Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A2 - omezený luxus za vysokou cenu

aktualizováno 
Patrně žádné malé auto dosud nenabídlo takový komfort jako Audi A2. Zcela jistě však žádný vůz této třídy nestál 700 tisíc korun. Nejmenší z řady Audi je jakoby zmenšeninou modelů A6 nebo A8. Je tedy luxusním vozem a má v sobě kus pokrokové techniky. Ale nepřekročí stín své kategorie - uvnitř je místa jen tolik jako v malém autě.

Když Mercedes vyrobil malý vůz třídy A, dal mu převratnou sendvičovou koncepci s dvojitou podlahou.

Právě na Mercedesu A se ukázalo, že západoevropští zákazníci mají zájem o luxusní malé vozy. Proto nyní vstupuje do hry firma Audi a za nějakou dobu se přidá i další slavná značka BMW.

Děj se však odehrává v západní Evropě. Točí se v něm totiž příliš velké peníze, které Východoevropan stěží do tak málo praktického auto investuje. Bohužel - k mání je totiž moderní vůz s pokrokovým podílem hliníku a menší částí oceli, než je zvykem. Výrobce v té souvislosti konstatuje, že hmotnost Audi A2 je o 40 procent nižší, než by byla v případě, že by prim měla dosud obvyklá ocel.

Běžného uživatele to možná nijak zvlášť nedojme, ovšem pro milovníky high-tech to znamená mnoho. Podle výsledků měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) nabízí Audi A2 méně vnitřního prostoru než Škoda Fabia. A to jak do šířky, tak pro kolena na zadních sedadlech.

Audi A2 je navíc pouze čtyřmístný a velkorysejší je jen v objemu kufru. Jeho hrana sice leží výš, ale podlaha navazuje bezprostředně, takže nakládání i vykládání zavazadel je snadné. Na kabině je zajímavá klesající podlaha směrem dozadu, což má za následek nezvykle hodně prostoru pod předními sedadly. Ten lze využít například i pro malá zavazadla. V pocitu luxusu ovšem fabia ani jiný vůz této velikostí nový Audi A2 nepokoří.

Testovaný automobil zdobilo kožené čalounění, které spolu s dalšími doplňky posunulo cenu k milionu korun. Testovaný automobil poháněl turbodieselový motor, na které je koncern Volkswagen mistr. Audi A2 dostal tříválcovou variantu s objemem 1.4 litru a výkonem 75 koní. Zmíněný pohon s velkým točivým momentem dává malému vozu značnou hbitost ve městě, ovšem ve vyšších rychlostech A2 trochu - a snad až překvapivě - ztrácí dech.

Podle měření v ÚSMD zrychlil testovaný kus z klidu na sto kilometrů v hodině za více než 7 6 vteřin. Stejným motorem poháněný Volkswagen Polo je - jak rovněž zjistili technici ÚSMD - v tomto ohledu o tři vteřiny rychlejší. V obou vozech se však skvěla spotřeba turbodieselového motoru, která je pro tyto pohonné jednotky typická - ať už je pod kapotou malého vozu, nebo limuzíny střední třídy.

Audi A2 1.4 TDI se při rozvážné jízdě spokojil během testu i se čtyřmi litry, na dálnici vystačil s pěti a ve městě nejvíc se sedmi litry nafty na sto kilometrů. Podvozek Audi A2 je na míru šitý kvalitním silnicím, zatímco v tuzemsku posádka pocítí časté nerovnosti. Jistota podvozku v zatáčkách je vynikající. Děje se tak zásluhou stabilizačního systému ESP, který každému vyjetí z určené trasy s jistotou zabraňuje automatickým přibržďováním jednotlivých kol.

Když majitel nechce, nemusí u Audi A2 vidět motor, ani když dolévá olej nebo kapalinu do ostřikovačů. Místo kapoty motoru se totiž otevírá jen malý plast na přídi, pod nímž se objeví kontrolní tyčinka oleje a hrdla pro dolévání dvou zmíněných kapalin. Kdo chce k motoru, uvolní dva čepy a kapotu odloží vedle auta.

Právě poslední zmíněné vlastnosti označil za převratné Martin Kovář, který vozy v testech MF DNES pravidelně hodnotí pohledem řidiče-vozíčkáře. "Snadnější přístup k motorovým kapalinám si nedovedu představit. Dobrý je i kufr, ale na vyšší sedadla se tělesně postižený člověk z vozíku hůř přemisťuje. A na zadní sedadla se úzkými dveřmi nedostanu vůbec," shrnuje Martin Kovář.

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 7
Převodovka 9
Spotřeba v testu 8


Karosérie a interiér

Prostor na př. sedadlech 7
Prostor na zad. sedadlech 6
Využití kufru 7
Výhled z vozu 5


Podvozek

Jízdní vlastnosti 10
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 6
Brzdy 9

Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s) 16,7
Zrychlení 0-400 m (s) 20,4
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 9,6
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 21,7
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 29,8

Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Vůz, který má ambice odebrat klientelu Mercedesu A, musí v designu dát víc než zažitý standard. Audi A2 chce zaujmout vejcovitým tvarem, blatníky ve stylu Audi TT, atraktivními předními světlomety a hluboko do střechy zasahujícími pátými dveřmi. Karoserie působí progresivním dojmem, přesto si neodpustím výhradu: při pohledu zezadu se A2 zdá podstatně menší, než ve skutečnosti je. U luxusního vozidla, kterým A2 rozhodně je, bych čekal opačný výsledek. Interiér potěší zejména konzervativní zákazníky. Zaujal mě především koncept dvouúrovňové podlahy, který nabízí výrazně pohodlnější pozici cestujícím na zadních sedadlech. Poezii tohoto řešení však degraduje malý prostor pro kolena.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Byť výrobce plánuje výrobu až 70 tisíc kusů prvního velkosériového hliníkového auta ročně, nelze v Česku očekávat jeho výraznější prodej. A2 není obvyklý rodinný vůz a jako druhé auto v rodině je i pro bohatší motoristy relativně drahý. To nemění nic na tom, že kupce najde hlavně mezi příznivci značky. Pokud se životnost nezvyklého tříválcového motoru ukáže jako odpovídající dnešním vysokým požadavkům na kilometrový výkon, nemusí mít kupující nového Audi A2 obavy z prodeje ojetiny. I po pěti letech a 100 tisících kilometrech by se auto mělo uplatnit za cenu kolem 345 tisíc korun.
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Audi A2 obsadilo čtvrtou příčku se 184 body.

Audi A2

Audi A2

Audi A2

Audi A2

Audi A2

Audi A2

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.