Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na vlastní oči. Audi Q7 se poprvé představuje na veřejnosti v Praze

  20:29aktualizováno  20:29
Druhá generace mastodonta, který je velmi oblíbený i v Česku, je poprvé k vidění mimo pódia autosalonů. Po světové premiéře v Detroitu teď dorazil do Prahy. K vidění je na pár dnů v paláci Florentinum.

Nová generace milovaného i nenáviděného kolosu přijíždí po deseti letech. Premiéru si obrovité audi odbylo na autosalonu v Detroitu, teď se poprvé mimo autosalon objeví na veřejnosti právě v pražském Florentinu.

Fotogalerie

„Je to dáno oblíbeností modelu na českém trhu. Dostat to auto sem bylo velmi těžké, stálo to hodně úsilí,“ říká pro iDNES.cz zdroj z automobilky. Ještě začátkem týdne prý nebylo stoprocentní, že nová Q7 do Prahy dorazí. Prohlédnout si ji můžete až do pátku.

Druhá generace přiváží špičkovou výbavu a množstvím různých elektronických pomocníků a asistenčních systémů nemá ve třídě obdoby. Navíc se velké SUV připojilo k modernímu trendu výrazného shazování hmotnosti a například v turbodieselovém provedení 3.0 TDI druhé generace se podařilo srazit hmotnost o ohromujících 325 kilogramů na 1 995 kg. Audi slibuje také výrazně nižší těžiště a celkově agilnější jízdní chování auta.

Díky dramaticky nižší hmotnosti klesla spotřeba jednotlivých modelů v průměru o výrazných 26 %. Část této spotřeby jde samozřejmě na vrub fintám v měřícím procesu. Podrobněji o technice nové Q7 čtěte zde.

Audi Q7 druhé generace

Může se hodit

Také byste rádi měli Q7 doma v garáži? Vyberte si ji na Automodul.cz.

Kolos vypadá naživo lépe než na fotkách, z mohutné hmoty vyřezávají tvary ostré linky. Druhá generace Q7 se zvenku oproti té předchozí mírně zmenšila, délka 5,05 metru, šířka 1,97 metru a výška 1,74 metru ovšem neznamenají, že to pořád není obří auto (původní míry jsou 5,09 × 1,98 × 1,73 m). I přes mírně menší vnější rozměry je nová Q7 uvnitř větší a komfortnější. Opět bude na výběr mezi pěti a sedmimístnou verzí.

Q7 se chlubí mimo jiné digitálním přístrojovým štítem, pasažéři vzadu si mohou užít zábavu na tabletech. Palubní systém podporuje i nové způsoby propojení se smartphony Android Auto a Apple CarPlay. Systém lze ovládat i hlasem, tedy tak, jak jsou na to zákazníci zvyklí právě z chytrých telefonů.

Audi Q7 druhé generace

Řidiči pomáhají asistenční systémy, například varování před přijíždějícími auty při vycouvávání z parkovacího místa. Auto varuje řidiče i třeba před otevřením dveří, když se blíží auto nebo cyklista. Q7 také dovede hlídat správné odbočování vlevo a v případě nebezpečí auto zabrzdí. Kontrolu nad autem také může zlepšovat příplatkový systém řízení zadních kol. K mání je i systém nočního vidění.

Nové Audi Q7 se dostane na trh zhruba v polovině roku 2015. V Německu si jej budou moci zákazníci objednávat od jara, ceny startují na 61 tisících eur, což je asi 1,7 milionu korun.



Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Výročí Dieselgate: soudy, miliardové pokuty a rostoucí síla Volkswagenu

Právě motory TDI způsobily Volkswagenu dalekosáhlé problémy.

Přesně před třemi lety vyšla ve světových agenturách nenápadná zpráva o potížích koncernu Volkswagen v USA kvůli měření...

Škoda opakuje, že stěhování Superbu do Německa se neplánuje

Škoda Superb Combi

Česká značka patřící do koncernu Volkswagen bude v Německu montovat model Karoq. Žádné další změny ve výrobě modelů se...

Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

Parkování

„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“...

Najdete na iDNES.cz