Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A1 Sportback: malý hybrid připravený ke startu

  14:22aktualizováno  14:22
Automobilka Audi již delší dobu ukazuje po autosalonech různé koncepty malých vozů. V Paříži tomu není jinak, světu se zde představila studie Audi A1 Sportback. Ta má ale na rozdíl od dřívějších kreací velmi blízko do sériové výroby.

Audi A1 Sportback | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Studie s názvem Audi A1 Sportback bezprostředně navazuje na dva starší koncepty – Audi A2 Shooting Brake z roku 2006 a na A1 Metroproject Quattro z roku loňského.

Rozvíjí stále stejné téma – malý vůz se čtyřmi kruhy ve znaku. Od doby, kdy Audi v roce 2005 ukončilo výrobu modelu A2, je totiž nejmenším modelem v nabídce tradiční A3. Automobilka však již delší dobu očividně pošilhává po návratu do segmentu malých vozů, nechce ale znovu riskovat podobný propadák jako u původního A2.

Snad i proto to vypadá, že nový sériový automobil dostane o číslo menší označení. A hlavně, na rozdíl od městského vozítka s vysokou stavbou by nová A1 měla být agilní štikou s nízko položeným těžištěm.

A1 by se tak měla postavit proti autům typu Mini nebo nová Alfa Romeo MiTo. A nic na tom nemění fakt, že studie představená v Paříži má čtyři dveře.

Oproti loňskému konceptu Metroproject Quattro zcivilněl vzhled automobilu a to naznačuje, že studie má hodně blízko do sériové výroby – podle neoficiálních informací se finální podoba objeví zkraje roku 2009 a na trh se nové A1 dostane koncem stejného roku.

Pod kapotou 3,99 metru dlouhé studie A1 Sportback se však stále ukrývá exluzivní technika, která jistě v sérii nebude samozřejmostí – Sportback, stejně jako Metroproject, kombinuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) s elektromotorem. Ten má výkon 20 kW (27 koní) a točivý moment 150 Nm. Tentokrát jsou poháněna pouze přední kola, o přenos hnací síly se stará dvouspojková převodovka S tronic.

Elektromotor je schopen vůz pohánět i samostatně, a to až do vzdálenosti 100 kilometrů. Li-ion baterie ve voze se mohou dobíjet z běžné elektrické zásuvky. A tak je i přes velmi zajímavé dynamické vlastnosti (zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s, maximální rychlost 200  km/h) Audi A1 Sportback velmi úsporným vozem – na 100 kilometrů spotřebuje průměrně jen 3,9 litru benzinu, což představuje emise CO2 jen 92 gramů na kilometr.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.