Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A8: kočár nejsvětější svátosti

  9:26aktualizováno  9:26
Mimořádný prostor, vznešené tvary, luxusní interiér a "benzinový zabiják" pod kapotou. Zatím poslední verze limuzíny A8 z dílny Audi prošla redakčním testem iDNES. Chyby a nedostatky? U auta za 3 miliony korun? To snad ne!

hodnocení iDNES 5/5

Verze luxusního vozu v testu byla vybavena zážehovým osmiválcem V8 o objemu 4.2 s pohonem všech čtyř kol "quattro". V základním provedení přijde na téměř 2,5 milionu Kč, u popisovaného vozu se s doplňky vyšplhala o sto tisíc nad 3 miliony.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi A8 můžete koupit na www.automodul.cz

Vůz této kategorie (55 jich v Praze vozilo státníky při loňském zasedání NATO) nelze než posuzovat parametry bohatého majitele (kterého zřejmě už nezajímá nějaký ten litr spotřebovaného paliva navíc) a z pohledu jeho automobilových konkurentů. Jsou to především Mercedes třídy S, BMW řady 7, Volkswagen Phaeton nebo japonský Lexus LS 430.

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

VNĚJŠÍ VZHLED
Ingolstadská automobilka v designu svých modelů vsadila na myšlenku, že méně někdy znamená více a na konzervativnost svých zákazníků. Proto na první pohled "áosmička" nevyvolává u kolemjdoucích tichý údiv typický pro limuzíny, zpředu je rychlým pohledem k nerozeznání od menších sourozenců A6 a A4. Teprve zboku a zezadu se obdivuhodné proporce odhalí naplno. Vůz o celých 51 milimetrů přesáhnul délku pěti metrů, phaeton je však ještě o 4 mm delší. 

Příď auta je uměřená a stylisticky čistá, drží se oblých tvarů a vyhýbá se ostrým hranám. A8 má skvělou aerodynamiku, která významně přispívá k tichosti při jízdě.

Celá karoserie má klínovitý tvar svažující se k předku vozu a vyvolává tak částečně sportovní reminiscence. Mohutná kola posunutá až k samotným hranám auta působí stabilně a zvýrazňují celkovou délku limuzíny.

Kvůli specifickým požadavkům V.I.P. klientů na prostor přišel koncern s verzí Long. Místo 505 cm nabízí 518 centimetrů, přitom na první pohled se dlouhá verze od kratší neliší. Prostor navíc se projevil v delších dveřích a potažmo hlavně na zadních sedadlech. Zájemce centimetry plus přijdou na 60 tisíc korun (včetně protisluneční rolety na zadní okno).





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.