Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní budoucnost pro zamořená čínská města: Audi A6 L e-tron

  14:23aktualizováno  14:23
Budou Číňané smýšlet ekologicky? Odvážnou otázku nastoluje Audi, které na autosalonu v Pekingu představilo čínskou prodlouženou verzi modelu A6 s hybridním pohonem. Kdo někdy navštívil čínské megapole, potvrdí, že taková auta pro ně mají smysl. Pokud se ale stanou standardem.

Audi A6 L e-tron concept | foto: Audi

Audi už ukázalo několik konceptů řady e-tron. V případě velké limuzíny A8 a malého hatchbacku A3 znamenal e-tron čistě elektrický a tudíž poněkud futuristický pohon. Se současnými technologiemi jsou daleko blíže realizaci hybridní koncepty A5 a Spyder, které kombinují elektrický pohon s klasickým spalovacím motorem. A stejnou cestou se vydává i nová Audi A6 L, což je prodloužená verze dobře známého modelu A6, kterou Audi vyrábí ve společném podniku s automobilkou FAV v továrně v Čančungu.

Audi A6 L e-tron concept

Navíc právě A6 L e-tron vypadá, že je nejblíže prodejnímu provedení. Z vnějšku působí téměř sériovým dojmem a snad i ta obří 21palcová kola v designu e-tron se nakonec na produkčním autě mohou objevit, i když standardní velikost to asi nebude. Drobné stylistické retuše přední masky s jemnějším žebrováním a pozměněný zadní nárazník s dobře maskovanými koncovkami výfuků jsou jediné změny v designu.

Podstatná je ale změna pohonu. Auto má dva motory, spalovací přeplňovaný dvoulitr TFSI s výkonem 155 kW a elektromotor s výkonem 70 kW. Auto může jet pouze na elektromotor, kdy při rychlosti 60 kilometrů za hodinu dokáže ujet až 80 kilometrů. Je tedy jasné, že čistě elektrický pohon je určen především do města, kde se jízda vyšší rychlostí neočekává a v případě center velkých čínských měst je i ve většině případů nerealizovatelná. 

Audi A6 L e-tron concept

Naopak mimo město by už elektromotor nestačil, přece jen, 70 kW je na velkou limuzínu opravdu skromný výkon. Tam přijde na řadu dobře známý benzinový motor, který se svým výkonem už vystačí i na slušně dynamickou jízdu. Navíc mu v případě potřeby elektromotor vypomůže. Naopak při brzdění si zase vezme energii pro dobíjení akumulátorů.

Audi A6 L e-tron je tedy vcelku konvenční hybridní vůz, který tak nemusí mít daleko k sériové výrobě. Na druhou stranu Audi mnoho technických detailů neprozradilo, takže je možné, že se do zahájení výroby může ještě hodně detailů změnit. Výrobce například neuvádí kapacitu kapalinou chlazených li-ion akumulátorů, které jsou uložené v zadní části auta.

Fotogalerie

S ohledem na hybridní koncepci přidal výrobce do přístrojového štítu indikátor zásoby elektrické energie. Bohatě vybavený interiér je upraven pro čínský trh, výrobce se chlubí především ovládacím rozhraním navigačního systému, který je plně lokalizovaný.    

V segmentu prémiových aut je Audi A6 v Číně jasná jednička. Ale nikoliv v klasickém provedení známém z našich silnic, ale v prodloužené verzi A6 L, která se mimo tamní trh neprodává. Prodloužená verze A6 má o deset centimetrů delší rozvor a tak celková délka narostla těsně přes pětimetrovou hranici. Na tamním trhu jsou v prémiovém segmentu velká auta velmi populární, a tak se Audi výborně trefilo do vkusu tamních zákazníků.

O zahájení produkce hybridní verze Audi A6 L e-tron zatím nepadlo ani slovo. Není ani jasné, jestli stejný koncept převede automobilka i do obyčejné verze A6, která se prodává v Evropě. Z dříve představených konceptů e-tron se zatím do sériové produkce nedostal žádný.  

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.