Audi e-tron

Audi e-tron | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Audi e-tron je nabíjecí hybrid bez střechy, kterému stačí 2,2 litru nafty

  • 22
Audi se v Paříži pochlubilo další studií ze série e-tron. Tentokrát nese označení Spyder a opět vsází na trochu jinou koncepci pohonu. Je to hybrid, který lze dobíjet ze zásuvky.

Technologicky má nová studie e-tron asi nejblíže sériové výrobě. Po dvou čistých elektromobilech a hybridu s wankelovým motorem pouze jako generátorem elektřiny představuje Audi v řadě e-tron první klasický hybrid. Ten je doplněn o možnost dobíjení baterií i přímo z elektrické přípojky.

Audi e-tron

Pod kompaktní karosérií relativně malého (4,06 x 1,81 x 1,11 m) dvoumístného roadsteru najdeme známý třílitrový vznětový šestiválec 3.0 TDI. Tentokrát je nadvakrát přeplňovaný a dává výkon 221 kW (300 koní). Turbodiesel je doplněn dvěma elektromotory o celkovém výkonu 64 kW. Zatímco spalovací motor je umístěn nad zadní nápravou, kterou pohání, elektromotory "sedí" vpředu a starají se o pohon přední nápravy.

autosalon paříž 2010

Nepřehlédněte speciální přílohu ZDE

Elektrický roadster váží 1 450 kilogramů a silný turbodiesel v kombinaci s elektromotory mu udílí velmi dobrou dynamiku. Na stovku zrychlí za 4,4 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Rozložení hmotnosti v poměru 50 : 50 slibuje i velmi dobré jízdní zážitky.

Při klidné jízdě si však nové Audi e-tron řekne pouze o 2,2 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Tomu odpovídá produkce 59 gramů CO2 na kilometr jízdy. Schopnost výrazně ušetřit palivo je podpořena i plně elektrickým režimem. Hybrid ujede na jedno nabití baterií až 50 kilometrů maximální rychlostí 60 km/h.

Audi e-tron

Audi e-tron je praktickou ukázkou toho, co hybridní pohon může dokázat. Naznačuje, že bychom se mohli plně hybridního vozu se čtyřmi propojenými kruhy ve znaku dočkat již brzy. Po stránce ostatní techniky e-tron rozvíjí současné trendy automobilky. O ovládání funkcí v interiéru se tak stará zjednodušený a vylepšený ovladač MMI, samozřejmostí je hliníková konstrukce s prostorovým rámem ASF. Design s ostřejšími rysy naznačuje, kam se bude automobilka po estetické stránce ubírat do budoucna.


Elektromobil