Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A6: souznění těla a duše

  17:49aktualizováno  17:49
Čtrnáctého května tohoto roku obohatila český automobilový trh třetí generace vozu Audi A6. Moderní limuzína z Ingolstadtu jde do prodeje s velkým sebevědomím a není se čemu divit, z hlediska odbytu je v naší republice totiž stěžejním modelem automobilky čtyř kruhů.
Audi A6

Audi A6 | foto: iDNES

Nastupující model A6 je důstojným zástupcem automobilky Audi v segmentu prestižních vozů střední třídy.

Svými moderními technologiemi, jízdní dynamikou, poskytovaným komfortem, vynikající kvalitou zpracování, bezpečností a širokou škálou doplňků a příslušenství se mezi soudobou konkurencí řadí na samý vrchol, za což si nechá i pořádně zaplatit.

Design
Nové Audi A6 je nepřehlédnutelným vozem nejenom díky svým rozměrům 4,92 m x 1,86 m x 1,46 m, ale především zásluhou velmi osobitého designu. 

Karosérie nové "ášestky se vyznačuje i vysokou kvalitou zpracování. Ta je patrná zejména na slícování jednotlivých karosářských dílů a na zúžení spár

Klenutá linie střechy připomíná při pohledu ze stran velké kupé, tento dojem umocňuje i vysoko posazená linie boků. Pečlivě tvarované partie předních a zadních nárazníků a dveřních prahů umocňují dynamický image.

Nejvýraznějším stylistickým prvkem nového Audi A6 je mohutná jednodílná maska chladiče ve tvaru lichoběžníku, na níž opticky navazuje výrazný V-prolis v kapotě motoru.

Za širokými krycími skly světlometů se ukrývá nejmodernější osvětlovací technika – modely Audi A6 mohou být vybaveny adaptivními xenonovými světlomety, které se natáčejí do zatáček a tím řidiči dokonale osvětlují jejich temná zákoutí.

                 

model

převodovka

výkon (kW/k)

Cena (Kč)

2,4i

6rychlostní

130/177

1.111.900

3,2 FSI

6rychlostní

188/255

1.368.900

3,2 FSI quattro

tiptronic

188/255

1.531.800

4,2i quattro

tiptronic

246/335

1.981.900

2,0 TDI

6rychlostní

103/140

1.094.900

3,0 TDI quattro

tiptronic

165/225

1.444.200

Kolik za novou A6
Interiér
Ani interiér Audi A6 nezůstává pozadu. Stylisté automobilky postoupili zase o kus dál, což je patrné z každého detailu. Vnitřnímu prostoru dominují výhradně špičkové materiály. Kromě jakostního plastu zde mají hojné zastoupení i kvalitní kůže a dřevěné nebo kovové dekory (podle typu a druhu výbavy).

Přístrojová deska s masivním středovým panelem plynule navazuje na horizontální sekci s integrovaným přístrojovým štítem kapkovitého tvaru. Ten ukrývá velký kruhový rychloměr, otáčkoměr a dva menší přístroje – teploměr chladicí kapaliny motoru a ukazatel zásoby paliva – s polokruhovými ciferníky.

Všechny důležité ovladače jsou umístěny okolo volantu nebo na středovém panelu, který koncepčně vychází z vlajkové lodi – modelu A8. I přes velký počet ovládacích prvků je ergonomie řidičova pracoviště na příkladné úrovni. V nastupujícím Audi A6 se poprvé představují volanty nové generace.

Charakteristickým rysem těchto tří- a čtyřramenných volantů je jejich kryt airbagu, který se svým tvarem a provedením odvolává na design jednodílné masky chladiče. Do středové sekce volantu, která kryje airbag řidiče, jsou začleněny také čtyři spojené kruhy znaku automobilky.

První jízdní dojmy
Už první kilometry za volantem verze 3,0 TDI quattro potvrdily, že Audi A6 je vůz nevšedních kvalit. Navzdory téměř pětimetrové délce se automobil velmi snadno ovládá, obratný je i v městském provozu.

Jízdní vlastnosti jsou velmi vyvážené a vzbuzují důvěru v aktivní bezpečnost vozu. Podvozek je zdařilým kompromisem mezi nastavením pro pohodlnou a dynamickou jízdu. Tlumiče mají  tužší charakteristiku a zamezují výraznějšímu naklánění vozu v zatáčkách, prvky náprav vyrobené z hliníku zase snižují hmotnost neodpružených částí a tím i množství vibrací přenášejících se do prostoru pro cestující.

Držení stopy je příkladné při dynamické jízdě v ostrých zatáčkách, stejně jako na nekvalitních vozovkách. S podporou systému quattro a řadou elektronických strážných andělů snese “ášestka” i velmi hrubé zacházení. Vznětový šestiválec 3,0 TDI má velmi kultivovaný chod a přebytek síly prakticky v celém spektru otáček.

Od prostoru pro cestující je solidně akusticky izolován, výrazněji svou přítomnost dává najevo jen při prudké akceleraci. Ohromný kroutící moment je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím sekvenční převodovky Tiptronic.

Řazení jednotlivých převodových stupňů probíhá v případě manuální i automatické volby velmi hladce a plynule, v automatickém režimu ale nemile překvapila větší prodleva při podřazování, která se výrazně nezkrátila ani zařazením režimu sport.


Pohonné jednotky

Pro nové Audi A6 je připraveno celkem pět motorů – tři zážehové a dva vznětové TDI agregáty. Všechny pohonné jednotky plní emisní limity normy Euro 4.

Zážehový osmiválec 4.2 V8  (246 kW / 335 koní, 420 Nm)
Zážehový šestiválec 3.2 V6  (188 kW / 255 koní, 330 Nm)
Zážehový šestiválec 2.4 V6  (130 kW / 177 koní, 230 Nm)
Vznětový šestiválec 3.0 V6 TDI  (165 kW / 225 koní, 450 Nm)
Vznětový čtyřválec 2.0 TDI  (103 kW/140 koní, 320 Nm)*
 * Tento motor bude k dispozici ve druhé polovině roku 2004.

Autoři:




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Rolls Royce 6,6 V12 DAWN
Rolls Royce 6,6 V12 DAWN

r.v. 2016, naj. 1 200 km, benzín
11 490 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.