Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na vlastní oči. Audi Q7 se poprvé představuje na veřejnosti v Praze

  20:29aktualizováno  20:29
Druhá generace mastodonta, který je velmi oblíbený i v Česku, je poprvé k vidění mimo pódia autosalonů. Po světové premiéře v Detroitu teď dorazil do Prahy. K vidění je na pár dnů v paláci Florentinum.

Nová generace milovaného i nenáviděného kolosu přijíždí po deseti letech. Premiéru si obrovité audi odbylo na autosalonu v Detroitu, teď se poprvé mimo autosalon objeví na veřejnosti právě v pražském Florentinu.

Fotogalerie

„Je to dáno oblíbeností modelu na českém trhu. Dostat to auto sem bylo velmi těžké, stálo to hodně úsilí,“ říká pro iDNES.cz zdroj z automobilky. Ještě začátkem týdne prý nebylo stoprocentní, že nová Q7 do Prahy dorazí. Prohlédnout si ji můžete až do pátku.

Druhá generace přiváží špičkovou výbavu a množstvím různých elektronických pomocníků a asistenčních systémů nemá ve třídě obdoby. Navíc se velké SUV připojilo k modernímu trendu výrazného shazování hmotnosti a například v turbodieselovém provedení 3.0 TDI druhé generace se podařilo srazit hmotnost o ohromujících 325 kilogramů na 1 995 kg. Audi slibuje také výrazně nižší těžiště a celkově agilnější jízdní chování auta.

Díky dramaticky nižší hmotnosti klesla spotřeba jednotlivých modelů v průměru o výrazných 26 %. Část této spotřeby jde samozřejmě na vrub fintám v měřícím procesu. Podrobněji o technice nové Q7 čtěte zde.

Audi Q7 druhé generace

Může se hodit

Také byste rádi měli Q7 doma v garáži? Vyberte si ji na Automodul.cz.

Kolos vypadá naživo lépe než na fotkách, z mohutné hmoty vyřezávají tvary ostré linky. Druhá generace Q7 se zvenku oproti té předchozí mírně zmenšila, délka 5,05 metru, šířka 1,97 metru a výška 1,74 metru ovšem neznamenají, že to pořád není obří auto (původní míry jsou 5,09 × 1,98 × 1,73 m). I přes mírně menší vnější rozměry je nová Q7 uvnitř větší a komfortnější. Opět bude na výběr mezi pěti a sedmimístnou verzí.

Q7 se chlubí mimo jiné digitálním přístrojovým štítem, pasažéři vzadu si mohou užít zábavu na tabletech. Palubní systém podporuje i nové způsoby propojení se smartphony Android Auto a Apple CarPlay. Systém lze ovládat i hlasem, tedy tak, jak jsou na to zákazníci zvyklí právě z chytrých telefonů.

Audi Q7 druhé generace

Řidiči pomáhají asistenční systémy, například varování před přijíždějícími auty při vycouvávání z parkovacího místa. Auto varuje řidiče i třeba před otevřením dveří, když se blíží auto nebo cyklista. Q7 také dovede hlídat správné odbočování vlevo a v případě nebezpečí auto zabrzdí. Kontrolu nad autem také může zlepšovat příplatkový systém řízení zadních kol. K mání je i systém nočního vidění.

Nové Audi Q7 se dostane na trh zhruba v polovině roku 2015. V Německu si jej budou moci zákazníci objednávat od jara, ceny startují na 61 tisících eur, což je asi 1,7 milionu korun.





Nejčtenější

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.