Audi Allroad budoucnosti je obr ekolog. Osmiválci pomáhá elektromotor

aktualizováno 
Audi představilo už svůj třetí koncept prologue. Nejdříve stvořilo kupé budoucnosti, poté kombi a nyní tu máme vizi kombi do lehkého terénu. Model Allroad je tu totiž s námi už 15 let, a tak přichází čas na oslavu.

Audi prologue allroad | foto: Audi

Nový koncept nezakrývá, že je jen konceptem, ale Audi samo zdůrazňuje, že studie ukazuje nový designérský jazyk německé automobilky. Nové Audi Allroad by tak konceptu mohlo být v lecčems hodně podobné. A to jak designem, tak použitou technikou.

Fotogalerie

Audi Prologue Allroad je v souladu s diktátem současné doby hybrid. Ovšem Audi netroškařilo a s elektromotorem spojilo pořádný motor. Tím je dvakrát přeplňovaný osmiválec TFSI s objemem čtyři litry. Motor spolu s elektromotorem umístěným v převodovce dávají výkon 540 kW a točivý moment 900 Nm.

Takové pohonné ústrojí s velkým kombi pořádně zacvičí. Na sto kilometrů v hodině koncept vystřelí za pouhých 3,5 sekundy. Na silnici by tak zahanbil kdejaký sporťák. Výrobce přitom uvádí kombinovanou spotřebu 2,4 litru paliva na 100 km. Ale to je samozřejmě utopie daná laboratorním měřením.

Li-ion baterie s kapacitou 14,1 kWh jsou umístěny vzadu. Čistě na elektřinu by měl koncept vydržet jet až 54 kilometrů. Na cestu do práce by to tak mělo stačit. Nový koncept od Audi je navíc vybaven systémem AWC, který umožňuje bezdrátové nabíjení.

Může vás zajímat

Audi A6

Audi A6

Cena s DPH: 699 000 Kč

Více na Automodul.cz.

Oproti oředchozímu konceptu Prologue Avant má nová „terénní“ vize zvětšenou světlou výšku o 77 milimetrů. Spolu s pohonem všech kol quattro by tak lehčí terén neměl být problém. Obří kola jsou 22palcová, neméně obrovské jsou 20palcové brzdové kotouče.

Design konceptu vylepšuje styl, na který jsme od Audi zvyklí. Nechybí tak obří přední maska Singleframe a hodnotně vypadají jednotlivé lamely v mřížce z kartáčovaného hliníku. Přední světla jsou laserová, zadní typu LED jsou potom spojena ozdobnou lištou a mají 3D efekt.

Audi Prologue Allroad je opravdový obr s délkou 5,13 metru a ani šířka konceptu nebude ideální na projíždění úzkých uliček. Záď se docela výrazně svažuje, což vozu dodává sportovní šmrnc. Velikost zavazadlového prostoru by tím moc utrpět neměla.

Díky interiéru by se s novou vizí od Audi pěkně cestovalo, ovšem interiér konceptu se v sériovém voze těžko objeví. I když řada prvků ano. Přístrojová deska je orientovaná horizontálně, to už z posledních audi trochu známe. Výrazný oblouk v horní části palubní desky obepíná celý vnitřek konceptu.

Přístrojová deska v sobě skrývá hned tři dotykové displeje typu OLED. I cestující vzadu mají k dispozici dotykový OLED displej, pomocí kterého mohou nastavovat klimatizaci, sedadla nebo informační a zábavní systém. Zadní cestující mohou mít k dispozici dva tablety připojené k předním sedadlům.

Luxus podtrhují detaily z hliníku a obložení z jasanového dřeva. Některé plochy na přístrojové desce kryje kůže, stejně jako konzoly středového tunelu a sedadla. Pruh přes výplně dveří a loketní opěrky až do kufru jsou z alcantary.

Autor:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Odpovědnost za řízení zatím nese člověk. Otázka je, jak dlouho

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

Divoké představy o budoucí podobě silničního provozu se pomalu začínají naplňovat. Jaké problémy s provozem autonomních...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Pirátské vedení Prahy chce pokračovat v projektu půjčovny elektroaut

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat...

Nová pražská koalice chce upravit projekt městského systému sdílených elektromobilů, který schválila minulá politická...

Najdete na iDNES.cz