Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malé audi zbrojí: praktický pětidveřový sportback a vysportovaná S3

aktualizováno 
Novou generaci malého modelu A3 představila automobilka na jaře v Ženevě. Pro podzimní autosalon v Paříži si schovala novou generaci sportbacku a také sportovní verzi S3, která má 300 koní a pohon všech kol.

Audi A3 Sportback | foto: Audi

Sportback je tradiční označení pro pětidveřovou verzi modelu A3. A název je to docela výstižný, protože praktičtější varianta A3 stojí někde mezi klasickým hatchbackem a kombíkem. Dokazuje to i délkou 4,31 metru a rozvorem 2,64 metru, což jsou na střední nižší kategorii velmi slušné parametry. Sesterský golf sedmé generace je o pět centimetrů kratší a u rozvoru ztrácí dva centimetry. Obě auta stojí na nové platformě MBQ, kterou dostane i třetí generace Škody Octavia.

Fotogalerie

Design novinky navazuje na třídveřovou A3 s tím, že zadní partie se podařilo automobilce zručně nafouknout, takže ani pětidveřové verzi nechybí sportovní švih. Záď vozu je poměrně výrazně zešikmená a nechybí tradiční malá okna před relativně subtilním C sloupkem. Oproti předchozí generaci sportback narostl na délku o dva centimetry, ale rozvor se zvětšil o razantních šest centimetrů. Díky tomu se zvětšil podélný prostor pro posádku. Novinka je i o jeden a půl centimetru širší.

Stejně jako základní třídveřový model prošel sportback výraznou odtučňovací kůrou. Za úsporou stojí použití vysokopevnostní oceli, takže podle motorizace je novinka až o 90 kilogramů lehčí než předchozí model.

Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback

V základní výbavě dostanou všechny verze šestistupňovou manuální převodovku. Za příplatek výrobce nabídne dvojspojkový automat a s některými motory bude možné objednat i pohon všech kol. Zákazníci budou vybírat z trojice zážehových a dvou vznětových motorů. Základem je dobře známý přeplňovaný motor 1,2 TFSI s výkonem 77 kW. Další volbou bude devadesátikilowattový motor 1,4 TFSI a vrcholem nabídky mezi zážehovými motory bude opět přeplňovaná 1,8 TFSI s výkonem 132 kW.

I motory spalující naftu jsou dobře známé ze škodovek. Základem je menší agregát 1,6 TDI s výkonem 77 kW, druhou volbou pak bude dvoulitr ve dvou výkonových variantách. Slabší s 110 kW a silnější s 135 kW. Na příští rok je naplánovaná premiéra sportovní verze S3 Sportback a paletu motorů rozšíří agregát spalující zemní plyn. Auto se začne prodávat v únoru příštího roku, cena má startovat v přepočtu na 580 000 korunách.

Druhou novinkou Audi na pařížském autosalonu je sportovní verze třídveřové A3 s označením S3. Jen decentně stylisticky odlišená karoserie nese hned několik log S3 a chromované doplňky. Bez pohledu na záď vozu se čtveřicí koncovek výfuků by si leckdo oba modely mohl splést. Pod kapotou je ale odlišností už poměrně hodně.

Audi S3

Audi S3

Především je Audi S3 nižší o 2,5 centimetru, má v základu osmnáctipalcová kola a především adaptivní podvozek s magneticky ovládanými tlumiči. Standardem je pak pohon všech kol. I model S3 mezigeneračně shodil přebytečná kila. Výsledných 1 395 kg je o 60 méně, než vážila předchozí Audi S3.

Nový turbomotor 2.0 TFSI poskytuje na svůj objem výborných 220 kW a maximální točivý moment 380 Nm. Díky tomu nová S3 vyrazí na stovku za 5,1 sekundy a maximem je obligátních 250 kilometrů za hodinu. To vše s automatickou dvouspojkovou převodovkou, s manuálem je sprint o tři desetiny sekundy pomalejší.

Do budoucna by se ale vrcholem trojkové řady Audi měl stát model RS3. Spekuluje se, že ho automobilka představí už za rok ve Frankfurtu.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.