Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi Q2: nejmenší městský teréňák poznáte podle sloupku

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Q v označení mluví jasně, novinka německé značky patří mezi SUV. Kapesní městský teréňák je svým vzezřením na poměry Audi nečekaně odvázaný.

Audi odhalilo Q2 na ženevském autosalonu. „Pro Audi Q2 jsme vyvinuli vysloveně geometrický designérský styl se specifickými stylistickými prvky,“ říká šéfdesignér Audi Marc Lichte. Karoserie je tedy hodně „zahranacená“ - vyrýsovávají ji ostré linky. Kromě typické obří osmiúhelníkové masky, které říkají u Audi „singleframe“, bude hlavním typickým prvkem odlišně zbarvený zadní střešní sloupek. To bude jeden z poznávacích znaků Q2.

Přikrčená silueta ho přibližuje klasickým hatchbackům, SUV z něj dělají hlavně mohutné boky a velká kola. V dnešní kategorizaci je to malé SUV, na délku měří 4,19 metru. To je jen o tři centimetry méně, než má Škoda Yeti. Škoda a Audi patří do stejného koncernu VW. Q2 podle náznaků z Mladé Boleslavi dostane příbuzného značky Škoda. A yeti o něco povyroste.

Audi s Q2 doplnilo svou nabídku SUV. Dietmar Voggenreiter, člen představenstva Audi, pro iDNES.cz řekl, že se momentálně neuvažuje o menším modelu. Naopak, nezávislí odborníci upozorňují, že by Q2 mohla ubrat zákazníky jen o fous větší stárnoucí Q3 a klidně i tradičnímu Audi A3.

Velký kufr

Audi Q2 je široké 1,79 metru a rozvor má 2,60 metru, kufr je v základní konfiguraci 405litrový (maximem v dvoumístném obsazení je 1 050 litrů) a může dostat víko obsluhované elektromotorky.

Audi dá Q2 do začátků nabídku šesti motorů. Kromě tříválce TFSI 1,0 litru bude zahrnovat dva čtyřválce se zdvihovým objemem 1,4 a 2,0 litru. Navíc budou k dispozici tři naftové čtyřválce se zdvihovým objemem 1,6 a 2,0 litru. Výkony motorů mají hodnoty od 85 kW (116 k) do 140 kW (190 k).

Fotogalerie

Na výběr bude mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovou dvouspojkovou automatikou. „U nejvýkonnějšího motoru TDI a jednotky 2.0 TFSI nalézá uplatnění nově vyvinutá dvouspojková převodovka s novým systémem mazání a s nižším třením,“ uvádí značka z Ingolstadtu. Oba nejsilnější motory jsou kromě toho sériově kombinovány s trvalým pohonem všech kol quattro. Verze s pohonem předních kol má zadní nápravu s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, modely vozící hrdé označení quattro jsou vybaveny čtyřprvkovou zadní nápravou.

Všechny modely dostanou progresivní řízení, u něhož se převod řízení mění s úhlem natočení volantu (čím větší je úhel natočení volantu, tím strmější je převod řízení). „Adaptivní tlumiče se dodávají na přání, což platí i pro systém Audi drive select, jehož prostřednictvím si může řidič nastavit individuální charakteristiku Q2,“ uvádí Audi.

Kromě armády asistenčních a bezpečnostních pomocníků má Q2 ještě špičkový multimediální systém s internetovým připojením.

Q2 bude k objednání od poloviny letošního roku, na silnice vyrazí na podzim.



Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Škoda Vision RS: první ochutnávka nástupce Rapidu

Škoda Vision RS

Nástupce Škody Rapid se odhaluje. Koncept Vision RS automobilka ukáže na autosalonu v Paříži začátkem října a sériové...

Škoda Superb 3.6 V6 191kW...
Škoda Superb 3.6 V6 191kW...

r.v. 2015, naj. 72 810 km, benzín
557 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz