Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A1 Sportback: malý hybrid připravený ke startu

  14:22aktualizováno  14:22
Automobilka Audi již delší dobu ukazuje po autosalonech různé koncepty malých vozů. V Paříži tomu není jinak, světu se zde představila studie Audi A1 Sportback. Ta má ale na rozdíl od dřívějších kreací velmi blízko do sériové výroby.

Audi A1 Sportback | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Studie s názvem Audi A1 Sportback bezprostředně navazuje na dva starší koncepty – Audi A2 Shooting Brake z roku 2006 a na A1 Metroproject Quattro z roku loňského.

Rozvíjí stále stejné téma – malý vůz se čtyřmi kruhy ve znaku. Od doby, kdy Audi v roce 2005 ukončilo výrobu modelu A2, je totiž nejmenším modelem v nabídce tradiční A3. Automobilka však již delší dobu očividně pošilhává po návratu do segmentu malých vozů, nechce ale znovu riskovat podobný propadák jako u původního A2.

Snad i proto to vypadá, že nový sériový automobil dostane o číslo menší označení. A hlavně, na rozdíl od městského vozítka s vysokou stavbou by nová A1 měla být agilní štikou s nízko položeným těžištěm.

A1 by se tak měla postavit proti autům typu Mini nebo nová Alfa Romeo MiTo. A nic na tom nemění fakt, že studie představená v Paříži má čtyři dveře.

Oproti loňskému konceptu Metroproject Quattro zcivilněl vzhled automobilu a to naznačuje, že studie má hodně blízko do sériové výroby – podle neoficiálních informací se finální podoba objeví zkraje roku 2009 a na trh se nové A1 dostane koncem stejného roku.

Pod kapotou 3,99 metru dlouhé studie A1 Sportback se však stále ukrývá exluzivní technika, která jistě v sérii nebude samozřejmostí – Sportback, stejně jako Metroproject, kombinuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) s elektromotorem. Ten má výkon 20 kW (27 koní) a točivý moment 150 Nm. Tentokrát jsou poháněna pouze přední kola, o přenos hnací síly se stará dvouspojková převodovka S tronic.

Elektromotor je schopen vůz pohánět i samostatně, a to až do vzdálenosti 100 kilometrů. Li-ion baterie ve voze se mohou dobíjet z běžné elektrické zásuvky. A tak je i přes velmi zajímavé dynamické vlastnosti (zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s, maximální rychlost 200  km/h) Audi A1 Sportback velmi úsporným vozem – na 100 kilometrů spotřebuje průměrně jen 3,9 litru benzinu, což představuje emise CO2 jen 92 gramů na kilometr.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Najdete na iDNES.cz