Nové Audi Q7 má armádu asistentů. Mamut je menší a zhubl 325 kilo

  10:00
Audi se chlubí novou Q7, už bylo na čase. Kolos přiváží špičkovou výbavu a množstvím různých elektronických pomocníků a asistenčních systémů prý nemá ve třídě obdoby.
Audi Q7

Audi Q7 | foto: Audi

Audi se s novou generací svého velkého SUV přidalo k trendu výrazného shazování hmotnosti. V turbodieselovém provedení 3.0 TDI se podařilo u druhé generace úspěšného obra srazit hmotnost o ohromujících 325 kilogramů.

Audi Q7

Obři na dietě

Soupeře si chce nová Q7 podat hned na několik způsobů. Například díky dramaticky nižší hmotnosti klesla spotřeba jednotlivých modelů v průměru o výrazných 26 %. Část této spotřeby jde samozřejmě na vrub fintám v měřícím procesu, ale snad nikdo nepochybuje, že bude nová generace i v praxi výrazně úspornější než ta stávající. Audi slibuje také výrazně nižší těžiště a celkově agilnější jízdní chování auta. Ani tak ovšem nebude nová Q7 žádný drobek, nadále to je velké, těžké a majestátní auto.

Za příklad slouží provedení 3.0 TDI, jehož pohotovostní hmotnost je 1 995 kilogramů. To je právě o zmiňovaných 325 kilogramů méně, než u stejného provedení končící generace. Audi tvrdí, že je to nejlehčí model mezi konkurenty. Letmý pohled do katalogu konkurence: Range Rover se šestiválcovým turbodieselem začíná na 2 160 kilogramech, ani kompaktnější provedení Sport se Audi nepřiblíží, hmotnost je 2 115 kg. Mercedes GL je s 2 455 kilogramy trochu ze staré školy. Volvo XC90 se se šestiválci nedodává a silným dieselům hodlá konkurovat hybridní provedení, detailní parametry však zatím neznáme.

Výkon i úspora paliva

I Q7 bude ovšem dostupná v hybridním provedení. Krom třílitrového turbodieselu s výkonem 200 kW a slabší varianty se 160 kW (ta přijde později), budou k dispozici ještě benzinová provedení 3.0 TFSI s 245 kW, 2.0 TFSI se 185 kW a plug-in hybrid. Provedení 3.0 TFSI je mimochodem o něco lehčí než turbodiesel, jeho hmotnost je 1 970 kilogramů, průměrná spotřeba by měla být 7,7 litru benzinu na 100 kilometrů.

Hybrid Q7e-tron bude kombinovat turbodiesel 3.0 TDI se 190 kW a elektromotor o výkonu 94 kW umístěný v bloku s osmistupňovou automatickou převodovkou tiptronic. Celkový výkon systému je 275 kW, točivý moment 700 Nm. Díky tomu umí hybrid na stovku zrychlit za 6 sekund. Benzinový šestiválec zrychlí na stovku za 6,1 sekundy, silnější TDI pak za 6,3 sekundy.

Mamuti jsou dlouhověcí

Velká SUV jsou docela dlouhověká a dokázala to i první generace Audi Q7. Auto představené v lednu roku 2006 se z výroby odporoučí až nyní, prakticky po devíti letech úspěšné kariéry. Jako by prostě mastodonti měli dlouhověkost v genech. Range Rover se vyráběl dlouho v každé své generaci, ta předchozí třetí sloužila v letech 2002 – 2012. Volvo XC90 si kariéru ještě protáhlo, po startu kariéry v roce 2002 se do důchodu první generace vydává právě teď.

Shodou okolností jsou toto dva největší soupeři Audi Q7. Dalším je Mercedes GL, jehož první generace přeci jenom tak dlouhověká nebyla. Auto se vyrábělo od roku 2006 a v roce 2012 přišla druhá generace.

V čistě elektrickém módu umí plug-in hybrid urazit až 56 kilometrů. Díky tomu pak může v kombinovaném měřícím cyklu (NEDC) vykazovat tabulkovou spotřebu pouze 1,7 litru na 100 kilometrů. V praxi je to samozřejmě nesmysl, prvních 50 kilometrů sice ujedete na elektřinu, ale pak už se zapojí motor a jeho spotřeba bude relativně obvyklá. Klasický turbodiesel má podle údajů Audi spotřebovat 5,7 litru na 100 kilometrů, slabší verze pak bude ještě o něco úspornější.

