Seat Exeo

Seat Exeo | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Audi na španělský způsob: Seat Exeo

  • 20
Paříž vidí premiérově nový sedan značky Seat. Jestli vám je exeo povědomé, nemýlíte se. Jako základ použili ve Španělsku předchozí generaci Audi A4. Novinka je také prvním seatem vybaveným turbodieselem se vstřikováním common rail.

Erich Schmitt, prezident Seatu, o novince říká: "Exeo je sedan pro dynamické a sportovně založené řidiče. Nyní konečně nabízíme automobil pro ty zákazníky, kteří hledají náhradu za menší vozy značky.

"Exeo je současně zajímavá alternativa pro řidiče, kteří hledají vysoce kvalitní firemní automobil, který je zábavné řídit, ale který má zároveň nízkou spotřebu a emise."

Jako základ exea použili nejúspěšnější model sesterské prémiové značky Audi. Od modelu A4 podědilo exeo techniku, jízdní vlastnosti (čtyřprvková náprava vpředu a nezávislé zavěšení kol vzadu) a částečně i design. Audi za cenu seatu by se mohlo šetřivějším zákazníkům líbit.

4,6 m dlouhý sedan dostane do nabídky tři benzinové motory (od 75 kW/102 k do 147 kW/200 k) a tři turbodiesely osazené systémem přímého vstřikování paliva common rail (od 88 kW/120 k do 125 kW/170 k). Pět ze šesti motorů exea je přeplňovaných a všechny splňují chystanou emisní normu Euro 5.

Exeo dostane mimo jiné nejnovější generaci navigačního systému ovládaného přes dotykový displej, kromě obyčejného CD přečte také MPtrojkovštinu a formát MPEG4, chybět nebude USB port, bluetooth a možnost propojení s iPodem. Poprvé bude v nabídce panoramatická střecha se solárními panely, které napájí ventilační systém zaparkovaného vozu.

Exeo se bude vyrábět ve španělském v Martorellu (nedaleko Barcelony), k mání bude od jara příštího roku. Ceny jsou prozatím tajné.