Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obrněné Audi A8 pro ministerstvo je úplná novinka. Odolá i granátům

  10:00aktualizováno  10:00
Audi představilo loni na podzim výrazně vylepšenou vrcholovou obrněnou verzi své vlajkové lodi A8. Mezi prvními zákazníky je české ministerstvo obrany. Provedení Security si může do nebezpečných situací vozit i zásobu vzduchu pro posádku.

Audi A8 Security | foto: Audi

Trh pancéřovaných osobních vozů je sice relativně malý, zato hodně lukrativní. Za luxusní a přitom vnějším útokům odolné auto jsou zákazníci ochotni zaplatit ohromující sumy.

Ministerstvo obrany koupí opancéřovanou limuzínu Audi A8 Security (více zde). Spolu s ní pořídí i druhý zcela identický vůz, který bude sloužit při speciálních akcích jako volavka. Celý nákup vyjde resort na víc než 14 milionů korun.

Pancéřovaná varianta limuzíny A8 má certifikaci úrovně VR9, která vyžaduje například pancíř o tloušťce 14,5 mm (předchozí verze prodávaná do loňska splňovala standard VR7). Model A8 L Security je postaven na základě prodloužené verze A8 s pohonem všech kol. Automobilka vyzdvihuje obrněnou luxusní limuzínu dodává přímo továrna značky. Zákazníkovi tak zůstává zachována standardní tovární záruka a možnost navštěvovat běžný servis.

Obamova bestie

Speciál pro amerického prezidenta spolkne 78 litrů na sto. Je to speciál, který má blíž k tanku, moc se o něm neví - čtěte zde

Obrněné audi odolá výbuchům z vojenských ručních granátů. Samozřejmostí je záložní baterie a druhý elektrický systém nebo komunikační zařízení, které umožňuje bez nutnosti otevírat okna komunikovat s lidmi vně vozu. K nouzovému opuštění vozu pak slouží speciální systém, který v případě potřeby pyrotechnicky odpálí závěsy dveří a ty tak lze snadno odhodit.

Auto má i speciální hasící systém, který uhasí požár podvozku, podběhů nebo v motorovém prostoru. Obrněnec si veze i zásobu stlačeného vzduchu a v případě potřeby jím plní kabinu s mírným přetlakem tak, aby se dovnitř nemohly dostat například jedovaté látky zvenčí. Auto také dostane veškerou moderní elektronickou výbavu, kterou mají běžné limuzíny.

Fotogalerie

Nové Audi A8 L Security je k mání výhradně s benzinovými motory – buď s osmiválcem 4.0 TFSI nebo s dvanáctiválcem W12 FSI. První z agregátů dává i díky dvojitému přeplňování výkon 320 kW, tedy 435 koní a výrazně těžší limuzínu urychlí na stovku za 7,5 sekundy. Audi se dokonce chlubí i průměrnou spotřebou v cyklu NEDC, ta činí 10,9 litru na 100 kilometrů. Dvanáctiválec pak nabízí rovných 500 koní, tedy 368 kW. Zrychlení na stovku zabere 7,1 sekundy, maximální rychlost je stejně jako v případě méně výkonného modelu omezena na 210 km/h, kvůli pneumatikám umožňujícím dojet i v případě úniku vzduchu. Průměrná spotřeba pak činí 13,5 litru na 100 kilometrů.

Může se hodit

Audi A8

Audi A8 3.0 TDI

Více automobilů Audi A8 na Automodul.cz.

I přes výrazný nárůst váhy A8 L Security zachovává dostatečnou užitečnou hmotnost, uveze 600 kilogramů.

Audi představilo nové A8 Security v loňském roce, prodeje se teprve rozbíhají, ministerstvo obrany ale čeká dodání vozu už v únoru, je tedy mezi prvními kupci.

Test bunkru na kolech

Mercedes S 600 Pullman Guard

Obrněné verze svých modelů nabízí také konkurenční Mercedes, čtěte jak takové auto vypadá - zde

Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard

Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.