Audi S5

Audi S5 | foto: Carspyshots

Audi A5 a S5: první obrázky obřího kupé

  • 28
Audi si na autopřehlídku do Ženevy připravilo velkou novinku. Velkou svými rozměry a velkou také proto, že v nabídce automobilky zakládá novou modelovou řadu. Jedno auto se ale představí vlastně hned dvakrát - přijíždí obří kupé A5 a S5.

Audi čeká s chlubením se novým kupé až na začátek března. Po internetu ale už kolují první fotky A5, které jsou pravděpodobně pravé.

Obří kupé klasických tvarů ctí ty nejkonzervativnější poučky učebnic Ingolstadtských designérů, kterým právě začíná vládnout Wolfgang Egger, kamarád šéfdesignéra koncernu VW Waltera de´Silvy ještě z dob společného působení u Alfy Romeo.

Novinka čtyř kruhů z Ingolstadtu přijíždí na podvozkových skupinách budoucí A4, vnitřek se podobá A6. Oproti všem předchozím spekulacím bude A5 opravdu mít jen jeden pár dveří, na čtyři dveře ukryté ve třiprostorových tvarech kupé se nedostalo.

"Á-pětka" by měla být první "audinou", která využívá nový tzv. modulární systém, který vymyslel koncern Volkswagen. Namísto podvozků si koncernová auta budou půjčovat tzv. moduly - menší mechanické celky, což dává stavitelům nových aut větší volnost (především menší omezení rozměry).

Audi A5Audi A5Audi A5



Audi A5Audi A5Audi A5



 

Svým velmi mohutným a velmi nedynamickým vzhledem bude A5 nejlépe slušet německým penzistům, jejichž rozjuchaní vnuci prohánějí TTčka. Roztáčet všechna čtyři kola - systém pohonu quattro je samozřehjmostí - bude v základní verzi dvoulitrové čtyřválcové TDIčko. Silnější naftová A5 bude mít pod kapotou šest válců třílitru.

Příznivci benzinu dostanou na výběr z FSIček a TFSIček nabízejících výkony 177 až 265 koní. Vrcholová verze by měla dostat osmiválec z R8 s objemem 4,2 litru.

Manuální a klasické automatické šestistupňové převodovce bude v ceníku dělat společnost dvouspojková automatická převodovka, které u VW říkají DSG, u Audi nese jméno S-Tronic.

V nabídce nebudou chybět magnetické tlumiče pérování schopné měnit charakteristiku tlumení a také verze s pohonem pouze předních kol.

Druhá novinka na stánku Audi v Ženevě bude tvarově stejná, také v označení ponese stejné číslo. Písmeno S na místě A ovšem značí mnohem sportovnější ambice. Od civilní sestry se S5 bude lišit chromovou mřížkou chladiče, obřími ráfky prozatím neznámých rozměrů, spočívajícími na zdvojených paprscích, vzadu pak budou pod nárazníkem vyčuhovat čtyři koncovky výfuku. Osmiválec FSI by měl produkovat podle předběžných odhadů 370 - 390 koní.

Audi S5Audi S5Audi S5