Audi nahoře bez: A3 Cabriolet se představuje

aktualizováno 
Audi se vydalo proti modernímu trendu vyznávajícímu na kabrioletí střeše rozřezaný plech. Střechyprostá "Á-trojka" se právě začíná vyrábět v Maďarsku. Plátno složí hydraulika do kufru za rekordních devět sekund.

Audi A3 Cabriolet | foto: Audi

Vývojáři Audi mají koncem roku napilno, od září představuje automobilka z Ingolstadtu novinku za novinkou. VÍCE ZDE

V našich končinách teď sice spíše vyhlížíme sněhové vločky, automobiloví romantici ale už přemýšlejí, co budou dělat v létě. Po Vánocích možná vyrazí do autosalonů čtyř kruhů... 

Asi poslední premiérou Audi pro letošní rok je otevřená verze nejmenšího modelu A3. Stojí za pozornost, že tahle novinka se právě začala vyrábět v Maďarsku.

Výroba Audi A3 Cabriolet probíhá v maďarském Gyoru

Otevřené Audi A3 se veřejnosti představí naživo na autosalonu v Bologni, který bude probíhat od 7. do 16. prosince.

Karoserie je jak se sluší a patří zpevněna ocelovými profily, aby se zachovala torzní tuhost a bezpečnost uzavřené "á-trojky".

Hydraulika schová plátěnou střechu do kufru za pouhých 9 sekund a ještě se k ní vejde 260 litrů bagáže. V nabídce budou dvě varianty. Pro lenochy plně automatická, pro ty, kteří doma nostalgicky opečovávají klasického kabrioleta, poloautomatická, kde bude třeba střeše při skládání pomoci. Plátno střechy bude k mání v modrém, červeném nebo černém provedení.

Novinka se čtyřmi kruhy na čumáku bude k mání se čtyřmi motory. Dva si pochutnávají na benzinu, zbytek preferuje naftu. Všechny jsou osazeny systémem přímého vstřikování paliva. Výkony jdou od 105 do 200 koní a za příplatek bude k mání dvouspojkový automat S-tronic.

V ceníku bude 4 238 mm dlouhá, 1 765 mm široká a 1 424 vysoká novinka ve dvou úrovních výbavy a obvyklou hromadou příplatkových doplňků.

Autor:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v...

Hloupá překážka: chybí jednotný systém dobíjení elektromobilů

Kia Soul EV

Elektromobilita je hlavně z pohledu evropských úředníků prezentována jako jediná správná cesta automobilového průmyslu....

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Najdete na iDNES.cz