Audi míří s konceptem na vrchol

  • 8
Prozatím je sportovní SUV Pikes Peak z produkce Audi pouze konceptem. Nenechává však nikoho na pochybách, že takhle nějak by mohlo vypadat budoucí "víkendové Audi".Nezapomeňte na fotogalerii!

Na výhru ve 156 zatáčkách Pikes Peaku by tento atraktivní koncept sice pomýšlet nemohl, jeho 22 kilometrů by však jistojistě zvládl ve více než svižném tempu.

Pod kapotu tohoto čtyřdveřového hatchbacku, který poskytne plnohodnotné pohodlí až šesti cestujícím, konstruktéři namontovali osmiválec V8 biturbo o objemu 4,2 litru. Motor o maximálním výkonu 500 koní (373kW) odvozený od pohonné jednotky z Audi RS6 je "lehce" vylepšen o některé technické finesy uplatněné na veleúspěšných motorech použitých v závodech 24 hodin Le Mans.

Audi tak může své soupeře na Pikes Peaku prohánět až 250ti kilometrovou rychlostí (elektronicky omezenou). Doplňme ještě, že z 0 na 100 km/h zrychlí za 5 sekund a maximální točivý moment 630 Newtonmetrů dává motor od 2000 otáček/min.


Obrovská síla motoru je pečlivě kontrolována všemi dostupnými prostředky. Elektronický stabilizační systém ESP je dnes už téměř samozřejmostí v této kategorii vozů. Dále se čtyřkolka Audi Pikes Peak pyšní elektronickou uzávěrkou diferenciálu, regulovatelným vzduchovým odpružením (co do výšky, či tuhosti). Na 21 palcových pětiramených ráfcích nalezneme pneumatiky využívající tzv. PAX systém, který při eventuálním defektu umožňuje dojezd až na vzdálenost 200km 80ti kilometrovou rychlostí.


Prosvětlený a velkorysý interiér jenom vybízí k usednutí za volant. Rozsáhlé prosklené plochy dávají cestujícím pocit volnosti. Audi nenemohlo zůstat pozadu za konkurenty a tak i při výjezdu na Pikes Peak může řidič se spolujezdcem počítat hvězdy na obloze díky prosklené střeše.

Interiér vyvedený v kůži, elektricky stavitelná sededla, DVD přehrávač s možností přístupu na Internet, jsou dnes standardem pro studie prezentované na autosalonech - Audi není vyjímkou.


Zajímavým detailem jsou mlhové světlomety složené z LED diod. Příjemným doplňkem je též kamera v pravém zpětném zrcátku zaměřená na pravé přední kolo. Při průjezdu náročným terénem je pak řidič informován o dění okolo vozu na displeji palubního počítače.
Vzpomenuto bylo i na bezpečnost. Pro optimální ochranu cestujících byl, mimo standardních prvků aktivní a pasivní bezpečnosti, použit též systém adaptivního nafouknutí airbagů. Dvě čidla snímají aktuální polohu pasažérů na předních sedadlech, na základě těchto údajů mění nastavení airbagů pro jejich maximální účinnost v případě havárie.

Audi Pikes Peak Quattro - čelní pohled

Audi Pikes Peak Quattro v Detroitu

Audi Pikes Peak Quattro - interiér

Audi Pikes Peak Quattro - zavazadlový prostor

Audi Pikes Peak Quattro - profil

Audi Pikes Peak Quattro - zezadu

Audi Pikes Peak Quattro - pohled

Audi Pikes Peak Quattro