Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Astra GTC a Golf GTI - čertíci se žení

  17:38aktualizováno  17:38
Jsou rychlé a mají styl. Na mladé řidiče vyznávající ostrou jízdu mají políčeno dva zástupci německých bestsellerů. Zkratka GTI je v Německu pojmem. Alespoň ve spojení s nejprodávanějším autem na tamním trhu, kterým je po desetiletí Volkswagen Golf.

Pojišťovny o tom vědí své. Majitelé rychlých golfů jsou v rizikové skupině s nejvyšším pojistným, protože si na silnicích neberou servítky.

Golfy ženoucí se po dálnicích na plný plyn mají nového soukmenovce, na světě je pátá generace GTI. Opět o něco rychlejší a tentokrát i nápadnější.

Nová hvězda policejních kamer má rozměrnou černou masku protaženou až na spodní hranu spojleru. Nápad ve stylu Audi golfu mimořádně sluší, navíc ostatní řidiči okamžitě vědí, s kým mají tu čest.

Volkswagen Golf GTI má pod kapotou dvoulitrový motor s turbem a výkonem 200 koní. Ke standardní výbavě patří 17“ kola a o 15 milimetrů níže posazená karosérie. Kdo si připlatí, může mít kola osmnáctipalcová.

Pokud jde o počet koní, neřeklo GTI poslední slovo. Volkswagen chystá „Individuální program“ s ještě tvrdším podvozkem a motorem vyladěným na 235 koní. Automobilka tak chce ukrojit něco ze zisků tuningových firem, kam majitelé Golfů GTI často směřovali.

Dost možná, že GTI tentokrát zůstane nejrychlejším zástupcem legendárního modelu. Nástupce R32, ohlášený na příští podzim, má být podle šéfa Volswagenu Bernda Pischetsriedera „vysoce výkonná limuzína“. A tou kompaktní golf při vší úctě není.

Astra Caravan: odveze i slona

Tradiční konkurent wolfsurgského bestselleru se jmenuje Opel Astra. Zkratka GTC se stala u opelů synonymem pro sportovně laděné modely, stejná písmena dostala do vínku i třídveřová verze astry, která však nutně nemusí mít sportovní ambice. Karoserie Astry GTC je o čtyři centimetry delší než u pětidveřového modelu, zároveň je nepatrně nižší.

Automobilka třídveřovou astru uvádí na trh uvádí jako „model s panoramatickou střechou“, a základní motor s objemem od 1,4 litru a výkonem 90 koní předznamenává její masivní rozšíření i mezi „běžnými“ motoristy. Opel chce vyrábět 70 000 kusů ročně, což je celá pětina produkce astry s pěti dveřmi.

Nejsilnější Astra GTC s motorem 2,0 má ale na chlup stejný výkon jako Golf GTI. A chystaná verze Astra OPC, kterou Opel přivezl do Paříže zatím jen jako studii, bude mít ohlášený výkon 240 koní. Nechá si to golf líbit?

 

Volkswagen Golf GTI

Motor

Řadový čtyřválec s turbodmychadlem, objem 1984 cm3
Výkon 147 kW/200 k při 5100 otáčkách
Max. točivý moment 280 Nm při 1800/min
Zrychlení 0-100 km/h 7, 2 vteřiny
Nejvyšší rychlost 235 km/h

 

 

Opel Astra GTC 2.0 Turbo

Motor

Řadový dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem

Výkon

147 kW/200 k
Max. točivý moment 262 Nm při 4200/min
Zrychlení z 0-100 km/h 8,2 vteřiny
Nejvyšší rychlost 230 km/h

 

Pět generací VW Golf GTI

1976: premiéra první generace modelu s motorem o výkonu 81kW

1982: speciální edice Pirelli-GTI

1982: zvýšen výkon motoru na 82 kW

 

1984: premiéra druhé generace

1984: díky montáži katalyzátoru snížen výkon z 82 kW na 78 kW

1985: facelift, dvojitá přední světla a dvojitá koncovka výfuku

1986: nová verze GTI 16V (verze 102 kW bez katalyzátoru a 95 kW s katalyzátorem)

1990: uveden motor G60 (118 kW)

 

1991: premiéra třetí generace (85 kW)

1996: speciální edice "20. let GTI"

1996: nový motor 1.8T 110 kW

1996: nový motor 1.9 TDI 81 kW

 

1998: premiéra čtvrté generace (motory 1.8T 110 kW (později 2.3 V5 125 kW) a 1.8 TDI 81 kW a 85 kW, později 96 kW)

2000: nový motor 1.9 TDI 110 kW

2001: speciální edice "25. let GTI (1.8T 132 kW)

 

2004: premiéra páté generace (2.0T FSI 147 kW)

Opel Astra GTC: Automobilka třídveřovou astru uvádí na trh uvádí jako „model s panoramatickou střechou“.

Opel Astra Caravan: v Paříži měla premiéru i astra kombi

Opel Astra GTC: Nejsilnější Astra GTC s motorem 2,0 má ale na chlup stejný výkon jako Golf GTI.

Opel Astra GTC: Opel chce vyrábět 70 000 kusů ročně, což je celá pětina produkce astry s pěti dveřmi.

Opel Astra GTC

Opel Astra Caravan: v pPaříči se představila i verze kombi

Opel Astra GTC

Pětidveřová astra se představila poprvé před rokem na autosalonu ve Frankfurtu

Opel Astra GTC

Karoserie Astry GTC je o čtyři centimetry delší než u pětidveřového modelu, zároveň je nepatrně nižší.

Opel Astra GTC ve verzi OPC má 240 koní

Opel Astra GTC

VW Golf GTI: Golfy ženoucí se po dálnicích na plný plyn mají nového soukmenovce, na světě je pátá generace GTI. Opět o něco rychlejší a tentokrát i nápadnější.

VW Golf GTI: Volkswagen Golf GTI má pod kapotou dvoulitrový motor s turbem a výkonem 200 koní. Ke standardní výbavě patří 17“ kola a o 15 milimetrů níže posazená karosérie.

VW Golf GTI: Pokud jde o počet koní, neřeklo GTI poslední slovo. Volkswagen chystá „Individuální program“ s ještě tvrdším podvozkem a motorem vyladěným na 235 koní.

VW Golf GTI: Majitelé rychlých golfů jsou v rizikové skupině s nejvyšším pojistným, protože si na silnicích neberou servítky.

VW Golf GTI: Zkratka GTI je v Německu pojmem. Alespoň ve spojení s nejprodávanějším autem na tamním trhu, kterým je po desetiletí Volkswagen Golf.

VW Golf GTI:

Autoři:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.