Za volant se skáče a jede jako střela. ATS Leggera je lehká jako pírko

Reinkarnovaná italská značka ATS vypustila své první dílko. Skromný roadster je lehký, jednoduchý a jede velmi rychle. Přitom má motor o objemu pouze 1,6 litru. Lehkému autu to však bohatě stačí.
ATS 300 LEGGERA

ATS 300 LEGGERA | foto: ATS

Leggera (tedy český „lehká“), jak se roadster jmenuje, ukazuje, že obří výkon velkých motorů není ke sportovní jízdě potřeba. Když je auto dostatečně lehké, stačí mu dobře naladěný motor z rodinného hatchbacku. Není to nic nového, stejnou poučkou se řídila sportovní auta i před padesáti lety, vzpomeňte třeba na Lotus 7.

A právě k historickým sporťáčkům převážně britské produkce se ATS s Leggerou nepokrytě obrací. Auto jako by z oka vypadlo legendárnímu Jaguaru E-Type. Výrobce uvádí, že design z šedesátých let minulého století použil záměrně a vzdává tím hold legendárním roadsterům a spiderům té doby.

Zákazníkům by se retro design mohl líbit, malosériové roadstery se stále těší velké oblibě a stále si drží vzhled aut z doby před padesáti lety. Puritánskou koncepci podtrhuje karoserie bez dveří, do auta se prostě musí naskočit. Barvu si zákazník může vybrat podle svých preferencí, výrobce auto nalakuje na přání.

Přes retro vzhled nabídne Leggera i trochu moderní techniky. Zadní světla jsou kompletně z LED a přední mohou být xenonová, ale jen na přání a za příplatek. Naopak autu chybí dnes obvyklí elektroničtí pomocníci, takže ani za příplatek nemá auto stabilizaci nebo ABS. Většina příplatkové výbavy se nese ve jménu ještě sportovnějších zážitků.

Zákazníci si budou moci připlatit za závodní sedačky, homologovanou nádrž, „semi-slick“ pneumatiky, čtyřbodové bezpečnostní pásy, větší brzdy, sekvenční převodovku, nastavitelné tlumiče a další příslušenství.

ATS 300 LEGGERA

A teď to nejdůležitější: Leggera je extrémně lehký stroj. Na délku měří jen 3,75 metru a váží jen 650 kilogramů (všechny verze), za což může ocelový, nebo chrom-molybdenový (u Supper Leggery) rám. Jednoduchá karoserie je ze dvou dílů z laminátu, podvozek pak kryje hliníkový panel. Tedy žádná high-tech technologie, ale to by pak cena auta byla úplně jinde než na avizovaných 30 tisících eur (asi 800 tisíc korun) za základní provedení.

V prodeji bude několik provedení. Liší se výkonem motoru a označení udává poměr výkonu a hmotnosti, respektive výkonu v koních na tunu hmotnosti. Proto základní verze Leggera 300 má výkon 210 koní, silnější varianty mají označení 365, 420 a 480 u modelu Super Leggera a Super Leggera SS. U všech verzí jsou poháněna zadní kola přes pětistupňovou manuální převodovku, sekvenční bude za příplatek.

ATS 300 LEGGERA

Verze 300, 365 a 480 pohání jediný blíže nespecifikovaný agregát od značky GM o objemu 1,6 litru a samozřejmě s přeplňováním. Výkon začíná na 154 kW a končí u Super Leggery 480 na 220 kW. To jsou hodnoty, které dnes nabídnou ostřejší verze rodinných hatchbacků. Jenže ty jsou minimálně dvakrát těžší. Dodejme, že příznivci atmosférických agregátů si přijdou na své jen u modelu Super Leggera SS, který pohání dvoulitrový motor od Hondy s úpravou od Spoon Sports s výkonem 213 kW. Tato verze však bude vyrobena jen ve velmi omezeném množství.

Dynamika je impozantní. Už základní provedení Leggera 300 dokáže na stovku zasprintovat za 4,5 sekundy a maximální rychlost je 216 kilometrů za hodinu. Super Leggera 420 se dokáže na stovku rozjet za 3,6 sekundy a verze 480 to zvládne dokonce jen za 3,3 sekundy. Maximální rychlost je pak přes 250 kilometrů za hodinu.

Firma začíná přijímat objednávky, na prodej jsou už první kusy z předprodukční série. Otázkou je, nakolik se autu bude dařit na trhu. Cena je zajímavá, vůz také, ale zkušenosti se značkou jsou zatím malé. Odvolávat se na původní značku ATS z první poloviny šedesátých let, jejíž život byl vpravdě jepičí, asi nebude mít valný význam.

A pro zajímavost, zkratka ATS znamená Automobili Turismo e Sport S.p.A.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...