Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nasupenou ženu uklidní jen nabroušené audi

aktualizováno 
Pětidveřové provedení kupé Audi A5 je novinka letošního podzimu. Kromě základního provedení přijíždí i nabroušená varianta S5 Sportback.

Povedená reklama na nový model zobrazuje běsnící mladou krásku ničící vybavení luxusní rezidence. Divák si domýšlí, že její drahý asi něco provedl. Zuřící ženu uklidní až uhrančivé výkonné auto.

Audi A5 Sportback je tu nanovo po sedmi letech. Z klasického kupé A5 je praktičtější pětidveřové provedení se splývavou zádí liftbackové karoserie. Na českém trhu tvoří Sportback většinu prodejů A5, přece jen je praktičtější. V nové generaci do kufru pobere 480 litrů nákladu.

Audi A5 Sportback

Nejvyšším provedením je verze S5, které má pod kapotou benzinový přeplňovaný šestiválec se suverénním výkonem 354 koní a točivým momentem 500 Nm. Auto, které zrychlí na stovku za 4,7 sekundy, má standardně pohon všech kol a osmistupňový automat.

Jezdí i na zemní plyn

U standardní A5 bude na výběr ze dvou benzinových motorů TFSI a tří jednotek TDI s výkony od 140 kW (190 k) do 210 kW (286 k).

Základní převodovka je manuální šestistupňová, za příplatek jsou podle motorizace sedmi a osmistupňové dvouspojkové automaty. Základní provedení mají poháněná přední kola, quattro je za příplatek. Ovšem u vrcholového turbodieselu 3.0 TDI o výkonu 210 kW (286 k) je pohon všech kol v sériové výbavě.

Fotogalerie

Audi poprvé nabízí A5 s bivalentním pohonem g-tron. Jeho motor 2.0 TFSI o výkonu 125 kW (170 k) může spalovat kromě benzinu také zemní plyn.

Přední náprava má pětiprvkovou konstrukci, vzadu nahradilo pětiprvkové zavěšení nápravu s lichoběžníkovými spodními rameny, používanou u předchůdce. Na přání budou k mání adaptivní tlumiče a také dynamické řízení, které mění svůj převod v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu natočení volantu.

Nové modely Audi A5 a S5 Sportback budou uvedeny na český trh začátkem roku 2017. Ceny nebyly zatím stanoveny.





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nissan Juke 1.6 i 2017 · N-Connecta
Nissan Juke 1.6 i 2017 · N-Connecta

r.v. 2017, naj. 900 km, benzín, 1. majitel
430 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.