Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A8: kočár nejsvětější svátosti

  9:26aktualizováno  9:26
Mimořádný prostor, vznešené tvary, luxusní interiér a "benzinový zabiják" pod kapotou. Zatím poslední verze limuzíny A8 z dílny Audi prošla redakčním testem iDNES. Chyby a nedostatky? U auta za 3 miliony korun? To snad ne!

hodnocení iDNES 5/5

Verze luxusního vozu v testu byla vybavena zážehovým osmiválcem V8 o objemu 4.2 s pohonem všech čtyř kol "quattro". V základním provedení přijde na téměř 2,5 milionu Kč, u popisovaného vozu se s doplňky vyšplhala o sto tisíc nad 3 miliony.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi A8 můžete koupit na www.automodul.cz

Vůz této kategorie (55 jich v Praze vozilo státníky při loňském zasedání NATO) nelze než posuzovat parametry bohatého majitele (kterého zřejmě už nezajímá nějaký ten litr spotřebovaného paliva navíc) a z pohledu jeho automobilových konkurentů. Jsou to především Mercedes třídy S, BMW řady 7, Volkswagen Phaeton nebo japonský Lexus LS 430.

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

VNĚJŠÍ VZHLED
Ingolstadská automobilka v designu svých modelů vsadila na myšlenku, že méně někdy znamená více a na konzervativnost svých zákazníků. Proto na první pohled "áosmička" nevyvolává u kolemjdoucích tichý údiv typický pro limuzíny, zpředu je rychlým pohledem k nerozeznání od menších sourozenců A6 a A4. Teprve zboku a zezadu se obdivuhodné proporce odhalí naplno. Vůz o celých 51 milimetrů přesáhnul délku pěti metrů, phaeton je však ještě o 4 mm delší. 

Příď auta je uměřená a stylisticky čistá, drží se oblých tvarů a vyhýbá se ostrým hranám. A8 má skvělou aerodynamiku, která významně přispívá k tichosti při jízdě.

Celá karoserie má klínovitý tvar svažující se k předku vozu a vyvolává tak částečně sportovní reminiscence. Mohutná kola posunutá až k samotným hranám auta působí stabilně a zvýrazňují celkovou délku limuzíny.

Kvůli specifickým požadavkům V.I.P. klientů na prostor přišel koncern s verzí Long. Místo 505 cm nabízí 518 centimetrů, přitom na první pohled se dlouhá verze od kratší neliší. Prostor navíc se projevil v delších dveřích a potažmo hlavně na zadních sedadlech. Zájemce centimetry plus přijdou na 60 tisíc korun (včetně protisluneční rolety na zadní okno).



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Requiem za Pajero. Loučí se nebojácný off-road, končí bez náhrady

Mitsubishi Pajero

Na evropském trhu už o pravověrný off-road skoro nezavadíte. Doba hraje do not SUV a jejich odvozeninám. Výjimky tvoří...

Nevyměkl! Jeep Wrangler jsme protáhli bahnem i stezkami kamzíků

Jeep Wrangler

Ikony to mají opravdu těžké. Nesmí si dovolit zaváhání. Jak říká brankář Petr Čech, jakmile se dostanete na vrchol, váš...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

Najdete na iDNES.cz