Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi e-tron je nabíjecí hybrid bez střechy, kterému stačí 2,2 litru nafty

  16:21aktualizováno  16:21
Audi se v Paříži pochlubilo další studií ze série e-tron. Tentokrát nese označení Spyder a opět vsází na trochu jinou koncepci pohonu. Je to hybrid, který lze dobíjet ze zásuvky.

Audi e-tron | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Technologicky má nová studie e-tron asi nejblíže sériové výrobě. Po dvou čistých elektromobilech a hybridu s wankelovým motorem pouze jako generátorem elektřiny představuje Audi v řadě e-tron první klasický hybrid. Ten je doplněn o možnost dobíjení baterií i přímo z elektrické přípojky.

Audi e-tron

Pod kompaktní karosérií relativně malého (4,06 x 1,81 x 1,11 m) dvoumístného roadsteru najdeme známý třílitrový vznětový šestiválec 3.0 TDI. Tentokrát je nadvakrát přeplňovaný a dává výkon 221 kW (300 koní). Turbodiesel je doplněn dvěma elektromotory o celkovém výkonu 64 kW. Zatímco spalovací motor je umístěn nad zadní nápravou, kterou pohání, elektromotory "sedí" vpředu a starají se o pohon přední nápravy.

autosalon paříž 2010

Nepřehlédněte speciální přílohu ZDE

Elektrický roadster váží 1 450 kilogramů a silný turbodiesel v kombinaci s elektromotory mu udílí velmi dobrou dynamiku. Na stovku zrychlí za 4,4 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Rozložení hmotnosti v poměru 50 : 50 slibuje i velmi dobré jízdní zážitky.

Při klidné jízdě si však nové Audi e-tron řekne pouze o 2,2 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Tomu odpovídá produkce 59 gramů CO2 na kilometr jízdy. Schopnost výrazně ušetřit palivo je podpořena i plně elektrickým režimem. Hybrid ujede na jedno nabití baterií až 50 kilometrů maximální rychlostí 60 km/h.

Audi e-tron

Audi e-tron je praktickou ukázkou toho, co hybridní pohon může dokázat. Naznačuje, že bychom se mohli plně hybridního vozu se čtyřmi propojenými kruhy ve znaku dočkat již brzy. Po stránce ostatní techniky e-tron rozvíjí současné trendy automobilky. O ovládání funkcí v interiéru se tak stará zjednodušený a vylepšený ovladač MMI, samozřejmostí je hliníková konstrukce s prostorovým rámem ASF. Design s ostřejšími rysy naznačuje, kam se bude automobilka po estetické stránce ubírat do budoucna.





Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

McLaren 650S Spider 3.8
McLaren 650S Spider 3.8

r.v. 2014, naj. 17 000 km, benzín
5 835 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.