Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A4 Cabriolet přišel v pravý čas

  19:02aktualizováno  19:02
Lepší moment zahájení prodeje si český dovozce Audi snad ani vybrat nemohl. Červen, parné léto na obzoru a současná vlna veder k myšlence o otevřeném vozu přivádí kdekoho. Pokud tedy toužíte pocítit vlahý větřík ve vlasech a máte nějakých 1,265 miliónu korun, novinka z Ingolstadtu by mohla být tou správnou volbou.
Audi A4 Cabriolet bez střechy - záď

Audi A4 Cabriolet bez střechy - záď | foto: Audi

S Ingolstadtem ale opatrně. Nový Audi A4 Cabriolet vyrábí tuningová firma Karmann v západoněmeckém městě Rheine, což je prý podstatně efektivnější, než kdyby auta sjížděla z velkokapacitních výrobních linek v domovském Bavorsku.

Podívejme se, co může zájemce o čtyřmístný cabriolet od Audi zaujmout? Na první pohled čistý a dynamický design 4,57 metru dlouhé karosérie, která kopíruje dráždivý styl limuzíny A4. Velkou výhodou je i plně automatický mechanismus ovládání skládací střechy. Ta potřebuje po zmáčknutí ovladače jen o málo více než 20 sekund, aby ochránila cestující od prvních kapek přicházející dešťové pohromy.

Konstruktéři nepracovali jen na zdokonalení elektrohydraulického ovládání střechy, ale i na bezpečnosti a aerodynamických charakteristikách. Oproti předcházejícímu otevřenému modelu Audi, který debutoval již před devíti lety, je nový cabriolet uvnitř prý až o 45 procent tiší. Na nižší hlučnost má vliv nový materiál střechy, ale i nízká hodnota aerodynamického odporu vzduchu u karosérie. Koeficient cx na úrovni 0,30 může směle konkurovat i uzavřeným limuzínám.

Neméně důležitá je u kabrioletů bezpečnost posádky. Zde model Audi současné nároky splňuje dostatečně. V bezpečnostních testech Euro NCAP získal čtyři hvězdičky a to zejména díky sofistikovanému systému ochrany při převrácení vozu. Výstuhy ukryté za zadními sedadly se v případě hrozby převrácení během zlomku vteřiny vysunou a společně s rámem předního okna cestující ochrání.

Zájemci o nový kabriolet mohou volit mezi dvěma zážehovými šestiválci: 2.4 V6 o výkonu 125 kW (170 k) a 3.0 V6 o výkonu 162 kW (220 k). Oba agregáty lze kombinovat s pětistupňovou manuální převodovkou či s automatem multitronic. Za ten ale automobilka požaduje více jak osmdesátitisícový příplatek. V kombinaci se silnějším šestiválcem pak cena šplhá až na 1 506 500 Kč.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.