Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi Allroad budoucnosti je obr ekolog. Osmiválci pomáhá elektromotor

aktualizováno 
Audi představilo už svůj třetí koncept prologue. Nejdříve stvořilo kupé budoucnosti, poté kombi a nyní tu máme vizi kombi do lehkého terénu. Model Allroad je tu totiž s námi už 15 let, a tak přichází čas na oslavu.

Audi prologue allroad | foto: Audi

Nový koncept nezakrývá, že je jen konceptem, ale Audi samo zdůrazňuje, že studie ukazuje nový designérský jazyk německé automobilky. Nové Audi Allroad by tak konceptu mohlo být v lecčems hodně podobné. A to jak designem, tak použitou technikou.

Fotogalerie

Audi Prologue Allroad je v souladu s diktátem současné doby hybrid. Ovšem Audi netroškařilo a s elektromotorem spojilo pořádný motor. Tím je dvakrát přeplňovaný osmiválec TFSI s objemem čtyři litry. Motor spolu s elektromotorem umístěným v převodovce dávají výkon 540 kW a točivý moment 900 Nm.

Takové pohonné ústrojí s velkým kombi pořádně zacvičí. Na sto kilometrů v hodině koncept vystřelí za pouhých 3,5 sekundy. Na silnici by tak zahanbil kdejaký sporťák. Výrobce přitom uvádí kombinovanou spotřebu 2,4 litru paliva na 100 km. Ale to je samozřejmě utopie daná laboratorním měřením.

Li-ion baterie s kapacitou 14,1 kWh jsou umístěny vzadu. Čistě na elektřinu by měl koncept vydržet jet až 54 kilometrů. Na cestu do práce by to tak mělo stačit. Nový koncept od Audi je navíc vybaven systémem AWC, který umožňuje bezdrátové nabíjení.

Může vás zajímat

Audi A6

Audi A6

Cena s DPH: 699 000 Kč

Více na Automodul.cz.

Oproti oředchozímu konceptu Prologue Avant má nová „terénní“ vize zvětšenou světlou výšku o 77 milimetrů. Spolu s pohonem všech kol quattro by tak lehčí terén neměl být problém. Obří kola jsou 22palcová, neméně obrovské jsou 20palcové brzdové kotouče.

Design konceptu vylepšuje styl, na který jsme od Audi zvyklí. Nechybí tak obří přední maska Singleframe a hodnotně vypadají jednotlivé lamely v mřížce z kartáčovaného hliníku. Přední světla jsou laserová, zadní typu LED jsou potom spojena ozdobnou lištou a mají 3D efekt.

Audi Prologue Allroad je opravdový obr s délkou 5,13 metru a ani šířka konceptu nebude ideální na projíždění úzkých uliček. Záď se docela výrazně svažuje, což vozu dodává sportovní šmrnc. Velikost zavazadlového prostoru by tím moc utrpět neměla.

Díky interiéru by se s novou vizí od Audi pěkně cestovalo, ovšem interiér konceptu se v sériovém voze těžko objeví. I když řada prvků ano. Přístrojová deska je orientovaná horizontálně, to už z posledních audi trochu známe. Výrazný oblouk v horní části palubní desky obepíná celý vnitřek konceptu.

Přístrojová deska v sobě skrývá hned tři dotykové displeje typu OLED. I cestující vzadu mají k dispozici dotykový OLED displej, pomocí kterého mohou nastavovat klimatizaci, sedadla nebo informační a zábavní systém. Zadní cestující mohou mít k dispozici dva tablety připojené k předním sedadlům.

Luxus podtrhují detaily z hliníku a obložení z jasanového dřeva. Některé plochy na přístrojové desce kryje kůže, stejně jako konzoly středového tunelu a sedadla. Pruh přes výplně dveří a loketní opěrky až do kufru jsou z alcantary.

Autor:




Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Dacia Duster
Dacia Duster je nejdůležitější premiéra Frankfurtu, prošmejdili jsme ji

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Až na začátku příštího roku potkáte v provozu novou Dacii Duster, dost možná si ji spletete se stávajícím modelem. Její design je od základu nový, ale zároveň...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.