Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Audi A4 Cabrio vyrábí Karmann

  16:02
Již za měsíc se budou moci první zájemci z Evropské unie prohánět po silnicích v otevřeném Audi A4. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se již v roce 1999 rozhodla, že ve spolupráci s tunningovou firmou Karmann začne kabriolet vyrábět, přičemž právě na jaro 2002 se jí podařilo zahájení prodeje připravit. Přestože se novinka začala vyrábět s předstihem již 14. ledna, poptávka ve většině zemí EU vysoce převyšuje nabídku. V tuzemsku se Audi A4 Cabrio dle vyjádření dovozce objeví koncem léta.
Audi A4 Cabriolet bez střechy - záď

Audi A4 Cabriolet bez střechy - záď | foto: Audi

Proč se vlastně šéfové v Ingolstadtu přiklonili k výrobě mimo vlastní závod? "Hlavním důvodem byl nevelký objem výroby", vysvětluje Rudiger Burda z Wilhelm Karmann GmbH. Vyrábět 105 kusů otevřených vozů, což je plánovaná denní kapacita, by se na plně automatizovaných linkách, z nichž sjíždí limuzíny i avanty A4, nevyplácelo. Navíc by byly potřeba investice do dalšího technického vybavení, neboť kabriolet vyžaduje při kompletaci jinou péči, než klasický vůz. Jenom rototy a svářecí linky nestačí.

A v čem jsou tedy hlavní odlišnosti? Rozdíl lze vysledovat již při stavbě karosérie. V Ingolstadtu do procesu sváření lidská ruka nezasahne. V západoněmeckém městě Rheine, kde Karmann skelety otevřených Audi připravuje, sice také většinu dílů sváří naprogramovaní roboti, ale část úkonů je stále manuální. Jde především o kompletaci dílů vyztužujících otevřenou karosérii. Kabriolet tak získá například zesílený profil předního sloupku, odolnější prahy, vyztužení pod zadními sedadly či zpevňující tyče dveří, čímž se dosahuje potřebné torzní tuhosti.

Pokud jsou splněny přísné normy přesnosti svárů, putují karosérie na návěsech kamiónů do 40 kilometrů vzdáleného Osnabrücku. Zde Karmann vlastní mimo jiné i moderní lakovnu, která využívá vodou ředitelné barvy. Karosérie se nastříkají jednou ze 14-ti sériových odstínů a co nejdříve po nezbytném zaschnutí se převážejí zpět do Rheine, kde přichází fáze další kompletace.

Ve třech halách s dvousměnným provozem vybavuje pět samostatných pracovních skupin plechovou kostru motorem, převodovkou, partií zavěšení kol, vybavením interiéru... .Tento proces je totožný s klasickou výrobou zastřešených "sourozenců" v ingolstadtských halách, až na kompletaci skládací střechy. Tu ve třech barevných odstínech připravuje již zmíněný závod v Osnabrücku.

Od prvního úkonu až k expedici hotového výrobku uplyne zhruba pět dní, přičemž výrobní takt - tedy, v jakém intervalu vyjíždí ze závodu nový vůz - činí osm minut. Jde však o vypočtený průměr. "Audi od nás vyžaduje velkou elasticitu. Poptávka po kabrioletech je totiž v průběhu roku velmi proměnlivá," upozorňuje Rudiger Burda ze společnosti Karmann. Odhylky od pravidelného režimu mohou prý činnit až 30 procent.

Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...