Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi má nový stěhovák A6 Avant. Na naftu je na stovce za 5,4 sekundy

aktualizováno 
Jasný odkaz na předchůdce a žádná extravagance. Audi představilo kombiverzi modelu A6. Téměř pět metrů dlouhé auto pojme až 1 680 litrů zavazadel a pohánět ho může zbrusu nový třílitrový diesel s výkonem 230 kW.

Audi A6 Avant | foto: Audi

Audi je asi nejkonzervativnější výrobce z velké německé trojky. BMW v posledních letech s designem rádo experimentovalo, ostřejší rysy nyní nese i prostřední řada Mercedesu. Jen u Audi leckdo tápe, jakou generaci konkrétního modelu má před sebou. Ale to není kritika, spíš důkaz, že design Audi je nadčasový.

Audi A6 Avant

Nový avant samozřejmě navazuje na již prodávaný sedan A6. Zvětšení karoserie je přirozené a celkově se autu dobře daří maskovat svou délku, která olizuje hranici pěti metrů. Předek nové generace je o poznání ostřejší s tradičně mohutnou jednolitou maskou chladiče, která zasahuje až do spodního spoileru. Agresivnější pohled předních světel (na přání diodových) doplňují ostře řezané zadní svítilny, které se ale od světel sedanu mírně liší.

Mohlo by vás zajímat

Zaujala vás Audi A6 a chcete si ji koupit? Vyberte si na Automodul.cz.

Dobrou zprávou je, že auto mezigeneračně nepřibralo, jak je dnes dobrým zvykem. Naopak, podle verze je lehčí až o sedmdesát kilogramů. Výrobce uvádí pro příklad hmotnost modelu 2,0 TDI, které váží velmi přijatelných 1 640 kilogramů. Dodejme, že nové Audi A6 Avant měří na délku 4,93 metru, široké je 1,87 metru a vysoké jen 1,46 metru. Pro pohodlí posádky je ale důležitá hodnota rozvoru, který narostl na 2,91 metru.

Audi A6 Avant

U avantu je samozřejmě velmi důležitý údaj o velikosti zavazadlového prostoru. Je velký, v základní variantě pojme 565 litrů, po sklopení sedadel pak až 1 680 litrů. Páté dveře mohou mít na přání elektrické otvírání a v případě dokoupení bezklíčového paketu pak k jejich otevření stačí pohnout chodidlem pod nárazníkem. Tuto vymoženost dostal před nedávnem jako první o poznání levnější Volkswagen Passat.

Pod kapotou čerstvého avantu se poprvé objeví zcela nový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový šestiválec TDI s výkonem 230 kW. Na stovku vystřelí avant s touto motorizací za 5,4 sekundy a maximální rychlost je obligátně omezena na 250 kilometrů za hodinu. S tímto motorem bude dodávána osmistupňová převodovka Tiptronic, v modelu se ale objeví i šestistupňový manuál, sedmistupňový Stronic a bezstupňový Multitronic.

Audi A6 Avant

Vedle špičkového dieselu bude k mání i silný benzinový motor 3.0 TFSI s výkonem 220 kW a atmosférický benzinový motor 2,8 FSI. Bohatší nabídka dieselů zastupuje základní motorizace s dvoulitrovým TDI s výkonem 130 kW, kterému sekundují dva slabší třílitrové dieselové šestiválce s výkonem 150 a 180 kW.

Dokonalost podle šablony

Jak jezdí nové Audi A6 čtěte zde

Stejně jako u nového sedanu A6 se i avant může pochlubit luxusním příplatkovým interiérem. Především dřevěné dekory palubní desky patří mezi absolutní špičku. Přístrojová deska má konzervativní tvary a interiéru vpředu dominuje velmi široký středový tunel.

Do prodeje se Audi A6 Avant dostane koncem léta a základní cenu výrobce stanovil na 40 850 eur, což je v přepočtu asi milion korun.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.