Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi Allroad budoucnosti je obr ekolog. Osmiválci pomáhá elektromotor

aktualizováno 
Audi představilo už svůj třetí koncept prologue. Nejdříve stvořilo kupé budoucnosti, poté kombi a nyní tu máme vizi kombi do lehkého terénu. Model Allroad je tu totiž s námi už 15 let, a tak přichází čas na oslavu.

Audi prologue allroad | foto: Audi

Nový koncept nezakrývá, že je jen konceptem, ale Audi samo zdůrazňuje, že studie ukazuje nový designérský jazyk německé automobilky. Nové Audi Allroad by tak konceptu mohlo být v lecčems hodně podobné. A to jak designem, tak použitou technikou.

Fotogalerie

Audi Prologue Allroad je v souladu s diktátem současné doby hybrid. Ovšem Audi netroškařilo a s elektromotorem spojilo pořádný motor. Tím je dvakrát přeplňovaný osmiválec TFSI s objemem čtyři litry. Motor spolu s elektromotorem umístěným v převodovce dávají výkon 540 kW a točivý moment 900 Nm.

Takové pohonné ústrojí s velkým kombi pořádně zacvičí. Na sto kilometrů v hodině koncept vystřelí za pouhých 3,5 sekundy. Na silnici by tak zahanbil kdejaký sporťák. Výrobce přitom uvádí kombinovanou spotřebu 2,4 litru paliva na 100 km. Ale to je samozřejmě utopie daná laboratorním měřením.

Li-ion baterie s kapacitou 14,1 kWh jsou umístěny vzadu. Čistě na elektřinu by měl koncept vydržet jet až 54 kilometrů. Na cestu do práce by to tak mělo stačit. Nový koncept od Audi je navíc vybaven systémem AWC, který umožňuje bezdrátové nabíjení.

Může vás zajímat

Audi A6

Audi A6

Cena s DPH: 699 000 Kč

Více na Automodul.cz.

Oproti oředchozímu konceptu Prologue Avant má nová „terénní“ vize zvětšenou světlou výšku o 77 milimetrů. Spolu s pohonem všech kol quattro by tak lehčí terén neměl být problém. Obří kola jsou 22palcová, neméně obrovské jsou 20palcové brzdové kotouče.

Design konceptu vylepšuje styl, na který jsme od Audi zvyklí. Nechybí tak obří přední maska Singleframe a hodnotně vypadají jednotlivé lamely v mřížce z kartáčovaného hliníku. Přední světla jsou laserová, zadní typu LED jsou potom spojena ozdobnou lištou a mají 3D efekt.

Audi Prologue Allroad je opravdový obr s délkou 5,13 metru a ani šířka konceptu nebude ideální na projíždění úzkých uliček. Záď se docela výrazně svažuje, což vozu dodává sportovní šmrnc. Velikost zavazadlového prostoru by tím moc utrpět neměla.

Díky interiéru by se s novou vizí od Audi pěkně cestovalo, ovšem interiér konceptu se v sériovém voze těžko objeví. I když řada prvků ano. Přístrojová deska je orientovaná horizontálně, to už z posledních audi trochu známe. Výrazný oblouk v horní části palubní desky obepíná celý vnitřek konceptu.

Přístrojová deska v sobě skrývá hned tři dotykové displeje typu OLED. I cestující vzadu mají k dispozici dotykový OLED displej, pomocí kterého mohou nastavovat klimatizaci, sedadla nebo informační a zábavní systém. Zadní cestující mohou mít k dispozici dva tablety připojené k předním sedadlům.

Luxus podtrhují detaily z hliníku a obložení z jasanového dřeva. Některé plochy na přístrojové desce kryje kůže, stejně jako konzoly středového tunelu a sedadla. Pruh přes výplně dveří a loketní opěrky až do kufru jsou z alcantary.

Autor:



Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...



V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Skandál s vraky: ve Francii jezdí tisíce špatně opravených aut

U přehrady Křetínka na Blanensku se šofér zřítil ze čtyřicetimetrového srázu....

Po francouzských silnicích jezdí tisíce aut, která za sebou mají těžkou nehodu a měla skončit na vrakovišti. Systém...

Filipíny se zbavují své ikony, je příliš neekologická

Filipíny - Jeepney - dostanete se s ním všude. Stojí pár pesos a jeto velké...

Veřejná doprava v řadě světových měst má své legendy a ikony. Symbolem Londýna jsou černé taxíky a červené dvoupatrové...

Další z rubriky

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...

Autofotka týdne: Parádní hračka pro velké kluky nemá dveře ani okna

Dallara Stradale

Gian Paolo Dallara, jeden z nejslavnějších automobilových konstruktérů, představil auto nesoucí jeho jméno. Fenomenální...

Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Toyota Tj Cruiser

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U...

Najdete na iDNES.cz