Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi A3 ladí formu do výroby. Teď je na elektrické dietě

  12:58aktualizováno  12:58
Na autosalonu v Šanghaji ukázalo Audi svou druhou studii nové řady A3. Koncept e-tron je zároveň dalším audi, které jezdí na elektřinu. Hybridní techniku by mohlo dostat i sériové provedení.

Audi A3 e-tron | foto: Audi

V Šanghaji se Audi chlubí druhým konceptem nové řady A3. Stejně jako ten ze Ženevy, je i A3 e-tron postaven na upraveném podvozku RS3. V sériové výrobě ale na novou "á trojku" čeká platforma MQB. Oproti červenému ženevskému konceptu se e-tron liší v podstatě jenom pohonnou soustavou.

Mohlo by vás zajímat

Zamilovali jste si Audi A3? Staňte se jejím majitelem. Široký výběr na Automodul.cz.

Namísto výkonného pětiválce má malý čtyřválec a elektromotory. Konkrétně jde o motor 1,4 TFSI s výkonem 155 kW (211 koní), kterému v pohonu pomáhá elektromotor s výkonem 20 kW. Kombinovaný výkon je 175 kW (238 koní) a 1 720 kilogramů těžký hybrid s ním na stovku zrychluje za 6,8 sekundy. Spotřebou se ale Audi nepochlubilo. Jen uvádí, že čistě na elektřinu ujede A3 e-tron 54 kilometrů. Studie je plug-in hybrid, takže baterie lze dobíjet ze zásuvky. Krátké městské jízdy tak zvládne velmi levně a bez lokálních emisí.

Audi A3 e-tron

K přenosu výkonu slouží sedmistupňová dvouspojková převodovka. Z ostrého ženevského konceptu zůstal zachován systém Launch Control pro rychlý start z místa. Je tu stop-start systém a pochopitelně několik způsobů rekuperace a dobíjení baterií pří jízdě na delší vzdálenost. Řidič může na informačním displeji sledovat, odkud a jak momentálně ke kolům proudí výkon. Z ženevského konceptu zůstalo zachováno i propojení se službami Google, auto funguje také jako wi-fi hotspot pro své pasažéry. Pro ně jsou připraveny třeba i držáky tabletů iPad.

Audi A3 e-tron

I spoustu dalších detailů mají oba koncepty společné. Dává to tušit, že studie má až na podvozkovou skupinu velmi blízko do sériové výroby. Celkové tvary i rozměry (4,44 × 1,84 × 1,39 metru) se asi příliš měnit nebudou, sedan bude určitě hlavně nabízen v USA, zda se objeví v Evropě zatím nevíme.

Do sériové výroby se pravděpodobně dostanou i některé díly z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP). Audi si už delší dobu rozumí také s LED světlomety, takže i těch se pravděpodobně v sériovém provedení můžeme dočkat.





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.