Menší i větší

Druhá generace Q7 se zvenku oproti té předchozí mírně zmenšila, délka 5 metrů a 5 centimetrů, šířka 1,97 metru a výška 1,74 metru ovšem znamenají, že je to pořád obří auto (původní míry jsou 5,09 x 1,98 x 1,73 m). Jen na samotné struktuře karoserie ušetřili konstruktéři 71 kilogramů materiálu. I přes mírně menší vnější rozměry je nová Q7 uvnitř větší a komfortnější. Nadále si budou zákazníci moci objednávat pěti i sedmimístnou verzi.

Kabina je uvnitř delší než ve stávajícím provedení a posádka má i více místa nad hlavou. Vpředu mají na výšku navíc 41 mm, vzadu 23 mm. Prostor pro kolena v druhé řadě narostl o 21 mm. Ve třetí řadě je nad hlavou o 24 mm více místa, na šířku ramen pak 20 mm navíc. Audi se chlubí také vynikajícím odhlučněním auta, na kterém se mimo jiné podílí i propracovaná aerodynamika (koeficent Cd je 0,32). Pohodovou atmosféru na palubě dokreslí nové LED osvětlení a také široké možnosti výběru čalounění.

Nejlepší výbava

Krom prostoru a komfortu bude posádku hýčkat veškerá myslitelná výbava, mnohá samozřejmě jen za tučný příplatek. Audi tvrdí, že Q7 přináší doposud nejširší možnosti výbavy nejen v daném segmentu. Je tu například zcela nový palubní systém MMI all-in-touch s digitálním přístrojovým štítem a funkcí Audi Virtual Cocpit. Dotykový displej má i haptickou odezvu, což zlepšuje pocit z ovládání.

Audi Q7

Palubní systém pohání čipsety Nvidia Tegra, nemusí chybět připojení k LTE sítím mobilních operátorů a pasažéři vzadu si mohou užít zábavu na tabletech s procesory Nvidia Tegra 4. Palubní systém podporuje i nové způsoby propojení se smartphony – Android Auto a Apple CarPlay. Samotný systém lze ovládat i hlasem, tak, jak jsou na to již zákazníci zvyklí právě z chytrých telefonů.

Nová Q7 nabízí nepřeberné množství asistenčních systémů. Je tu například varování před přijíždějícími auty při vycouvávání z parkovacího místa. Auto varuje řidiče i třeba před otevřením dveří, když se blíží auto nebo cyklista. Pro jízdu v zácpách se může hodit adaptivní tempomat, který je schopen automaticky popojíždět v rychlostech do 60 km/h, auto dovede v těchto rychlostech v dopravní zácpě i samo řídit. Q7 dovede hlídat správné odbočování vlevo a v případě nebezpečí zabrzdí auto. Je tu systém pro usnadnění manévrování s přívěsem. Kontrolu nad autem také může zlepšovat příplatkový systém řízení zadních kol. Další zajímavou volbou je systém nočního vidění.

Sebevědomý obr

Samostatnou kapitolou Q7 je vzhled. Audi tu opět rozvíjí svůj design s mohutnou maskou chladiče – ta je opět obří a ještě výraznější, na přísném vzhledu se podílí její ostré hrany. Ostatně více hran najdeme na celé karoserii. Nedílnou součástí vzhledu jsou i LED pásky ve světlometech.

Nové Audi Q7 se dostane na trh zhruba v polovině roku 2015. V Německu si jej budou moci zákazníci objednávat od jara, ceny startují na 61 000 eurech, což je asi 1,7 milionu korun.

  • Nejčtenější

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

15. března 2024,  aktualizováno  14:53

Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

První jízda novým superbem. Škoda si dala na rozloučení s benzinem záležet

12. března 2024  8:47

Pokud tedy tímto autem končí éra vozů se spalovacími motory, nemá se Škodovka opravdu za co stydět....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

18. března 2024

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí

14. března 2024

Premium Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Škoda patentuje osobní automobil. Chce posadit dítě na nejbezpečnější místo

14. března 2024

Patentový úřad ve středu zveřejnil patentovou přihlášku mladoboleslavské škodovky s neskromným...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Protektorát přinesl jízdu vpravo, která stejně byla v plánu. Už je to 85 let

19. března 2024

Diváci filmů natočených za první republiky si určitě všímají, že v době mezi válkami jezdila auta...

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

KOMENTÁŘ: Pravda o normě EURO 7. Vondra dosáhl jen Pyrrhova vítězství

18. března 2024

Premium Tak prý nám Alexandr Vondra zachránil automobilový průmysl. Heuréka! A jaká je realita? Vondra jen...

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

18. března 2024

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...