Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi nachytáno před premiérou - supersportovní R8 jezdí v Kalifornii

  17:19aktualizováno  17:19
Náhodný chodec v kalifornské Santa Monice nafotil nezahalené Audi R8, které teprve čeká na svou premiéru. Fotografie z provozu přinesl server Carster.com.

Už koncem letošního roku bude v závodě Audi v Neckarsulmu ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko zahájena výroba supersportu Audi R8. Technicky i designově vyjde ze základů, položených studií Le Mans Quattro, představenou na frankfurtském autosalonu v roce 2003.

Tu poháněl fascinující pětilitrový desetiválec FSI biturbo o výkonu 441 kW a 750 Nm, který přes šestistupňovou sekvenční převodovku poháněl všechna kola a rozjížděl hliníkové kupé, záměrně připomínající již tehdy úspěšné okruhové prototypy Audi R8, na stovku za 3,7 s a pokračoval až do teoretických 345 km/h, nebýt elektronického omezovače nastaveného na 250 km/h.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O AUDI 

Technika novinky, jejíž podobu a specifikaci zatím výrobce oficiálně nezveřejnil, se pravděpodobně nebude příliš lišit od zmíněné studie. Celohliníková karoserie ASF o pohotovostní hmotnosti 1530 kg spočívala na dvojitých příčných ramenech vpředu i vzadu s magneto-reologickými aktivními tlumiči, mezinápravový diferenciál torsen přeléval sílu mezi přední a zadní nápravou od standardního poměru 40:60 až do extrémních hodnot 20:80 – 70:30.

Nechyběla celá škála špičkových technologií, například LED světlomety, samočinně výsuvné zadní křídlo, multimediální systém MMI, funkce Pit Stop, či samočinně se přizpůsobující čtyřbodové bezpečnostní pásy.

Premiéra je naplánována na zářijový pařížský autosalon. První kousky vyrazí za zákazníky v roce 2007 a o rok později (2008) se podle holandského magazínu AutoWeek představí otevřená verze cabrio.

Není zatím jasné, jaký motor se pod kapotou novinky objeví. Prozatím se mluví o osmiválcovém 4,2 litru 425 koní a 5,2 litrovém desetiválci s výkonem 450 koní od Lamborghini, který "eR-osmičku" vystřelí na 100 km/h za 3,7 a na dvoustovku za 11 sekund. Ovšem nelze vyloučit ani případné velké překvapení. Vítězné dvanáctiválcové Audi R8 na letošní 24hodinovce Le Mans například vozilo v nádrži naftu...

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.