Audi odhalilo Q2 na ženevském autosalonu. „Pro Audi Q2 jsme vyvinuli vysloveně geometrický designérský styl se specifickými stylistickými prvky,“ říká šéfdesignér Audi Marc Lichte. Karoserie je tedy hodně „zahranacená“ - vyrýsovávají ji ostré linky. Kromě typické obří osmiúhelníkové masky, které říkají u Audi „singleframe“, bude hlavním typickým prvkem odlišně zbarvený zadní střešní sloupek. To bude jeden z poznávacích znaků Q2.
Přikrčená silueta ho přibližuje klasickým hatchbackům, SUV z něj dělají hlavně mohutné boky a velká kola. V dnešní kategorizaci je to malé SUV, na délku měří 4,19 metru. To je jen o tři centimetry méně, než má Škoda Yeti. Škoda a Audi patří do stejného koncernu VW. Q2 podle náznaků z Mladé Boleslavi dostane příbuzného značky Škoda. A yeti o něco povyroste.
Audi s Q2 doplnilo svou nabídku SUV. Dietmar Voggenreiter, člen představenstva Audi, pro iDNES.cz řekl, že se momentálně neuvažuje o menším modelu. Naopak, nezávislí odborníci upozorňují, že by Q2 mohla ubrat zákazníky jen o fous větší stárnoucí Q3 a klidně i tradičnímu Audi A3.
Velký kufr
Audi Q2 je široké 1,79 metru a rozvor má 2,60 metru, kufr je v základní konfiguraci 405litrový (maximem v dvoumístném obsazení je 1 050 litrů) a může dostat víko obsluhované elektromotorky.
Audi dá Q2 do začátků nabídku šesti motorů. Kromě tříválce TFSI 1,0 litru bude zahrnovat dva čtyřválce se zdvihovým objemem 1,4 a 2,0 litru. Navíc budou k dispozici tři naftové čtyřválce se zdvihovým objemem 1,6 a 2,0 litru. Výkony motorů mají hodnoty od 85 kW (116 k) do 140 kW (190 k).
Na výběr bude mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovou dvouspojkovou automatikou. „U nejvýkonnějšího motoru TDI a jednotky 2.0 TFSI nalézá uplatnění nově vyvinutá dvouspojková převodovka s novým systémem mazání a s nižším třením,“ uvádí značka z Ingolstadtu. Oba nejsilnější motory jsou kromě toho sériově kombinovány s trvalým pohonem všech kol quattro. Verze s pohonem předních kol má zadní nápravu s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, modely vozící hrdé označení quattro jsou vybaveny čtyřprvkovou zadní nápravou.
Všechny modely dostanou progresivní řízení, u něhož se převod řízení mění s úhlem natočení volantu (čím větší je úhel natočení volantu, tím strmější je převod řízení). „Adaptivní tlumiče se dodávají na přání, což platí i pro systém Audi drive select, jehož prostřednictvím si může řidič nastavit individuální charakteristiku Q2,“ uvádí Audi.
Kromě armády asistenčních a bezpečnostních pomocníků má Q2 ještě špičkový multimediální systém s internetovým připojením.
Q2 bude k objednání od poloviny letošního roku, na silnice vyrazí na podzim.