Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A3: rychlé, silné, ale drahé

  20:51aktualizováno  20:51
hodnocení iDNES 4,7/5 Redakčním testem prošlo Audi A3 druhé generace s novým přeplňovaným dieselovým motorem o objemu dva litry. Od svého předchůdce se liší nejen vzhledem a pohonnou jednotkou, ale především novým koncernovým podvozkem. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Stejný podvozek dostal i Volkswagen Golf V a dostane jej i nová Škoda Octavia. Automobil je dodáván s pohonem jedné nápravy, nebo všech kol Quattro - v závislosti na výbavě a pohonné jednotce.

Rozdíl mezi první a druhou generací je velký. Vůz má o 65 mm větší rozvor, je o 30 mm širší a o 10 mm  nižší. Design není tak usedlý a působí dynamičtěji.

Může se hodit

Přehled modelů a aktuálních nabídek automobilů Audi A3 www.automodul.cz

Z novinek pod kapotou je nejzajímavější nový přeplňovaný vznětový motor s šestnáctiventilovou technikou, který poháněl i testovaný automobil.

VNĚJŠÍ VZHLED

 hodnocení 

PLUSY
- ovladatelnost a jízdní vlastnosti
- pružný a výkonný motor

- nízká spotřeba nafty
- vysoká kvalita dílenského zpracování

MINUSY
- vysoká pořizovací cena
- existuje pouze ve třídveřovém provedení

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Volba motoru
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)
"Á-trojka" upoutá pozornost především horizontálně rozdělenou mřížkou chladiče a trochu zamračeným výrazem světlometů. Mřížkou chladiče prochází přední nárazník a dělí ji tak na horní a dolní část. Oba díly lemuje chromový rámeček, který je opticky zvětšuje. Přední zešikmené světlomety, překryté čirým sklem, jsou nejvýraznějším dynamickým prvkem karoserie.

Při pohledu zepředu i z boku, si nelze nevšimnout výrazných lemů podběhů kol, které ukrývají šestnácti nebo sedmnáctipalcová kola - v závislosti na výbavě. Zadní části karoserie dominují velká koncová světla, zasahující do boků vozu.

INTERIÉR A KUFRCestující na předních, nízko uložených sedadlech, mají prostoru opravdu dostatek a mohou v poklidu vychutnávat jízdu v pohodlných sedačkách s dobrým bočním vedením. Palubní deska automobilu je designérsky velmi zdařilá a i v tak malém voze jako je Audi A3, navozuje pocit luxusu.

Samotné pracoviště řidiče je přehledné a všechny ovladače jsou rozmístěny tak, že je lze už při prvních metrech jízdy intuitivně obsluhovat. Menší výtku máme pouze k umístění ovládání klimatizace, které je příliš nízko na středovém panelu a jeho obsluhu ztěžuje řadicí páka, je-li zařazen lichý rychlostní stupeň.

Třídveřová karoserie má řešen přístup na zadní sedadla pomocí systému "Easy entry". To znamená, že při sklopení opěradla se sedadlo zároveň posouvá vpřed a zvětšuje tak nástupní prostor. Díky tomu, je na zadní sedadla "á-trojky" přístup poměrně snadný.

Přestože v porovnání s předchozí generací nabízí nové "á-tři" prostornější interiér, cestující na zadních sedadlech by jistě uvítali o něco více místa v oblasti kolen. Pochválit musíme zpracování zadních sedadel, které nabízí dostatek pohodlí i pro cesty na delší vzdálenosti.

Zavazadlový prostor Audi A3 disponuje objemem 350 litrů už v základním uspořádání. Je-li potřeba více prostoru, dají se opěradla zadního sedadla sklopit a získat tak zavazadelník o objemu 1100 litrů. Jeho nevýhodou je však poměrně vysoká nákladová hrana a malý vstupní otvor.

MOTOR A SPOTŘEBATestovaný automobil poháněl přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu dva litry, disponující šestnáctiventilovou technikou. Motor nabízí výkon 103 kW (140 k) při 4000 ot/min a dosahuje maximálního točivého momentu 320 Nm v rozmezí 1750 až 2500 ot/min.

Audi A3 dokáže z klidu rozjet na sto kilometrovou rychlost za 9,5 sekundy. S vozem jsme dosáhli maximální "tachometrové" rychlosti 220 km/h. I při této rychlosti se automobil choval jistě a klidně.

Výrobce udává spotřebu 7,2 litru při jízdě po městě, 4,5 litru mimo město a 5,5 litru na sto kilometrů v kombinovaném provozu. Orientační měření v průběhu testu tyto hodnoty víceméně potvrdilo.

JÍZDNÍ VLASTNOSTIŘíká se, že podvozek má být rychlejší než auto. Přesně to platí o A3. Výborně vyladěný podvozek dovoluje jak ostrou sportovní jízdu na klikatých silničkách, tak pohodlné svezení na delších trasách, či po městě. Nerovnosti tlumí bez potíží a přitom dovoluje pouze malý náklon karoserie v zatáčkách.

Na dobré ovladatelnosti vozu má nemalou zásluhu i výborná šestistupňová manuální převodovka a dobře padnoucí volant, spolu s novým elektromechanickým posilovačem řízení, který mění účinek v závislosti na rychlosti jízdy.

