Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi Q2: nejmenší městský teréňák poznáte podle sloupku

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Q v označení mluví jasně, novinka německé značky patří mezi SUV. Kapesní městský teréňák je svým vzezřením na poměry Audi nečekaně odvázaný.

Audi odhalilo Q2 na ženevském autosalonu. „Pro Audi Q2 jsme vyvinuli vysloveně geometrický designérský styl se specifickými stylistickými prvky,“ říká šéfdesignér Audi Marc Lichte. Karoserie je tedy hodně „zahranacená“ - vyrýsovávají ji ostré linky. Kromě typické obří osmiúhelníkové masky, které říkají u Audi „singleframe“, bude hlavním typickým prvkem odlišně zbarvený zadní střešní sloupek. To bude jeden z poznávacích znaků Q2.

Přikrčená silueta ho přibližuje klasickým hatchbackům, SUV z něj dělají hlavně mohutné boky a velká kola. V dnešní kategorizaci je to malé SUV, na délku měří 4,19 metru. To je jen o tři centimetry méně, než má Škoda Yeti. Škoda a Audi patří do stejného koncernu VW. Q2 podle náznaků z Mladé Boleslavi dostane příbuzného značky Škoda. A yeti o něco povyroste.

Audi s Q2 doplnilo svou nabídku SUV. Dietmar Voggenreiter, člen představenstva Audi, pro iDNES.cz řekl, že se momentálně neuvažuje o menším modelu. Naopak, nezávislí odborníci upozorňují, že by Q2 mohla ubrat zákazníky jen o fous větší stárnoucí Q3 a klidně i tradičnímu Audi A3.

Velký kufr

Audi Q2 je široké 1,79 metru a rozvor má 2,60 metru, kufr je v základní konfiguraci 405litrový (maximem v dvoumístném obsazení je 1 050 litrů) a může dostat víko obsluhované elektromotorky.

Audi dá Q2 do začátků nabídku šesti motorů. Kromě tříválce TFSI 1,0 litru bude zahrnovat dva čtyřválce se zdvihovým objemem 1,4 a 2,0 litru. Navíc budou k dispozici tři naftové čtyřválce se zdvihovým objemem 1,6 a 2,0 litru. Výkony motorů mají hodnoty od 85 kW (116 k) do 140 kW (190 k).

Fotogalerie

Na výběr bude mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovou dvouspojkovou automatikou. „U nejvýkonnějšího motoru TDI a jednotky 2.0 TFSI nalézá uplatnění nově vyvinutá dvouspojková převodovka s novým systémem mazání a s nižším třením,“ uvádí značka z Ingolstadtu. Oba nejsilnější motory jsou kromě toho sériově kombinovány s trvalým pohonem všech kol quattro. Verze s pohonem předních kol má zadní nápravu s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, modely vozící hrdé označení quattro jsou vybaveny čtyřprvkovou zadní nápravou.

Všechny modely dostanou progresivní řízení, u něhož se převod řízení mění s úhlem natočení volantu (čím větší je úhel natočení volantu, tím strmější je převod řízení). „Adaptivní tlumiče se dodávají na přání, což platí i pro systém Audi drive select, jehož prostřednictvím si může řidič nastavit individuální charakteristiku Q2,“ uvádí Audi.

Kromě armády asistenčních a bezpečnostních pomocníků má Q2 ještě špičkový multimediální systém s internetovým připojením.

Q2 bude k objednání od poloviny letošního roku, na silnice vyrazí na podzim.





Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Duster
Nová Dacia Duster na prvních fotkách. Premiéra bude za dva týdny

Je tu nový Duster. Po sedmi letech se představuje nová generace veleúspěšného SUV. Design i technika vycházejí z předchůdce. Premiéru bude mít na autosalonu ve...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Ford S-MAX 2,0 TDCi ...
Ford S-MAX 2,0 TDCi ...

r.v. 2016, naj. 12 000 km, diesel
819 990 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.