Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi dnes, zítra a pozítří

  7:30aktualizováno  7:30
Ingolstadtská automobilka s příchodem jara jen srší nápady a novinkami. Chystá novou filmovou hvězdu - supersportovní Audi budoucnosti RSQ. Pozornost zaslouží také ultrarychlý kombík RS6 Plus, které umí uhánět "280kou". A na závěr několik informací o faceliftu A4.
Audi RSQ Sports Coupé

Audi RSQ Sports Coupé - Audi aspiruje na to být filmovou hvězdou. | foto: Audi

Ufo z Ingolstadtu
Audi aspiruje na to být filmovou hvězdou. Premiéra nového Audi RSQ Sports Coupé je ve spojených státech naplánována na 16 července, do Evropy zavítá poprvé 29. října.

Poslední, kdo ji uvidí, budou prodejci Audi, k nim dorazí s notným zpožděním ... v roce 2035. Premiéra se ale bohužel odehraje jen na filmovém plátně.

Pouze kvůli natáčení filmové adaptace románu Isaaca Asimova "Já, Robot", postavili v Ingolstadtu zbrusu nový model. Na rozdíl od klasické praxe automobilek, které filmové hrdiny usazují do sériové produkce, na to šla automobilka čtyř  kruhů "od podlahy" a postavila čistokrevné auto budoucnosti.

Šifra RSQ není samoúčelná. Sportovní modely automobilka značí RS. Q pak označuje pohon všech kol - quattro.

V "robotovi" dostane Audi RSQ roli policejního auta. Will Smith v hlavní roli bude pronásledovat protivníky v čtyřkulovém autě. Ne v předposledním slově opravdu není překlep - auto má kulovitá kola. Všechna čtyři pohání motor uložený uprostřed vozu.

Celé auto je samozřejmě ospojlerované, zakrytá jsou i kola. Křídla dveří se otvírají dozadu a vzhůru - řešení sice nepraktické, ale efektní. Jak vidno, i v roce 2035 bude Audi vypadat jako Audi. RSQ je někde na půl cesty mezi (r)evolucí "TTčka" a studií LeMans, která byla k vidění na autosalonu ve Frankfurtu.

Interiér je jednoduchý, ale stylový. Volant nahradil knipl, za ním pak trůní HI-TECH osvětlený přístrojový panel.

Audi RS6 Plus - ultrarychlý kombík

Pro ty, kterým je obyčejné Audi RS6, prohánějící se "dvěstěpadesátkou" málo, připravila automobilka speciální 999 kusovou sérii. Audi A6 ve verzi Avant se na první pohled tváří jako každý alespoň trochu rychlejší kombík. Pohon 4x4, devatenáctipalcová kola, automatická pětistupňová převodovka s možností sekvenčního řazení, aktivní podvozek DRC... pro Audi RS6 nic nového pod sluncem.

Trocha historie
Ke "přistřihnutí křidýlek" svým silným vozům se v roce 1987 uvolily samy německé automobilky. Od té doby mají sériové modely Audi, Mercedesu a BMW nastaveny omezovače maximální rychlosti na 250 kilometrů v hodině.
Tuto informaci se nám nepodařilo ani potvrdit, ani vyvrátit. Víte něco bližšího? Pište do diskuze pod článkem.

Plus v označení ovšem není pro nic, za nic. Pod kapotou se skrývá nadopovaný osmiválec biturbo, díky kterému avant upaluje až "dvěstěosmdesátkou".

Motor o objemu 4.2 litru V8 biturbo nabídne výkon 353 kW (480 koní). Oproti "normálu" má o 22 kW (30 koní) navíc. Točivý moment 560 Nm je k dispozici v rozmezí 1950 a 6000 ot./min (o 400 ot./min více než ve standardní verzi).

Ve sprintu z 0 na 100 km/h RS6 polepšila - z 4,7  na 4,6 s. Za 17,3 sekundy se ručička rychloměru vyšplhá na 200 km/h, ve 280 pak zasáhne omezovač.

Za Audi RS6 Plus zaplatí 999 fajnšmekrů 101 000 euro (3,4 mil Kč). K mání bude pouze ve verzi  kombi.

Audi A4 - facelift na obzoru

Podle nepotvrzených informací Audi chystá "střední" facelift modelu A4.  Automobilový server wheels24 tvrdí, že jako první by měla relativně radikální "plastickou operací" projít verze kombi, až teprve následně by se měl dočkat i sedan. Inovace by měly měly přijít během roku 2005.

Wheels24 pokračuje:  Změní se čelní partie - A4 dostane "nenasytnou tlamu" po vzoru nové A6. Změny by se měly dotknout i tvarování světel, dostane podobná jako měla studie Nuvolari loni v Ženevě.

Absolutně přepracovaná by měla být záď. Pod kapotou dojde také ke změnám. Naftové 2,5 litrové "TDIčko" nahradí common-railová jednotka o objemu 2,7 litru. Do nabídky by měl přibýt také 2,8 litr V6 FSI.

Sportovní RS4 by měla přibýt v druhé půli roku 2005. Pohánět by ji měl 4,2 litr s výkonem 344 koní (253 kW) ze stávající S4.

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.