Slabší hodnocení si vysloužily brzdy, které by mohly být účinnější. Nutno však říci, že ani při ostré sportovní jízdě nedochází k jejich vadnutí vlivem přehřátí.

Celkově v nás zanechala "á-trojka" velmi dobrý dojem. Je to pohodlný vůz s živým, ale úsporným motorem, výbornou ovladatelností a jistými jízdními vlastnostmi. Po bezpečnostní stránce se jedná o vyspělý automobil, který nabízí kromě čelních a bočních airbagů, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBV a protiskluzový systém ASR. Testovaný automobil měl ve výbavě například i aktivní hlavové opěrky, ty jsou však za příplatek.

CENACena je zcela jistě největším záporem tohoto vozu. V základní výbavě s motorem o objemu 1,6 litru se totiž prodává za 560 000 Kč. S agregátem 2.0 TDI vyjde minimálně na 720 000. Námi testovaný automobil měl však širokou příplatkovou výbavu (kožené čalounění, hliníková kola atd.), díky které se cena vyšplhala až na neuvěřitelných 938 611 Kč. Za auto nižší střední třídy je to už částka opravdu vysoká.

 konkurenti 

Audi A3 2.0 TDI Attraction

Alfa Romeo 147 1.9 JTD
Toyota Corolla 2.0 D-4D S
objem motoru (cm3) 1968 1910 1995
výkon (kW/k) 103/140 103/140 85/115
max.toč.
moment (Nm)
320 305 280
počet válců/ ventilů 4/16 4/16 4/16
typ motoru přepl. vznět. přepl. vznět. přepl. vznět.
max. rychlost (km/h) 207 206 185
zrychlení 0-100 km/h (s) 9,5 9,1 10,9
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 7,2/
4,5/
5,5
8,0/
4,7/
5,9

7,3/
4,7/
5,7

nádrž (l) 55 60 55
rozměry d/š/v (mm) 4203/
1765/
1421
4170/
1729/
1442
4180/
1710/
1475
rozvor (mm) 2578 2546 2600
objem kufru při nesklop./ sklop. sedačky(l) 350/1100 280/1030 289/*
rozměr pneumatik přední/zadní 205/55 R16 195/60 R15 195/60 R15
airbag řidiče/
spolujezdce
ano/ano ano/ano ano/ano
boční a hlavové airbagy ano/ne ano/ano ano/ne
ABS/ESP ano/ano ano/ne

ano/ne

El. ovl. okna vpředu/vzadu ano/- ano/- ano/-
klimatizace ne manuální automatická
záruka (roky) 2 2 4
cena v Kč (zákl. verze) 720 000 659 000 619 900
*Výrobce neudává

Podběhy kol ukrývají šestnácti nebo sedmnáctipalcová kola - v závislosti na výbavě.

Uprostřed mřížky chladiče je umístěn znak automobilky.

Zadní části karoserie dominují velká koncová světla, zasahující do boků vozu.

"Á-trojka" upoutá pozornost především horizontálně rozdělenou mřížkou chladiče a trochu zamračeným výrazem světlometů.

Mřížkou chladiče prochází přední nárazník a dělí ji tak na horní a dolní část. Oba díly lemuje chromový rámeček, který je opticky zvětšuje.

Otevírání zavazadlového prostoru je umístěno v prolisu nad registrační značkou.

Světlé kožené čalounění oživuje černý interiér vozu.

Palubní deska automobilu je designérsky velmi zdařilá a i v tak malém voze jako je Audi A3 navozuje pocit luxusu.

Palubní deska automobilu je designérsky velmi zdařilá a i v tak malém voze jako je Audi A3 navozuje pocit luxusu.

Samotné pracoviště řidiče je přehledné a všechny ovladače jsou rozmístěny tak, že je lze už při prvních metrech jízdy intuitivně obsluhovat.

Přístrojový panel je přehledný.

Testovaný automobil poháněl přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu dva litry, disponující šestnáctiventilovou technikou.

Motor nabízí výkon 103 kW (140 k) při 4000 ot/min a dosahuje maximálního točivého momentu 320 Nm v rozmezí 1750 až 2500 ot/min.

Přední zešikmené světlomety, překryté čirým sklem, jsou nejvýraznějším dynamickým prvkem karoserie.

"Á-trojka" upoutá pozornost především horizontálně rozdělenou mřížkou chladiče a trochu zamračeným výrazem světlometů.

Testovaný automobil měl širokou příplatkovou výbavu (kožené čalounění, hliníková kola atd.), díky níž se cena vyšplhala až na neuvěřitelných 938 000 Kč.

Zavazadlový prostor Audi A3 disponuje objemem 350 litrů už v základním uspořádání. Je-li potřeba více prostoru, dají se opěradla zadního sedadla sklopit a získat tak zavazadelník o objemu 1100 litrů.

Třídveřová karoserie má řešen přístup na zadní sedadla pomocí systému "Easy entry". To znamená, že při sklopení opěradla se sedadlo zároveň posouvá vpřed a zvětšuje tak nástupní prostor.

Na zadní sedadla "á-trojky" je přístup poměrně snadný.

Pochválit musíme zpracování zadních sedadel, které nabízí dostatek pohodlí i pro cesty na delší vzdálenosti.

Cestující na zadních sedadlech by jistě uvítali o něco více místa v oblasti kolen.

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.