Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Astra, která odveze mamuta

  21:14aktualizováno  21:14
První astry pomalu míří k zákazníkům a automobilka z Rüsselheimu už chystá další karosářskou verzi. K pětidveřovému hatchbacku přibude velký a praktický kombík. Premiérově se představuje v těchto dnech na autosalonu v Madridu, do autosalonů vyrazí během října. K objednání bude ale už v červnu.
Opel Astra Caravan

Opel Astra Caravan | foto: Opel

Přední partie přebralo kombi od hatchbacku bez výhrad. Stoupající linie pontonu karoserie hraje na dynamickou strunu, napomáhají také směrem vzad se zužující okna.

Překvapení ale přijde při pohledu zezadu. Ostré hrany a "krabicoidní" proporce jsou jakousi vzpomínkou na kombíky minulosti s aerodynamikou škatule od bot. Uvidíme jak se pokus o originalitu ujme u zákazníků. Prostor, o který astra nabyla, ale působí možná příliš nesourodě vůči zbytku karoserie.

Do délky astra caravan narostla oproti hatchbacku o 25 centimetrů. Nejzajímavějším údajem je v tomto případě rozvor. Předního kola k zadnímu je to 270 centimetrů (o 9 více než u hatchbacku), což je hodnota, kterou se pyšní spíše auta o třídu výš. Další rozměry jsou: délka 4,51 m, šířka 1,75 m a výška 1,5 m.

Na kombících bývá nejsledovanějším parametrem objem kufru, ten v astře je vpravdě mamutí. V základní konfiguraci pojme 530 litrů, sklopí-li se zadní sedadla, vejde se do něj až 1570 litrů nákladu. Pod podlahou zavazadelníku pak najdeme ještě další odkládací prostory. Pro maminky vozící kočárek (a nejen pro ně) je zajímavý údaj výšky nákladové hrany - 58 cm.

Za pozornost stojí "kouzla", která lze vyvádět se zadní lavicí.  Může se posouvat, v závislosti na tom jak urostlou posádku vzadu povezete, o 10,5 centimetru. Sedadlo je dělené, v "základu" v poměru 60:40, připlatit si ale bude možné za dělení 40:20:40. 

Na přání je pak také sklopné sedadlo spolujezdce, to pak v astře caravan odvezete až 2,75 dlouhé předměty.

Aby drobnější předměty po kufru "necestovaly" dostal caravan systém FlexOrganizer. Do boků zavazadlového prostoru jsou zapuštěny kolejničky z hliníku, do nichž se upevňují nejrůznější příčníky a přepážky, kterými lze rozčlenit ložnou plochu.

Astra caravan se těší na nabídku pěti zážehových agregátů a čtyř turbodieselů CDTI se systémem přímého vstřikování nafty do válců „common-rail.  V závislosti na zvolené pohonné jednotce, dostanete pěti, případně šestistupňovou převodovku. Připlatit si bude možno za čtyřstupňový automat, nebo za automatizovanou manuální převodovku Easytronic.

Na přání nabízí Opel interaktivní zavěšení kol IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů CDC (Continuous Damping Control). Podvozek díky tomu umí reagovat na aktuální jízdní podmínky.

Pro astru caravan jsou připraveny i další technické lahůdky, jmenujme alespoň systém samočinného udržování konstantní světlé výšky vozu, systém stabilizace přívěsu nebo zařízení HSA (Hill Start Assist), usnadňující rozjezdy do kopců.  

 

1,4

1,6  

1,8

2,0 Turbo

2,0 Turbo

1,7 CDTI

1,7 CDTI

1,9 CDTI

1,9 CDTI

Výkon (kW/k)

66/90

77/105

92/125

125/170

147/200

59/80

74/100

88/120

11/150

Max. točivý mom. (Nm)

125

150

170

250

262

170

240

280

320

Emisní norma

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Euro4

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.