Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi A8 L 6.0 quattro: limuzína nebo závoďák?

  18:39aktualizováno  18:39
Impozantní limuzína z Ingolstadtu je opravdu nepřehlédnutelný "kus auta" a síla spojená s agresivitou z ní jen čiší. Pod stromeček jí inženýři od Audi nadělili novou masku chladiče, LED diody pro denní svícení a především pak obrovský, hrůzu budící, šestilitrový dvanáctiválec.
Audi A8 - zepředu

Audi A8 - zepředu - Nová "á-osmička" bude na první pohled identifikovatelná i podle inovované tváře, dominuje jí jednodílná maska chladiče – z té chce audi udělat nový stylistický prvek automobilky. | foto: Audi

Novou vlajkovou lodí automobilky se stává luxusní limuzína Audi A8 L (A8 v prodlouženém provedení), poháněná zážehovým dvanáctiválcem o objemu 6,0 l. Ten s pomocí systému quattro, který pohání všechna 4 kola, trhá asfalt 331 kiloWatty výkonu (450 koní). Oproti předchozí generaci narostl výkon o 22 kW/30 koní. I kroutící moment narostl ze stávajících 560 až na 580 Nm.

Nová "á-osmička" bude na první pohled identifikovatelná podle inovované tváře, dominuje jí jednodílná maska chladiče – z té chce audi udělat nový stylistický prvek automobilky.

"Šílený" motor mění zaměření A8 - luxusní limuzína nejvyšší třídy se dere do kategorie sportovně laděných modelů. Vůz dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 5,2 s, na 200 km/h mu to trvá jen 17,4 s. Maximální rychlost dvanáctiválcového korábu je, jak už to u německých vozů bývá, omezena na 250 km/h. Této rychlosti dokáže auto dosáhnout za 30 sekund po rozjezdu.

O přenos výkonu dvanáctiválcového motoru se stará šestistupňová automatická převodovka tiptronic, která dovoluje řidiči i (pseudo)manuální řazení jednotlivých rychlostních stupňů. Řídicí jednotka převodovky tiptronic dovoluje rovněž navolení sportovního modu, při kterém se motor před přeřazením na vyšší rychlostní stupně vytáčí do vyšších otáček a naopak, při řazení směrem dolů, převodovka řadí dříve než v normálním automatickém režimu.

Test Audi A8 najdete ZDE

Pod čirým krytem světlometů se ukrývá další technologie, která stojí za zmínku. Kombinované adaptivní světlomety nového Audi A8 L 6.0 quattro mají speciální světla pro jízdu ve dne, která jsou tvořena "LEDkami". Celodenní svícení LED diodami, jejichž energetická náročnost je v porovnání s tradičními žárovkami nepatrná, se (podle prohlášení automobilky) nijak neprojeví na spotřebě paliva.

První zákazníci se budou moci na vůz těšit začátkem roku 2004. V Německu by mělo být možné tento koráb objednávat již v průběhu prosince letošního roku s termínem dodání v únoru 2004. Cena pro Českou republiku prozatím nebyla stanovena. U sousedů bude Audi A8 L 6,0 Quattro k mání za ceny od přibližně 120 000 euro.

Nový šestilitr v Audi A8 v číslech:

Motor zážehový, W12, DOHC
Objem (ccm) 5998
Vrtání x zdvih (mm) 84,0 x 90,2
Kompresní poměr 10,75:1
Max. výkon (kW/koně) 331/450 při 6200 ot./min
Maximální kroutící moment (Nm) 580 při 4000 - 4700 ot./min
Management motoru Motronic ME 7.1.1, sekvenční vstřikování paliva
Emisní kategorie EURO 4
Převodovka šestistupňová automatická se sportovním programem
Výkony
Max. rychlost (km/h) 250 (elektronicky omezeno)
Zrychlení 0-80 km/h (s) 3,8
Zrychlení 0-100 km/h (s)

5,2

Spotřeba
- město (l/100 km) 20,5
- mimo město (l/100 km) 9,9
- kombinovaná (l/100 km) 13,8
Emise CO2 (g/km) 331
Objem palivové nádrže (l) 90

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Najdete na iDNES.cz