Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na vlastní oči. Audi Q7 se poprvé představuje na veřejnosti v Praze

  20:29aktualizováno  20:29
Druhá generace mastodonta, který je velmi oblíbený i v Česku, je poprvé k vidění mimo pódia autosalonů. Po světové premiéře v Detroitu teď dorazil do Prahy. K vidění je na pár dnů v paláci Florentinum.

Nová generace milovaného i nenáviděného kolosu přijíždí po deseti letech. Premiéru si obrovité audi odbylo na autosalonu v Detroitu, teď se poprvé mimo autosalon objeví na veřejnosti právě v pražském Florentinu.

Fotogalerie

„Je to dáno oblíbeností modelu na českém trhu. Dostat to auto sem bylo velmi těžké, stálo to hodně úsilí,“ říká pro iDNES.cz zdroj z automobilky. Ještě začátkem týdne prý nebylo stoprocentní, že nová Q7 do Prahy dorazí. Prohlédnout si ji můžete až do pátku.

Druhá generace přiváží špičkovou výbavu a množstvím různých elektronických pomocníků a asistenčních systémů nemá ve třídě obdoby. Navíc se velké SUV připojilo k modernímu trendu výrazného shazování hmotnosti a například v turbodieselovém provedení 3.0 TDI druhé generace se podařilo srazit hmotnost o ohromujících 325 kilogramů na 1 995 kg. Audi slibuje také výrazně nižší těžiště a celkově agilnější jízdní chování auta.

Díky dramaticky nižší hmotnosti klesla spotřeba jednotlivých modelů v průměru o výrazných 26 %. Část této spotřeby jde samozřejmě na vrub fintám v měřícím procesu. Podrobněji o technice nové Q7 čtěte zde.

Audi Q7 druhé generace

Může se hodit

Také byste rádi měli Q7 doma v garáži? Vyberte si ji na Automodul.cz.

Kolos vypadá naživo lépe než na fotkách, z mohutné hmoty vyřezávají tvary ostré linky. Druhá generace Q7 se zvenku oproti té předchozí mírně zmenšila, délka 5,05 metru, šířka 1,97 metru a výška 1,74 metru ovšem neznamenají, že to pořád není obří auto (původní míry jsou 5,09 × 1,98 × 1,73 m). I přes mírně menší vnější rozměry je nová Q7 uvnitř větší a komfortnější. Opět bude na výběr mezi pěti a sedmimístnou verzí.

Q7 se chlubí mimo jiné digitálním přístrojovým štítem, pasažéři vzadu si mohou užít zábavu na tabletech. Palubní systém podporuje i nové způsoby propojení se smartphony Android Auto a Apple CarPlay. Systém lze ovládat i hlasem, tedy tak, jak jsou na to zákazníci zvyklí právě z chytrých telefonů.

Audi Q7 druhé generace

Řidiči pomáhají asistenční systémy, například varování před přijíždějícími auty při vycouvávání z parkovacího místa. Auto varuje řidiče i třeba před otevřením dveří, když se blíží auto nebo cyklista. Q7 také dovede hlídat správné odbočování vlevo a v případě nebezpečí auto zabrzdí. Kontrolu nad autem také může zlepšovat příplatkový systém řízení zadních kol. K mání je i systém nočního vidění.

Nové Audi Q7 se dostane na trh zhruba v polovině roku 2015. V Německu si jej budou moci zákazníci objednávat od jara, ceny startují na 61 tisících eur, což je asi 1,7 milionu korun.





Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.