Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A7 Sportback: nový článek řetězu se začne prodávat na podzim

aktualizováno 
Audi oficiálně představilo svůj nový přírůstek. Novinka A7 Sportback se řádí do stále početnější kategorie luxusních čtyřdveřových kupé. Elegantní exteriér doplňuje skvěle zpracovaný vnitřek vozu a nechybí výkonné pohonné jednotky.

Spíše než kupé působí nové Audi A7 Sportback jako rozměrný luxusní liftback. Svým základem novinka vychází z modelu A6. Stejně jako "ášestka" i nový model A7 Sportback se splývavou zádí atakuje na délku pětimetrovou hranici. Vrcholný model A8 pak už pětimetrovou délku překračuje.

Audi A7

Ingolstadtská automobilka si podobný scénář vyzkoušela u modelu A5 Sportback, což je vlastně varianta liftback nejmenšího sedanu A4. Audi A7 Sportback se může pochlubit pohledným designem s elegantně se svažující střechou. Na zadních pátých dveřích je umístěný elektricky ovládaný spoiler, který se samočinně vysune při překročení rychlosti 130 km/h. Nutno dodat, že nejnovější kreace z tužky italského designéra Waltera de Silvy a jeho týmu není prvním takto střiženým velkým Audi. Pod velkým úhlem skloněné dlouhatánské zadní okno mělo už v sedmdesátých letech Audi 100. Tehdy nesl elegantní hatchback označení Avant, které dnes používají ingolstadtské kombíky.

Přední část A7 dává díky rozměrné masce chladiče najevo, s kým máme čest. Efektně jsou vyřešené přední světlomety s páskem LED světel. Přední světlomety jsou standardně xenonové. Stejně tak se designérům podařil vzhled zadních diodových svítilen. Dvojice rozměrných výfuků odhaluje výkonový potenciál nového Audi.

Audi A7

Nové Audi A7 Sportback si dokáže na silnici sjednat respekt nejen dynamickými tvary, ale také svými rozměry. Není to totiž žádný kolibřík. Na délku vůz měří 4969 mm, na šířku potom 1911 mm. Na výšku je "ásedmička" nižší než Audi A6 o 39 mm, má 1420 mm. Rozvor je o poznání větší než u modelu A6, novinka se s rozvorem 2914 mm dotahuje na top model A8.

U luxusního interiéru vybaveném všemi možnými vymoženostmi zpříjemňujícími jízdu můžeme očekávat německou preciznost, známou i z jiných vozů s čtyřmi propletenými kruhy. Nechybí hodnotné materiály jako je kůže nebo pravé dřevo. Zavazadlový prostor má v základu objem 535 litrů, po sklopení zadních dělených sedadel potom 1390 litrů.

Audi A7

Nový luxusní liftback A7 Sportback se bude nabízet se čtyřmi motory. Ve všech případech to jsou vidlicové šestiválce s přímým vstřikováním. Benzínový základ představuje motor 2,8 FSI s výkonem 150 kW a točivým momentem 280 Nm. Výkonnější benzínová jednotka 3,0 TFSI má maximální výkon 220 kW a točivý moment dosahuje maxima 440 Nm.

Zájemci o naftu mohou sáhnout po dvou výkonových verzích turbodieselu 3,0 TDI. Slabší dává maximální výkon 150 kW a točivý moment 400 Nm, silnější varianta potom má nejvyšší výkon 180 kW a maximální točivý moment 500 Nm. Všechny verze jsou vybaveny pohonem všech kol quattro a sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou S tronic. Výjimkou je slabší naftové provedení, které je nabízeno pouze s pohonem předních kol a bezstupňovou převodovkou Multitronic.

Nejvýkonnější zážehová i dieselová varianta dosahuje shodně maximální rychlosti 250 km/h. Audi A7 Sportback 3,0 TFSI vystřelí na stovku za 5,6 sekundy a má kombinovanou spotřebu 8,2 l/100 km. Výkonnější z turbodieslových verzí Audi A7 Sportback uhání z nuly na sto za 6,5 sekundy a kombinovaná spotřeba je podle výrobce pouze 6 litrů nafty na 100 km. Obě nejvýkonnější verze mají shodnou hmotnost 1770 kg.

Audi A7 Sportback se k dealerům rozjede na podzim. Výrobce uvádí základní cenu 51 600 eur, tedy v přepočtu okolo 1 300 000 korun.

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.