Vantage s dvanáctiválcem, nejrychlejší Aston Martin pádí až 330 km/h

  12:20
Nejmenší model tradiční britské značky se po čtyřech letech od premiéry dvanáctiválcové verze dočkal jejího nejvýkonnějšího provedení. Model V12 Vantage S vedle vyššího výkonu dvanáctiválce přináší i několik drobných změn v exteriéru a interiéru. Pod kapotou mu tluče 573 koní a s těmi se dokáže rozjet až na 330 kilometrů za hodinu.
Aston Martin V12 Vantage S

Aston Martin V12 Vantage S | foto: Aston Martin

Tradiční britské značce se v poslední době daří střídavě. Loni prodala o 19 procent aut méně než o rok dřív. Poté, co se značky v roce 2007 zbavil Ford, vlastní Aston Martin konsorcium investorů v čele s kuvajtským fondem Investment Dar.

Koncem loňského roku však víc než třetinu akcií získal italský fond vedený rodinou Bonomi, který přeplatil indického výrobce traktorů a automobilů Mahindra & Mahindra. Šéfem značky je David Richards ze závodního týmu Prodrive.

V kontextu výrobního programu značky malé kupé vantage má v základu vidlicový osmiválec, respektive jeho silnější verzi S. Základní varianta V8 Vantage poskytuje 313 kW. Silnější dvanáctiválec V12 Vantage dostane od letoška také přídomek S a nový motor s typovým označením AM28.

Šestilitrový motor má nový motormanagement od Bosche a maximální výkon je 421 kW (původní V12 poskytoval 380 kW). Ještě monumentálnější je točivý moment, který vrcholí hodnotou 620 Nm při 5 750 otáčkách. To je o 50 Nm víc než u předchozího motoru V12. Křivka točivého momentu je velmi plochá, už v tisíci otáčkách motor poskytuje točivý moment 510 Nm. Dodejme, že motor je plněný atmosféricky, takhle velký dvanáctiválec žádné turbo nebo kompresor nepotřebuje.

Aston Martin V12 Vantage S

Další inovací je převodovka. Aston Martin zvolil skříň Sportshift III AMT od specializované firmy Oerlikon Graziano. Skříň je o 25 kilogramů lehčí, než byl šestistupňový manuál u předchůdce. Tato a další úpravy snížily celkovou hmotnost auta o 15 kilogramů na 1 665 kilogramů.

Motor s převodovkou dávají novince solidní dynamiku. Na stovku zasprintuje V12 Vantage S pod čtyři sekundy a maximální rychlost je 330 kilometrů za hodinu. S touto hodnotou se novinka stává nejrychlejším sériovým modelem Aston Martinu, nepočítaje speciální model One-77.

Aston Martin V12 Vantage S

Mimochodem, s tímto modelem má novinka stejnou spojku, keramické brzdy a také výfukový systém, prý s fantastickým zvukem. Podvozek má tři úrovně nastavení: Normal, Sport a Track. Pro maximální výkon pak musí být zvolen režim Track, který upravuje nejenom tuhost tlumičů ale i nastavení řazení nebo řízení.

Kdo by si stýskal po manuální převodovce, tomu výrobce vzkazuje, že s novými jízdními režimy získá mnohem pohodlnější a plynulejší jízdu v běžném režimu a větší dynamiku při sportovní jízdě.

Aston Martin V12 Vantage S

Nová kola obouvá výrobce standardně do semi-slicků P-Zero Corsa, které se ovšem do každého počasí rozhodně nehodí. Pro univerzálnější využití tak lze zvolit pneumatiky Pirelli P-Zero. Zvenku i zevnitř se změnilo minimum věcí. Drobnou úpravou prošla kvůli aerodynamice přední část. Zákazník si může zvolit karbonové doplňky vně i uvnitř karoserie.

Celkově je nabídka příplatkové výbavy velmi široká, každý detail si lze v konfigurátoru nastavit podle vlastního vkusu. Je však jasné, že za příplatek. Cenu výrobce neuvádí, pohybovat by se měla nad hranicí pěti milionů korun. S ohledem na konfigurovatelnost detailů bude ale u každého auta velmi individuální. První V12 Vantage S zamíří k zákazníkům na podzim letošního roku.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...