Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi Q7 na pět bezpečných hvězd nedosáhlo

  22:02aktualizováno  22:02
Dalších pět vozů prošlo posledním kolem nárazových testů, které mají zjistit, jak dokážou ochránit svoji posádku. Pětice testovaných automobilů pochází z různých tříd. Crash test tak absolvovalo například obrovité Audi Q7 s prodejní cenou téměř 1 300 000 korun na straně jedné a Mazda 3 z kategorie malých aut, která se prodává od 459 tisíc korun.

Dalších pět vozů prošlo posledním kolem nárazových testů, které mají zjistit, jak dokážou ochránit svoji posádku. | foto: EuroNCAP

Ačkoliv právě tato dvě auta za ochranu posádky dostala stejný počet hvězdiček, jejich bezpečnost není stejná. Je logické, že například v případě čelní srážky má větší šanci přežít posádka většího a těžšího Audi Q7.

Audi Q7
Vzhledem k velikosti vozu je zisk čtyř hvězdiček za ochranu posádky z pěti možných u Audi Q7 překvapením. V této kategorii aut plný počet hvězdiček vybojoval například Volkswagen Touareg, BMW X5 nebo Volvo XC90.

V celkovém hodnocení Audi Q7 body ztratilo za nedostatečně slyšitelný připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů. Stavba palubní desky při čelním nárazu v rychlosti 64 km/h ohrožovala řidičova kolena a stehna.

Za ochranu dětí si audi odneslo čtyři hvězdičky z pěti. Kritizováno bylo nedostatečné informování posádky o zákazu použití dozadu obrácené dětské sedačky na místě spolujezdce, kde nejde vypnout čelní airbag.

Citroën C4 Picasso
Francouzská novinka z kategorie malých MPV nabízející až sedm míst dostala za ochranu posádky maximální ohodnocení - pět hvězdiček.

Díky tomu se počet citroënů s pěti hvězdičkami vyšplhal na číslo pět. Předtím byly stejně úspěšné modely C4, C5, C6 a C8. Citroënu C4 Picasso k dobrému výsledku výrazně pomohly sériově montované kolenní airbagy.

Picasso stejně jako Mazda 3 získalo tři hvězdičky za ochranu dětí. Ostatní v tomto kole testovaná auta měla vždy o jednu víc. Důvodem bylo zranění figuríny 1,5 roku starého dítěte umístěného v autosedačce na místě spolujezdce.

Ford Galaxy
Po nedávném úspěchu, kdy plný počet, tedy pět hvězdiček za ochranu posádky, vybojoval Ford S-MAX, prošel se stejně dobrým výsledkem i jeho větší sourozenec Ford Galaxy, který zastupoval třídu aut z kategorie MPV (víceúčelové vozy).

Za čelní náraz galaxy dostalo patnáct bodů z šestnácti možných. Stoprocentní úspěšnost vybojoval rodinný ford při simulaci bočního nárazu.

Ochranu dětí komisaři organizace Euro NCAP, která se bezpečností vozů dlouhodobě zabývá, ohodnotili čtyřmi hvězdičkami z pěti. Za ochranu chodců dostalo galaxy ze čtyř hvězdiček pouhé dvě.

Mazda 3
Nejmenší z testovaných aut za ochranu posádky dostalo čtyři hvězdičky z pěti. Za čelní náraz dostala mazda pouze dvanáct bodů ze šestnácti.

Stavba palubní desky při nárazu zvyšuje nebezpečí zranění stehen řidiče i spolujezdce. V celkovém hodnocení se projevilo i riziko vyššího zranění pánve spolujezdce.

Za ochranu dětí mazda získala průměrné tři hvězdičky z pěti.

Mercedes-Benz B
Auto ze stejné kategorie jako Citroën C4 Picasso dostalo za ochranu posádky maximálních pět hvězdiček. Za čelní náraz mercedes získal 13 bodů ze šestnácti.

Maximálních 18 vybojoval za boční náraz. Bodové hodnocení si výrazně vylepšil díky připomínačům zapnutí bezpečnostních pásů na všech sedadlech.

Za ochranu dětských pasažérů Mercedes-Benz B dostal dobré čtyři hvězdičky z pěti. Komisaři Euro NCAP však kritizují na nedostatečné upozornění nutnosti vypnout čelní airbag, pokud je na místě spolujezdce umístěna autosedačka.

Nové crashtesty EuroNCAP

Audi Q7
Crashtest Audi Q7

Ochrana posádky **** (4)
Ochrana dětí **** (4)
Ochrana chodců ** (2)

Mazda 3
Crashtest Mazdy 3

Ochrana posádky **** (4) 
Ochrana dětí *** (3)
Ochrana chodců ** (2)

Ford Galaxy
Crashtest Ford Galaxy

Ochrana posádky ***** (5) 
Ochrana dětí **** (4)
Ochrana chodců ** (2)

Citroën C4 Picasso
Crashtest Citroën C4 Picasso

Ochrana posádky ***** (5) 
Ochrana dětí *** (3)
Ochrana chodců ** (2)

Mercedes-Benz B
Crashtest Mercedesu B

Ochrana posádky ***** (5) 
Ochrana dětí **** (4)
Ochrana chodců ** (2)

Poznámka: Za ochranu cestujících a dětí lze získat maximálně pět hvězdiček, za ochranu chodců čtyři.


Autoři:




Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.