Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Atrapy radarů vyjíždějí

  22:37aktualizováno  22:37
- Ne každé policejní auto s plastovým kuželem v přední masce musí měřit rychlost. Dopravní policie se totiž právě vybavuje novými radary, které lze z auta podle potřeby vyjmout a použít v jiném autě nebo je lze postavit zcela mimo vozidlo. Motorista tak nepozná, zda zrovna projel okolo policejního auta s radarem nebo bez. I po vyjmutí hlídače rychlosti totiž z přední masky vyčnívá černý plastový kužel naprosto identický s krytem radaru.

"Ve středočeském kraji budeme mít brzy k dispozici padesát nových radarů, pro které bude připravená celá stovka aut," říká šéf středočeské dopravní policie Stanislav Huml. "Filozofie je samozřejmě taková, že i auta s atrapami radarů budou v terénu působit preventivně."
Šéf republikové dopravní policie Zdeněk Bambas prozrazuje: "Nové radary jsou na rozdíl od těch starších vyjímatelné, a to nám umožní jejich lepší využití na místech, kde bychom se jinak s autem nevešli, třeba před školami." Policie bude opět po několika letech také využívat radary - "trojnožky", tak málo populární mezi řidiči. Motoristi si podle Zdeňka Bambase často stěžovali, že policisté měří na špatných místech, teď ale budou radary moci stavět přesně tam, kam potřebují.
Policie bude mít k dispozici sto padesát nových, z auta vyjímatelných radarů, celkem bude disponovat dvě stě padesáti radary.

Pod krytem se žádný radar skrývat nemusí, to však řidič nepozná.

Autor:


Témata: Poradna: Masky, Radar


Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.