Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A2: benzín s technologií přímého vstřiku

  12:08aktualizováno  12:08
Výkonnější a úspornější by měl být nový motor z Ingolstadtu, který automobilka představí v malém A2 již na ženevském autosalonu. Benzínový agregát 1.6 FSI s přímým vstřikem je zatím představiteli společnosti vychvalován do nebes, ovšem zda Audi technickou novinkou potvrdí svůj reklamní slogan, si budeme muset počkat až do léta. To se A2 1.6 FSI objeví na trhu v EU. O prodeji tohoto modelu v ČR zatím nebylo rozhodnuto.

Sliby managementu Audi zatím vypadají lákavě. Nová pohonná jednotka by měla mít výkon 81 kw (110 k), což umožní 995 kilogramů těžkému vozu zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,8 sekundy. Tisková zpráva společnosti hovoří o maximální rychlosti 202 km/h. Na první pohled solidních hodnot se dosáhlo především technologií přímého vstřiku benzínu, na kterém v Ingolstadtu pracují již několik let. 

Jízdní výkony však prý nejsou jedinou výhodou. Zmíněný motor si v A2 řekne o 5,9 litrů benzínu, což je způsobeno především spalováním tzv. chudé vrstvené směsi při běžném provozu. V takovém režimu lze dosáhnout 15-ti procentní úspory paliva oproti konvenčním jednotkám. "Zmíněný agregát by se měl vyznačovat bezprostřednější reakcí na prudké sešlápnutí plynového pedálu," tvrdí Wolfgang Ullrich, šéf divize Audi Sport.

Konstuktérům Audi se podařilo stlačit hodnoty emisí, s čímž mělo například Mitsubishi - průkopník přímého vstřiku - znatelné problémy. Výfukové plyny splňují evropskou normu EU4, i když výrobce jejich konkrétní hodnoty zatím nezveřejnil. Nižší úroveň hodnot látek znečišťujících prostředí se projeví také v peněženkách západoevropských řidičů. Například v Německu či Británii budou motoristé platit díky technologii FSI nižší daně.

Model A2 1.6 FSI rozšiřuje počet motorových verzí vozítek s čtyřmi pruhy na čtyři. V současnosti je možné koupit dvě čtrnáctistovky. Jedna je klasická vznětová, přičemž druhá používá osvědčenou technologii TDI. Oba motory dávají 55 kw (75 k)výkonu. V nabídce se nachází i tříválcový turbodiesel 1.2, u kterého se výrobce chlubí, že byl v roce 2001 prvním tříválcem pohánějícím pětidvéřový automobil.

To, zda nový pokrokový motor zvedne vlnu zájmu o poměrně drahé malé Audi, se ukáže nejdříve v druhé polovině roku, kdy se novinka objeví na západoevropských trzích.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.