Pojišťovny o tom vědí své. Majitelé rychlých golfů jsou v rizikové skupině s nejvyšším pojistným, protože si na silnicích neberou servítky.
Golfy ženoucí se po dálnicích na plný plyn mají nového soukmenovce, na světě je pátá generace GTI. Opět o něco rychlejší a tentokrát i nápadnější.
Nová hvězda policejních kamer má rozměrnou černou masku protaženou až na spodní hranu spojleru. Nápad ve stylu Audi golfu mimořádně sluší, navíc ostatní řidiči okamžitě vědí, s kým mají tu čest.
Volkswagen Golf GTI má pod kapotou dvoulitrový motor s turbem a výkonem 200 koní. Ke standardní výbavě patří 17“ kola a o 15 milimetrů níže posazená karosérie. Kdo si připlatí, může mít kola osmnáctipalcová.
Pokud jde o počet koní, neřeklo GTI poslední slovo. Volkswagen chystá „Individuální program“ s ještě tvrdším podvozkem a motorem vyladěným na 235 koní. Automobilka tak chce ukrojit něco ze zisků tuningových firem, kam majitelé Golfů GTI často směřovali.
Dost možná, že GTI tentokrát zůstane nejrychlejším zástupcem legendárního modelu. Nástupce R32, ohlášený na příští podzim, má být podle šéfa Volswagenu Bernda Pischetsriedera „vysoce výkonná limuzína“. A tou kompaktní golf při vší úctě není.
Automobilka třídveřovou astru uvádí na trh uvádí jako „model s panoramatickou střechou“, a základní motor s objemem od 1,4 litru a výkonem 90 koní předznamenává její masivní rozšíření i mezi „běžnými“ motoristy. Opel chce vyrábět 70 000 kusů ročně, což je celá pětina produkce astry s pěti dveřmi.
Nejsilnější Astra GTC s motorem 2,0 má ale na chlup stejný výkon jako Golf GTI. A chystaná verze Astra OPC, kterou Opel přivezl do Paříže zatím jen jako studii, bude mít ohlášený výkon 240 koní. Nechá si to golf líbit?
Volkswagen Golf GTI |
|
Motor |
Řadový čtyřválec s turbodmychadlem, objem 1984 cm3 |
Výkon | 147 kW/200 k při 5100 otáčkách |
Max. točivý moment | 280 Nm při 1800/min |
Zrychlení 0-100 km/h | 7, 2 vteřiny |
Nejvyšší rychlost | 235 km/h |
|
|
Opel Astra GTC 2.0 Turbo |
|
Motor |
Řadový dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem |
Výkon |
147 kW/200 k |
Max. točivý moment | 262 Nm při 4200/min |
Zrychlení z 0-100 km/h | 8,2 vteřiny |
Nejvyšší rychlost | 230 km/h |
Pět generací VW Golf GTI |
1976: premiéra první generace modelu s motorem o výkonu 81kW |
1982: speciální edice Pirelli-GTI |
1982: zvýšen výkon motoru na 82 kW |
|
1984: premiéra druhé generace |
1984: díky montáži katalyzátoru snížen výkon z 82 kW na 78 kW |
1985: facelift, dvojitá přední světla a dvojitá koncovka výfuku |
1986: nová verze GTI 16V (verze 102 kW bez katalyzátoru a 95 kW s katalyzátorem) |
1990: uveden motor G60 (118 kW) |
|
1991: premiéra třetí generace (85 kW) |
1996: speciální edice "20. let GTI" |
1996: nový motor 1.8T 110 kW |
1996: nový motor 1.9 TDI 81 kW |
|
1998: premiéra čtvrté generace (motory 1.8T 110 kW (později 2.3 V5 125 kW) a 1.8 TDI 81 kW a 85 kW, později 96 kW) |
2000: nový motor 1.9 TDI 110 kW |
2001: speciální edice "25. let GTI (1.8T 132 kW) |
|
2004: premiéra páté generace (2.0T FSI 147 kW) |
Opel Astra GTC: Automobilka třídveřovou astru uvádí na trh uvádí jako „model s panoramatickou střechou“. |
Opel Astra Caravan: v Paříži měla premiéru i astra kombi |
Opel Astra GTC: Nejsilnější Astra GTC s motorem 2,0 má ale na chlup stejný výkon jako Golf GTI. |
Opel Astra GTC: Opel chce vyrábět 70 000 kusů ročně, což je celá pětina produkce astry s pěti dveřmi. |
Opel Astra GTC |
Opel Astra Caravan: v pPaříči se představila i verze kombi |
Opel Astra GTC |
Pětidveřová astra se představila poprvé před rokem na autosalonu ve Frankfurtu |
Opel Astra GTC |
Karoserie Astry GTC je o čtyři centimetry delší než u pětidveřového modelu, zároveň je nepatrně nižší. |
Opel Astra GTC ve verzi OPC má 240 koní |
Opel Astra GTC |
VW Golf GTI: Golfy ženoucí se po dálnicích na plný plyn mají nového soukmenovce, na světě je pátá generace GTI. Opět o něco rychlejší a tentokrát i nápadnější. |
VW Golf GTI: Volkswagen Golf GTI má pod kapotou dvoulitrový motor s turbem a výkonem 200 koní. Ke standardní výbavě patří 17“ kola a o 15 milimetrů níže posazená karosérie. |
VW Golf GTI: Pokud jde o počet koní, neřeklo GTI poslední slovo. Volkswagen chystá „Individuální program“ s ještě tvrdším podvozkem a motorem vyladěným na 235 koní. |
VW Golf GTI: Majitelé rychlých golfů jsou v rizikové skupině s nejvyšším pojistným, protože si na silnicích neberou servítky. |
VW Golf GTI: Zkratka GTI je v Německu pojmem. Alespoň ve spojení s nejprodávanějším autem na tamním trhu, kterým je po desetiletí Volkswagen Golf. |
VW Golf GTI: |