Audi A6 L e-tron concept

Audi A6 L e-tron concept | foto: Audi

Hybridní budoucnost pro zamořená čínská města: Audi A6 L e-tron

  • 18
Budou Číňané smýšlet ekologicky? Odvážnou otázku nastoluje Audi, které na autosalonu v Pekingu představilo čínskou prodlouženou verzi modelu A6 s hybridním pohonem. Kdo někdy navštívil čínské megapole, potvrdí, že taková auta pro ně mají smysl. Pokud se ale stanou standardem.

Audi už ukázalo několik konceptů řady e-tron. V případě velké limuzíny A8 a malého hatchbacku A3 znamenal e-tron čistě elektrický a tudíž poněkud futuristický pohon. Se současnými technologiemi jsou daleko blíže realizaci hybridní koncepty A5 a Spyder, které kombinují elektrický pohon s klasickým spalovacím motorem. A stejnou cestou se vydává i nová Audi A6 L, což je prodloužená verze dobře známého modelu A6, kterou Audi vyrábí ve společném podniku s automobilkou FAV v továrně v Čančungu.

Audi A6 L e-tron concept

Navíc právě A6 L e-tron vypadá, že je nejblíže prodejnímu provedení. Z vnějšku působí téměř sériovým dojmem a snad i ta obří 21palcová kola v designu e-tron se nakonec na produkčním autě mohou objevit, i když standardní velikost to asi nebude. Drobné stylistické retuše přední masky s jemnějším žebrováním a pozměněný zadní nárazník s dobře maskovanými koncovkami výfuků jsou jediné změny v designu.

Podstatná je ale změna pohonu. Auto má dva motory, spalovací přeplňovaný dvoulitr TFSI s výkonem 155 kW a elektromotor s výkonem 70 kW. Auto může jet pouze na elektromotor, kdy při rychlosti 60 kilometrů za hodinu dokáže ujet až 80 kilometrů. Je tedy jasné, že čistě elektrický pohon je určen především do města, kde se jízda vyšší rychlostí neočekává a v případě center velkých čínských měst je i ve většině případů nerealizovatelná. 

Audi A6 L e-tron concept

Naopak mimo město by už elektromotor nestačil, přece jen, 70 kW je na velkou limuzínu opravdu skromný výkon. Tam přijde na řadu dobře známý benzinový motor, který se svým výkonem už vystačí i na slušně dynamickou jízdu. Navíc mu v případě potřeby elektromotor vypomůže. Naopak při brzdění si zase vezme energii pro dobíjení akumulátorů.

Audi A6 L e-tron je tedy vcelku konvenční hybridní vůz, který tak nemusí mít daleko k sériové výrobě. Na druhou stranu Audi mnoho technických detailů neprozradilo, takže je možné, že se do zahájení výroby může ještě hodně detailů změnit. Výrobce například neuvádí kapacitu kapalinou chlazených li-ion akumulátorů, které jsou uložené v zadní části auta.

S ohledem na hybridní koncepci přidal výrobce do přístrojového štítu indikátor zásoby elektrické energie. Bohatě vybavený interiér je upraven pro čínský trh, výrobce se chlubí především ovládacím rozhraním navigačního systému, který je plně lokalizovaný.    

V segmentu prémiových aut je Audi A6 v Číně jasná jednička. Ale nikoliv v klasickém provedení známém z našich silnic, ale v prodloužené verzi A6 L, která se mimo tamní trh neprodává. Prodloužená verze A6 má o deset centimetrů delší rozvor a tak celková délka narostla těsně přes pětimetrovou hranici. Na tamním trhu jsou v prémiovém segmentu velká auta velmi populární, a tak se Audi výborně trefilo do vkusu tamních zákazníků.

O zahájení produkce hybridní verze Audi A6 L e-tron zatím nepadlo ani slovo. Není ani jasné, jestli stejný koncept převede automobilka i do obyčejné verze A6, která se prodává v Evropě. Z dříve představených konceptů e-tron se zatím do sériové produkce nedostal žádný.