Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obrněné Audi A8 pro ministerstvo je úplná novinka. Odolá i granátům

  10:00aktualizováno  10:00
Audi představilo loni na podzim výrazně vylepšenou vrcholovou obrněnou verzi své vlajkové lodi A8. Mezi prvními zákazníky je české ministerstvo obrany. Provedení Security si může do nebezpečných situací vozit i zásobu vzduchu pro posádku.

Audi A8 Security | foto: Audi

Trh pancéřovaných osobních vozů je sice relativně malý, zato hodně lukrativní. Za luxusní a přitom vnějším útokům odolné auto jsou zákazníci ochotni zaplatit ohromující sumy.

Ministerstvo obrany koupí opancéřovanou limuzínu Audi A8 Security (více zde). Spolu s ní pořídí i druhý zcela identický vůz, který bude sloužit při speciálních akcích jako volavka. Celý nákup vyjde resort na víc než 14 milionů korun.

Pancéřovaná varianta limuzíny A8 má certifikaci úrovně VR9, která vyžaduje například pancíř o tloušťce 14,5 mm (předchozí verze prodávaná do loňska splňovala standard VR7). Model A8 L Security je postaven na základě prodloužené verze A8 s pohonem všech kol. Automobilka vyzdvihuje obrněnou luxusní limuzínu dodává přímo továrna značky. Zákazníkovi tak zůstává zachována standardní tovární záruka a možnost navštěvovat běžný servis.

Obamova bestie

Speciál pro amerického prezidenta spolkne 78 litrů na sto. Je to speciál, který má blíž k tanku, moc se o něm neví - čtěte zde

Obrněné audi odolá výbuchům z vojenských ručních granátů. Samozřejmostí je záložní baterie a druhý elektrický systém nebo komunikační zařízení, které umožňuje bez nutnosti otevírat okna komunikovat s lidmi vně vozu. K nouzovému opuštění vozu pak slouží speciální systém, který v případě potřeby pyrotechnicky odpálí závěsy dveří a ty tak lze snadno odhodit.

Auto má i speciální hasící systém, který uhasí požár podvozku, podběhů nebo v motorovém prostoru. Obrněnec si veze i zásobu stlačeného vzduchu a v případě potřeby jím plní kabinu s mírným přetlakem tak, aby se dovnitř nemohly dostat například jedovaté látky zvenčí. Auto také dostane veškerou moderní elektronickou výbavu, kterou mají běžné limuzíny.

Fotogalerie

Nové Audi A8 L Security je k mání výhradně s benzinovými motory – buď s osmiválcem 4.0 TFSI nebo s dvanáctiválcem W12 FSI. První z agregátů dává i díky dvojitému přeplňování výkon 320 kW, tedy 435 koní a výrazně těžší limuzínu urychlí na stovku za 7,5 sekundy. Audi se dokonce chlubí i průměrnou spotřebou v cyklu NEDC, ta činí 10,9 litru na 100 kilometrů. Dvanáctiválec pak nabízí rovných 500 koní, tedy 368 kW. Zrychlení na stovku zabere 7,1 sekundy, maximální rychlost je stejně jako v případě méně výkonného modelu omezena na 210 km/h, kvůli pneumatikám umožňujícím dojet i v případě úniku vzduchu. Průměrná spotřeba pak činí 13,5 litru na 100 kilometrů.

Může se hodit

Audi A8

Audi A8 3.0 TDI

Více automobilů Audi A8 na Automodul.cz.

I přes výrazný nárůst váhy A8 L Security zachovává dostatečnou užitečnou hmotnost, uveze 600 kilogramů.

Audi představilo nové A8 Security v loňském roce, prodeje se teprve rozbíhají, ministerstvo obrany ale čeká dodání vozu už v únoru, je tedy mezi prvními kupci.

Test bunkru na kolech

Mercedes S 600 Pullman Guard

Obrněné verze svých modelů nabízí také konkurenční Mercedes, čtěte jak takové auto vypadá - zde

Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard

Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard





Nejčtenější

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Dacia Duster
Dacia Duster je nejdůležitější premiéra Frankfurtu, prošmejdili jsme ji

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Až na začátku příštího roku potkáte v provozu novou Dacii Duster, dost možná si ji spletete se stávajícím modelem. Její design je od základu nový, ale zároveň...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.