Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A8 L 6.0 quattro: limuzína nebo závoďák?

  18:39aktualizováno  18:39
Impozantní limuzína z Ingolstadtu je opravdu nepřehlédnutelný "kus auta" a síla spojená s agresivitou z ní jen čiší. Pod stromeček jí inženýři od Audi nadělili novou masku chladiče, LED diody pro denní svícení a především pak obrovský, hrůzu budící, šestilitrový dvanáctiválec.
Audi A8 - zepředu

Audi A8 - zepředu - Nová "á-osmička" bude na první pohled identifikovatelná i podle inovované tváře, dominuje jí jednodílná maska chladiče – z té chce audi udělat nový stylistický prvek automobilky. | foto: Audi

Novou vlajkovou lodí automobilky se stává luxusní limuzína Audi A8 L (A8 v prodlouženém provedení), poháněná zážehovým dvanáctiválcem o objemu 6,0 l. Ten s pomocí systému quattro, který pohání všechna 4 kola, trhá asfalt 331 kiloWatty výkonu (450 koní). Oproti předchozí generaci narostl výkon o 22 kW/30 koní. I kroutící moment narostl ze stávajících 560 až na 580 Nm.

Nová "á-osmička" bude na první pohled identifikovatelná podle inovované tváře, dominuje jí jednodílná maska chladiče – z té chce audi udělat nový stylistický prvek automobilky.

"Šílený" motor mění zaměření A8 - luxusní limuzína nejvyšší třídy se dere do kategorie sportovně laděných modelů. Vůz dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 5,2 s, na 200 km/h mu to trvá jen 17,4 s. Maximální rychlost dvanáctiválcového korábu je, jak už to u německých vozů bývá, omezena na 250 km/h. Této rychlosti dokáže auto dosáhnout za 30 sekund po rozjezdu.

O přenos výkonu dvanáctiválcového motoru se stará šestistupňová automatická převodovka tiptronic, která dovoluje řidiči i (pseudo)manuální řazení jednotlivých rychlostních stupňů. Řídicí jednotka převodovky tiptronic dovoluje rovněž navolení sportovního modu, při kterém se motor před přeřazením na vyšší rychlostní stupně vytáčí do vyšších otáček a naopak, při řazení směrem dolů, převodovka řadí dříve než v normálním automatickém režimu.

Test Audi A8 najdete ZDE

Pod čirým krytem světlometů se ukrývá další technologie, která stojí za zmínku. Kombinované adaptivní světlomety nového Audi A8 L 6.0 quattro mají speciální světla pro jízdu ve dne, která jsou tvořena "LEDkami". Celodenní svícení LED diodami, jejichž energetická náročnost je v porovnání s tradičními žárovkami nepatrná, se (podle prohlášení automobilky) nijak neprojeví na spotřebě paliva.

První zákazníci se budou moci na vůz těšit začátkem roku 2004. V Německu by mělo být možné tento koráb objednávat již v průběhu prosince letošního roku s termínem dodání v únoru 2004. Cena pro Českou republiku prozatím nebyla stanovena. U sousedů bude Audi A8 L 6,0 Quattro k mání za ceny od přibližně 120 000 euro.

Nový šestilitr v Audi A8 v číslech:

Motor zážehový, W12, DOHC
Objem (ccm) 5998
Vrtání x zdvih (mm) 84,0 x 90,2
Kompresní poměr 10,75:1
Max. výkon (kW/koně) 331/450 při 6200 ot./min
Maximální kroutící moment (Nm) 580 při 4000 - 4700 ot./min
Management motoru Motronic ME 7.1.1, sekvenční vstřikování paliva
Emisní kategorie EURO 4
Převodovka šestistupňová automatická se sportovním programem
Výkony
Max. rychlost (km/h) 250 (elektronicky omezeno)
Zrychlení 0-80 km/h (s) 3,8
Zrychlení 0-100 km/h (s)

5,2

Spotřeba
- město (l/100 km) 20,5
- mimo město (l/100 km) 9,9
- kombinovaná (l/100 km) 13,8
Emise CO2 (g/km) 331
Objem palivové nádrže (l) 90

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.