Touring Superleggera. V nabídce novinka nahradí model Vanquish S.

Charakteristická umírněná elegance je okořeněna sportovními prvky agresivního drsňáka. Obrovitá maska chladiče ctí tvary, které jsou automobilce vlastní. K tomu přidávají přídi říz různé výdechy, mřížky a průřezy. Vylepšená aerodynamika generuje přítlak 180 kilogramů při maximální rychlosti.

Fotogalerie

Dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec objemu 5,2 litru má výkon 715 koní (533 kW) a 900 newtonmetrů točivého momentu dostupného od 1 800 do 5 000 otáček. Síla motoru putuje přes osmistupňovou převodovku ZF u zadní nápravy, která má oproti DB11 kratší převody, na gumy obuté do jednadvacetipalcových ráfků (přední 265/35/21, zadní 305/30/21). V zatáčkách tvrdí muziku samosvorný diferenciál a pomáhá i elektronika vektorováním točivého momentu. Ve standardní výbavě jsou karbonkeramické kotouče brzd, adaptivní tlumiče a vylepšený výfukový systém.

Z nuly na stovce je za 3,4 sekundy a zrychlení z nuly na dvoustovku umí za 6,4 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezená na 340 km/h.

Superleggera, tedy „superlehká“, je nejnovější kreace z Gaydonu nejen jménem. Díky využití karbonu a hliníku srazili oproti standardnímu DBS hmotnost o 72 kilogramů na 1 693 kilogramů (suchá hmotnost).

Po kupé dorazí provedení bez střechy s tradičním označením Volante. Startovací cena je sedm milionů korun.

Témata: Aston Martin

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

Autonomní auta přijíždějí, budeme v nich spát a užívat si sex

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

V Česku má do konce roku 2022 vzniknout testovací polygon automobilky BMW pro samořiditelné vozy. Německá automobilka...

Re.volt: Sdílenou elektrickou myš neprohánějte ostrými zatáčkami

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat...

Potkáte je na ulici a můžete si je půjčit, ale není to hned. Cena je docela rozumná a jízda je silný zážitek....

Najdete na iDNES.cz