Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi na španělský způsob: Seat Exeo

  10:47aktualizováno  10:47
Paříž vidí premiérově nový sedan značky Seat. Jestli vám je exeo povědomé, nemýlíte se. Jako základ použili ve Španělsku předchozí generaci Audi A4. Novinka je také prvním seatem vybaveným turbodieselem se vstřikováním common rail.

Seat Exeo | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Erich Schmitt, prezident Seatu, o novince říká: "Exeo je sedan pro dynamické a sportovně založené řidiče. Nyní konečně nabízíme automobil pro ty zákazníky, kteří hledají náhradu za menší vozy značky.

"Exeo je současně zajímavá alternativa pro řidiče, kteří hledají vysoce kvalitní firemní automobil, který je zábavné řídit, ale který má zároveň nízkou spotřebu a emise."

Jako základ exea použili nejúspěšnější model sesterské prémiové značky Audi. Od modelu A4 podědilo exeo techniku, jízdní vlastnosti (čtyřprvková náprava vpředu a nezávislé zavěšení kol vzadu) a částečně i design. Audi za cenu seatu by se mohlo šetřivějším zákazníkům líbit.

4,6 m dlouhý sedan dostane do nabídky tři benzinové motory (od 75 kW/102 k do 147 kW/200 k) a tři turbodiesely osazené systémem přímého vstřikování paliva common rail (od 88 kW/120 k do 125 kW/170 k). Pět ze šesti motorů exea je přeplňovaných a všechny splňují chystanou emisní normu Euro 5.

Exeo dostane mimo jiné nejnovější generaci navigačního systému ovládaného přes dotykový displej, kromě obyčejného CD přečte také MPtrojkovštinu a formát MPEG4, chybět nebude USB port, bluetooth a možnost propojení s iPodem. Poprvé bude v nabídce panoramatická střecha se solárními panely, které napájí ventilační systém zaparkovaného vozu.

Exeo se bude vyrábět ve španělském v Martorellu (nedaleko Barcelony), k mání bude od jara příštího roku. Ceny jsou prozatím tajné.

Autor:




Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.