Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi Q5 je svalnatější, chytrá navigace napoví řidiči i na známých trasách

  9:20aktualizováno  9:20
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Q5 bylo v současnosti nejstarším SUV v nabídce Audi. Představení nové generace v Paříži, kde se to vozy této kategorie jen hemžilo, je tak logickým krokem. Novinka dostala dynamičtější design a je v každém ohledu vylepšena. Auto dostalo především řadu chytrých funkcí nebo třeba vzduchové odpružení.

Představení nové generace Audi Q5 na autosalonu v Paříži bylo sice očekávané, na druhou stranu se samotné auto do jisté míry stalo překvapením. Audi totiž detaily o novince až do poslední chvíle tajilo, což není v dnešní době příliš zvykem. Automobilky odhalují auta postupně a rády jim dávají prostor při vlastních prezentacích, což ostatně ukázala sesterská Škoda. Její Kodiaq měl sice v Paříži výstavní premiéru a získal si hodně pozornosti, ale auto jako takové už značka sama odhalila na začátku září v Berlíně (více čtěte zde). A informace o něm dávkovala firma v posledních měsících velmi postupně.

To Audi řeklo o nové Q5 téměř vše při premiéře v Paříži. Jediné, co zatím není známé, jsou ceny, ty bychom se měli dozvědět (včetně těch českých) nejpozději v listopadu letošního roku a dodávky zákazníkům začnou, podobně jako u kodiaqa, v únoru příštího roku.

Audi Q5

Zbrusu nové

Dosavadní Q5 byla služebně nejstarším SUV v nabídce značky a bylo to na ní již vidět. Na druhou stranu je to stále nejprodávanější model Audi z řady Q.

Nová generace Q5 je teď nejsvěžejším příkladem evoluce designu značky Audi, alespoň v SUV segmentu. Q5 dostala elegantní linky se sportovním nádechem, rozhodně nepůsobí těžkopádně jako řada jiných SUV. Možná dokonce novinka i trochu maskuje svou velikost, přitom proti předchozí generaci povyrostla na míry 4,66 x 1,89 x 1,66 metru, rozvor narostl na 2,82 metru. Díky vysokopevnostní oceli a hliníku je zároveň novinka až o 90 kilogramů lehčí než odcházející model.

Jednou z módních linek na karoserii Q5 je směrem zad se snižující linie oken, která klesá rychleji než samotná střecha. To vyvolává pocit karoserie kupé a přitom zachovává dostatek místa pro hlavy pasažérů na zadních sedadlech. Celkově si budou moci zákazníci design v detailech přizpůsobit svému vkusu za pomoci jedné z pěti výbavových linií. Například S Line, jako obvykle, klade důraz na sportovní vzezření, linie „design“ zase přináší šedé kontrastní díly karoserie, které podtrhují dobrodružný charakter.

Solidní praktičnost

Fotogalerie

Středně velké SUV Audi chce být také praktičtější než předchozí generace. Zadní sedadla mohou být dvojitě dělená a za příplatek posuvná i s možností změny sklonu opěradla. Velikost zavazadlového prostoru se pak v závislosti na pozici sedadel pohybuje mezi 550 a 610 litry, to je o 10 víc než dříve. Po sklopení sedadel vznikne nákladový prostor o objemu 1 550 litrů. Nakládání zavazadel může ulehčit verze se vzduchovým odpružením, která má v zavazadlovém prostoru tlačítko na snížení světlé výšky zadní nápravy, aby nebylo nutné těžké předměty zvedat zbytečně vysoko.

Uvnitř je Q5 typické audi, těží pochopitelně z nejnovějších trendů a tak si sem mohou zákazníci objednat téměř všechny myslitelné komfortní prvky a interiér si mohou přizpůsobit jak svému vkusu, tak stavu peněženky. Tradičně lze totiž za různé verze provedení interiéru u Audi utratit částky, za které se dají koupit některé obyčejnější automobily.

Digitální doba

Jakožto momentálně nejnovější audi pochopitelně dostane Q5 i všemožné chytré pomocníky, které usnadní řízení. Po nové A4 je to třetí model s pokročilými asistenty, které umí auto za určitých podmínek vést po silnici samy. Informace o aktuálním dění může řidič sledovat na přístrojovém panelu Audi virtual cockpit s 12,3palcovým displejem, který nahrazuje tradiční budíky. Za příplatek je k dispozici i head-up displej promítající důležité provozní údaje do zorného pole řidiče na čelní sklo.

Audi Q5

Audi Q5

Audi Q5

Audi Q5

Změn doznal i infotainment s ovladačem MMI. Ten má dotykovou plošku a v nejvyšší verzi (v provedení a automatickou převodovkou) má dokonce i haptickou odezvu. Otočný ovladač na plošce rozezná gesta, která uživatelé znají z dotykových smartphonů. Displej může mít úhlopříčku až 8,3 palce a lze si na něm užívat i propojení s chytrými telefony a to díky podpoře Apple Car Play a Android Auto.

Navigační systém auta může nově nabízet takzvaný osobní asistent pro vedení trasy. Auto se za určitých podmínek učí oblíbené trasy řidiče a typické destinace a to i v závislosti na aktuální denní době. Navigace je pak schopna řidiči v případě dopravních komplikací sama poradit, jak v danou chvíli změnit trasu, aby do cíle dorazil včas. A to i ve chvíli, kdy je navigace sama o sobě vypnuta a uživatel si ji nenastavil. Tyto funkce jsou možné i díky on-line připojení automobilu pomocí LTE sítě.

Převaha turbodieselů

Může se hodit

audi

Vybírejte z nabídky vozů Audi na Automodul.cz

Nové Audi Q5 bude k dispozici s pohonem předních nebo všech kol. Quattro má novou funkci pro prediktivní připojování zadní nápravy, nazývá to ultra a jde o jeden z nástrojů, jak snížit spotřebu paliva čtyřkolky. Motorů bude z počátku pět, jen jeden bude benzinový – čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 185 kW. Čtyřválcový bude i základní turbodiesel, oblíbené 2.0 TDI bude k dispozici s výkonem 110, 120 a 140 kW.

Vrchol nabídky pak bude tvořit vyspělý třílitrový šestiválec TDI s výkonem 210 kW. Ten jako jediný dostane osmistupňovou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem, čtyřválcové motory budou mít sedmistupňový automat DSG nebo šestistupňový manuál. Pohon všech kol mohou mít všechny motorizace, ale základní turbodiesel bude mít ve standardu jen pohon předních kol.




Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Další z rubriky

Plány Seatu: růst urychlí sportovní značka Cupra, nový Leon a SUV

Seat zakládá novou značku Cupra zaměřenou na sportovní modely.

Seat letos oficiálně představil svou novou sportovní značku Cupra. Ta nově bude vystupovat samostatně a bude přinášet...

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

Autofotka týdne: Krása terénních drsňáků, které jindy nepotkáte

Jeep Wagoneer Roadtrip

Tisíce offroadových fanoušků se sjely na každoroční Jeep Safari v utažském Moabu. Automobilka Jeep si už po...

Najdete na iDNES.cz