Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britská parádička: Aston Martin se předvedl s novým vanquishem

  8:50aktualizováno  8:50
Aston Martin se vrátil o dekádu zpět. Nové kupé totiž pojmenoval po původním modelu z roku 2001 Vanquish. Ve výrobním programu nahradí poněkud nezáživně pojmenovaný model DBS. Novinka rychleji sprintuje, ale už se nedostane nad 300 kilometrů za hodinu.

Aston Martin Vanquish | foto: Aston Martin

Už představení konceptu Project AM310 Aston Martin avizoval, že chystá nové prémiové kupé. Pět let života modelu DBS ale nebylo mnoho, a tak novinka na DBS přímo navazuje a spíš než nový model to je evoluce toho stávajícího. Podstatnou změnou ale prošlo označení. Místo písmen se totiž u Aston Martinu rozhodli vrátit ke jménu. Použili stejné, které nesl předchůdce DBS z počátku nového milénia, a nutno dodat, že jméno Vanquish (v překladu zvítězit) auto velmi dobře charakterizuje.

Fotogalerie

S původním DBS má novinka stejnou délku (4,72 metru) i rozvor (2,74 metru). Auto vzniklo na čtvrté generaci podvozku VH, který je vyroben z hliníku. Tomu sekunduje kompozitní karoserie, čímž se podařilo udržet hmotnost auta na rozumné úrovni (1739 kilogramů). Nový vanquish je dokonce o 60 kilogramů lehčí než předchůdce.

Inovovaný dvanáctiválec s objemem 5,9 litru nově dává 421 kW a 620 Nm. Se zadní nápravou je spojen šestistupňovým automatem, který pochází z původního DBS. Auto má adaptivní pérování se třemi jízdními režimy a několik elektronických pomocníků.

Když k nižší hmotnosti přičteme posílený motor, nepřekvapí, že novinka dosprintuje na stovku za 4,1 sekundy, což je o dvě desetinky lepší hodnota, než kterou se pyšnilo kupé DBS. Paradoxně maximální rychlost ale klesla. Ne o mnoho, jen o deset kilometrů, ale maximálka tak spadla pod magickou třístovku (295 km/h). To ale s ohledem na obvyklé rychlostní limity po celém světě mimo německé dálnice asi majitele příliš trápit nebude.

Aston Martin Vanquish

Parádní výkon motoru je ale také nutné umět zkrotit. Vanquish k tomu používá karbon-keramické brzdy Brembo, které mají na přední nápravě průměr 398 mm a na zadní pak 360 mm. Přední brzdové třmeny jsou šestipístkové, zadní čtyřpístkové. Ty přední si pak Aston Martin vypůjčil ze špičkového limitovaného modelu One-77. Pro velké kotouče musel Aston Martin použít na novém vanquishi i pořádně velká kola. V sérii mají průměr 21 palců a jsou obutá do pneumatik Pirelli P-Zero. Zadní kola jsou pak širší než ta přední (305/30 a 255/35).

Samotná karoserie je opulentnější a dynamičtější než u původního DBS, ale na druhou stranu z předchůdce vychází. Palubní deska přebírá mnoho prvků z vrcholného modelu One-77. Stejný je například i volant. Většinu tlačítek nahradila senzorová tlačítka. A to je poměrně odvážný koncept a až praxe ukáže, jestli se podaří mechanická tlačítka plnohodnotně nahradit.

Aston Martin Vanquish

Nový Aston Martin Vanquish bude v prodeji ve dvou variantách. Buď jako čistě dvojmístné kupé, nebo o něco praktičtější kupé 2+2, kde ale zadní sedadla neposkytnou plnohodnotný komfort pro dospělé pasažéry na dlouhé cesty. Naopak řidič a spolujezdec si budou užívat notně rozšířeného interiéru. Na praktičnost výrobce myslel i při návrhu kufru. Je totiž skoro o polovinu větší než u předchůdce. Výsledných 368 litrů se pak vyrovná většině běžných hatchbacků nižší střední třídy.

Vanquish se do prodeje dostane na podzim a základní cena v přepočtu startuje na šesti milionech korun.    

Autor:


Témata: Aston Martin


Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.