Audi A7L
Kombinace nízké karoserie ve stylu kupé s prodlouženým rozvorem a dlouhým zadním převisem není něco, s čím by Audi u nás udělalo díru do světa. Pro čínské zákazníky ale vzniklo přesně takové auto – na základech A7 Sportback, který se prodává i v Číně. Jmenuje se A7L, má o deset centimetrů natažený rozvor a celkovou délku těsně pod pět metrů.
Číňané prodloužená auta milují, a tak se A7L zařadí mezi i u nás nabízenou limuzínu A8L a speciální místní prodlouženou verzi řady A6, velký sedan A6L. To mimochodem nejsou zdaleka všechna prodloužená Audi pro čínský trh – delší rozvor a písmeno L ve znaku mají nejen menší sedany A4 a A3, ale také SUV Q2 a Q5.
Naftě v Číně neholdují a s tlakem na snižování emisí CO2 to nepřehánějí, a tak je jediný dostupný motor zcela adekvátní postavení auta – přeplňovaný benzinový třílitr. Má 250 kW, 500 Nm a všechna kola roztáčí přes sedmistupňový dvouspojkový automat. Mimo Čínu se tento vůz prodávat nebude, na největším trhu světa naopak bude důležitý jak kvůli image, tak kvůli prodejním číslům. Audi totiž chce během několika let své tamní prodeje navýšit ze 700 tisíc na milion aut ročně.