Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A2: benzín s technologií přímého vstřiku

  12:08aktualizováno  12:08
Výkonnější a úspornější by měl být nový motor z Ingolstadtu, který automobilka představí v malém A2 již na ženevském autosalonu. Benzínový agregát 1.6 FSI s přímým vstřikem je zatím představiteli společnosti vychvalován do nebes, ovšem zda Audi technickou novinkou potvrdí svůj reklamní slogan, si budeme muset počkat až do léta. To se A2 1.6 FSI objeví na trhu v EU. O prodeji tohoto modelu v ČR zatím nebylo rozhodnuto.

Sliby managementu Audi zatím vypadají lákavě. Nová pohonná jednotka by měla mít výkon 81 kw (110 k), což umožní 995 kilogramů těžkému vozu zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,8 sekundy. Tisková zpráva společnosti hovoří o maximální rychlosti 202 km/h. Na první pohled solidních hodnot se dosáhlo především technologií přímého vstřiku benzínu, na kterém v Ingolstadtu pracují již několik let. 

Jízdní výkony však prý nejsou jedinou výhodou. Zmíněný motor si v A2 řekne o 5,9 litrů benzínu, což je způsobeno především spalováním tzv. chudé vrstvené směsi při běžném provozu. V takovém režimu lze dosáhnout 15-ti procentní úspory paliva oproti konvenčním jednotkám. "Zmíněný agregát by se měl vyznačovat bezprostřednější reakcí na prudké sešlápnutí plynového pedálu," tvrdí Wolfgang Ullrich, šéf divize Audi Sport.

Konstuktérům Audi se podařilo stlačit hodnoty emisí, s čímž mělo například Mitsubishi - průkopník přímého vstřiku - znatelné problémy. Výfukové plyny splňují evropskou normu EU4, i když výrobce jejich konkrétní hodnoty zatím nezveřejnil. Nižší úroveň hodnot látek znečišťujících prostředí se projeví také v peněženkách západoevropských řidičů. Například v Německu či Británii budou motoristé platit díky technologii FSI nižší daně.

Model A2 1.6 FSI rozšiřuje počet motorových verzí vozítek s čtyřmi pruhy na čtyři. V současnosti je možné koupit dvě čtrnáctistovky. Jedna je klasická vznětová, přičemž druhá používá osvědčenou technologii TDI. Oba motory dávají 55 kw (75 k)výkonu. V nabídce se nachází i tříválcový turbodiesel 1.2, u kterého se výrobce chlubí, že byl v roce 2001 prvním tříválcem pohánějícím pětidvéřový automobil.

To, zda nový pokrokový motor zvedne vlnu zájmu o poměrně drahé malé Audi, se ukáže nejdříve v druhé polovině roku, kdy se novinka objeví na západoevropských trzích.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Unikátní Mini se na iDNES.cz vydražilo za 850 tisíc korun

Mini pomalované Lucou Stradivarim

Aukce o unikátní Mini Cooper upravený designérem Lucou Stradivarim na iDNES.cz skončila velmi úspěšně. Vyvolávací...

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Najdete na iDNES.cz