Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plány Aston Martinu: SUV a drsňák, který nesmí na silnici

  12:00aktualizováno  12:00
Aston Martin navyšuje kapitál o 200 milionů liber, které chce investovat do rozšíření modelové řady. Předloni značka oslavila století existence, za které britský výrobce sedmkrát zbankrotoval. Budoucnost si ale maluje na růžovo. Klíčem k úspěchu má být luxusní crossover.

Automobilka z Gaydonu vydala ke konci dubna akcie v hodnotě sto milionů liber, druhou část ve stejné hodnotě vydá v následujících dvanácti měsících. Vydělaných sedm a půl miliardy chce Aston Martin vydat výhradně na obnovení modelové řady. Peníze mají jít do vývoje luxusních modelů, které mají být těžištěm nabídky. Druhou komorou srdce modelové řady automobilky má být crossover. Vstup do kvetoucího segmentu obstará model vycházející z ženevského konceptu DBX. 

Může vás zajímat

Aston Martin

Aston Martin

Cena 1.170.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Andy Palmer, který přišel vést automobilku Aston Martin Lagonda poté, co si udělal jméno u Nissanu, prohlásil, že koncept DBX, který značka ukázala na autosalonech v Ženevě a Šanghaji, budil větší zájem, než se čekalo. „Nové investice nám umožní postavit DBX a další modely luxusního segmentu, které budou tvořit nejprestižnější, nejkompletnější a nejrozmanitější nabídku v naší historii.“

Kupé s postavou crossového běžce má dorazit kolem roku 2019 na nové platformě. Sériové provedení dostane pět dveří, koncept měl o jeden pár míň.

DBX doplní nová generace majestátního sedanu lagonda, který je nyní výjimečným superluxusním zbožím určeným pro vybrané klienty (více čtěte zde). Na platformě DBXa a lagondy má ovšem dorazit ještě jeden, prozatím ani v náznacích nespecifikovaný model.

Aston Martin DBX

Palmerovým cílem je navýšit produkci z loňských čtyř tisíc kusů až na patnáct tisíc. Výrobní kapacity v Gaydonu na to však nebudou stačit. List Financial Times odhalil, že Aston už sondoval možnosti vytvoření výrobních kapacit v USA. Ostatně na americký trh cílí DBX především.

Oživení nabídky Aston Martinu přinese i oběti. Pokračovatele se nedočká supersportovní sedan rapide. Z nabídky mají vypadnout manuální převodovky a mračna se stahují i nad atmosférickými motory. Automobilka totiž plánuje rozvinout spolupráci, kterou si dohodla s „výkonnostní“ divizí Mercedesu, značkou AMG. Od ní by mohla mít k dispozici čtyřlitrový twin-turbo osmiválec. Dvanáctiválec v nabídce Astonu chybět nebude, oproti stávajícímu provedení s téměř šesti litry má o něco zmenšit objem a nasadit přeplňování.

Nabídka značky, která je dnes z pohledu designu trochu jednotvárná, se má dočkat v nejbližších letech obměny. Stávající DB9 snad už v příštím roce nahradí nový model pravděpodobně pod označením DB11. Ten má představit novou platformu určenou pro sportovní kupé značky. Vůz má dorazit v uzavřené verzi i jako kabrio.

Radikální Aston se na silnice nepodívá

Před časem Aston Martin nabídl movitým zájemcům extrémní model One-77. Na letošek přichystal exkluzivní supersport Vulcan, který bude vyroben jen ve velmi limitované edici, v plánu je jen 24 vozů. Design výbušné novinky by měl zobrazovat budoucí směřování vzhledu lidovějších modelů britského výrobce, ve kterém drží 37,5procentní podíl italský fond Investindustrial.

Fotogalerie

Vulcan na běžných silnicích nepotkáme. Postrádá totiž potřebnou homologaci. Určen je jen na okruhy, výrobce pro zájemce připravil školu, jak s vozem zacházet. Navíc si majitelé po jízdě na okruhu auto neodvezou domů, garážovat a starat se o něj bude přímo výrobce.

A že půjde o parádní svezení. Aston Martin Vulcan má pro značku tradiční koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Monokok i karoserie je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Pod dlouhou má dvanáctiválec s objemem sedm litrû. Jak jsme od Aston Martinu dosud zvyklí, nekoná se žádné přeplňovaní.

Výrobce udává výkon přes 800 koní. S lehkým karbonovým vozem tedy výkonná pohonná jednotka slušně zamává. Výkon je na kola distribuován přes mechanický samosvorný diferenciál. Sekvenční převodovka je šestistupňová.

Karbonkeramické brzdy Brembo mají vepředu průměr 380 milimetrů, vzadu 360 milimetrů. Výfuky jsou vyvedeny před zadními koly.

Více informací Aston Martin uvede, až budou vozy připravené pro použití později v letošním roce. Model Vulcan jistě poslouží jako pojízdná reklama pro běžnější produkci britské automobilky. Cena Vulcanu je prozatím neznámá, jistě bude astronomická.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Elektrická tříkolka Nobe

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro...

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.